Värt med skyddsfilm?

mvjt

Ny medlem
Värt med skyddsfilm?
Hej, jag väntar på leverans av min första MTB. Det är en nybörjarhoj från MB31/Allebike.

De undrar om jag vill köpa till montering av skyddsfilm när de ändå monterar cykeln och tar 500kr för filmen och 500kr för montering.

De menar att det tar mellan 40-90 minuter att montera filmen.

Är det rimligt och värt detta på en cykel som ”bara” kostar 18k?

Stort tack på förhand.

Bamsebjörn

Aktiv medlem
Värt med skyddsfilm?
Jag har aldrig använt skyddsfilm på min mtb. Den funkar fint ändå. Är du mån om att lacken ska vara repfri är det kanske en bra grej. Endel köper skyddsplast från biltema och monterar själva. Själva arbetskostnaden om 500kr låter inte orimlig.

Bengt-re

Aktiv medlem
Värt med skyddsfilm?
Hej, jag väntar på leverans av min första MTB. Det är en nybörjarhoj från MB31/Allebike.

De undrar om jag vill köpa till montering av skyddsfilm när de ändå monterar cykeln och tar 500kr för filmen och 500kr för montering.

De menar att det tar mellan 40-90 minuter att montera filmen.

Är det rimligt och värt detta på en cykel som ”bara” kostar 18k?

Stort tack på förhand.

Det får du avgöra själv. Personligen låter jag bli det på annat än för skydd mot kabelskav.

etnica

Aktiv medlem
Värt med skyddsfilm?
Som sagt innan får du avgöra själv.

om det är full wrap av hela cykel så skulle jag betalt 500:- utan o tveka. Tråkigaste o pilligaste mecket jag gjort själv på cykel.

mvjt

Ny medlem
Värt med skyddsfilm?
Stort tack. Jag tänkte mer att om risken är stor för stenskott och att cykeln börjar rosta snabbt. Bor några hundra m från havet så det är väl högre salthalt. Tror inte det är helmaskering utan bara vissa delar.

Snuten

Aktiv medlem
Värt med skyddsfilm?
Lite som att behålla plasten på den nyinköpta soffan i vardagsrummet. Cykeln är ett bruksföremål och inte en pensionsförsäkring. Kör, gläds och njut. Andrahansvärdet lär väl ändå vara pissigt? Med eller utan repor.

glitch

Aktiv medlem
Värt med skyddsfilm?
Jag hade inte lagt 1000 kr på det, men man kan köpa några lösa ark och sätta på dem mest utsatta ställen för ett par hundringar.

wasp

Aktiv medlem
Värt med skyddsfilm?
Jag köpte och monterade ridewrap(skyddsfilm) till min senaste dyrgrip. Men jag hade inte gjort det på en redan repad cykel eller en biltemavariant. Det känns helt enkelt roligare att ha en fräsch cykel. Och det verkar funka bra då jag än inte har en repa på lacken. Då är jag ändå jäkla duktig på att flyga över styret på han

ething

Aktiv medlem
Värt med skyddsfilm?
The first cut is the deepest. Cykel kommer bli repig och det är vad plasten hindrar. Den hjälper inte mot skador från t.ex stenar. Jag brukar ha det på bottenröret och för att undvika kabelskav. Resten får man leva med.

stigfinnare

Aktiv medlem
Värt med skyddsfilm?
Jag verkar ha skeva knän som skaver på överröret, så jag köpte film för nån hundring och satte där. Känns inte som att det är värt 1/18-del av cykeln dock. Skulle skippat eller köpt själv och satt på om du orkar.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer