Växeln kukade efter montering av cykelvagn - fixat, men fattar inte varför?

Hej!
Monterade igår en thulevagn till en Kona Unit. Det finns tråd om axelvånda sedan tidigare - jag fick alltså byta axel på bakhjulet. Och sen var växelkalibreringen helt off! Jag har filosoferat kring varför utan att riktigt förstå.. kom jag emot nått? Har det skett någon slags förskjutning?
// J

marr

Moderator
Forumvärd
Hej!
Monterade igår en thulevagn till en Kona Unit. Det finns tråd om axelvånda sedan tidigare - jag fick alltså byta axel på bakhjulet. Och sen var växelkalibreringen helt off! Jag har filosoferat kring varför utan att riktigt förstå.. kom jag emot nått? Har det skett någon slags förskjutning?
// J
Qr?

Nej thru boost - dom har ju märkliga adaptrar på Thule, det tog ett tag innan jag med svettig panna lyckades hitta rätt

Jag funderar på om det är nått med gängorna tex? De såg lika ut men va fan vet jag - ögonmåttet, har jag förstått, är ingenting man ska sätta pengar på... Önskar jag bara kunde släppa det också gå vidare i min tillvaro. Men det kan jag inte!

Detta var inte alls fixat visade det sig. Istället upptäckte jag först att kassetten satt lös och gled typ en cm i sidled. Sen när jag i panik gled in på bien Velo för att få lite klassisk guidance, och vi tog av kassetten insåg vi att hela bodyn satt lös. Vilket det visade sig berodde på att den capen som man skruvar fast bodyn med var felgängad. Orsaken till att jag märkte det i samband med att jag bytte axel var sannolikt att jag också tog bort dork discen då och att kassetten blev lite spacead av den...

Bilagor

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer