Växelöra Cube Acid 240

Växelöra Cube Acid 240
Grabben har böjt växelörat på sin hoj, Cube Acid 240 2019. Ska försöka räta ut det men tänkte köpa ett.
På örat står "192" stansat, någpn som vet var man kan beställa det på nätet?
Hittar varken bra sida eller manual på delarna. Om någon har ock vill dela manual vore det uppskattat. 😊

weldion

Aktiv medlem
Växelöra Cube Acid 240
Lyckats räta ut örat.
Tips hur man spänner fjädermekanismen när den ska på plats så att skriven kommer i klockan 11 position?

Bild på hur det ska se ut och hur det ser ut nu.

Visa bilaga 427303Visa bilaga 4273049
Den sista bilden ser mest rätt ut. Då hamnar B-justeringsskruven mot klacken på växelörat.
Kan kanske vara lättare att montera växeln på plats utan kedjan monterad?

Växelöra Cube Acid 240
Sista bilden är från nätet. 😁
Känns som man måste vrida den fjäderbelastade delen och hålla på plats innan skruvar dit växeln vilket är svårt när den blir hårt spänd.

weldion

Aktiv medlem
Växelöra Cube Acid 240
Sista bilden är från nätet. 😁
Känns som man måste vrida den fjäderbelastade delen och hålla på plats innan skruvar dit växeln vilket är svårt när den blir hårt spänd.
Skruva ur B-skruven max och vrid upp bakväxeln, så borde det gå. Kan vara lättare utan kedjan monterad. I vart fall utan hjulet monterat.

Växelöra Cube Acid 240
Du skall ha en sådan här: https://www.bike-discount.de/en/buy/cube-derailleur-hanger-123-924995 Jag har själv handlat mängder av både bike-discount samt bikester. Båda är bra. Bikester innehar snabba leveranser bike-discount något längre. Bike disocunt har större utbud. Bike Discount brukar vara billigare. Bike Discount lägger alltid på minst 10 euro för frakt vilket Bikester inte alltid gör. När du köpt ett växelöra, köp även detta verktyg: https://www.bike-discount.de/en/buy/cyclus-tools-derailleur-hanger-adjustment-tool-25599 se sedan denna utbildningsvideo:
bara detta har sparat mig mängder av pengar efter alla MTB krascher jag varit med om =).

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer