Växjö MTB!

Aktiv medlem
Växjö MTB!
Fan, jag har en polare som bor i växjö men som inte hojjar. men någon borde dra ut honom så att han lär sig cykla.

Han hade en hoj en kort tid när han bodde i sthlm.

Aktiv medlem
Växjö MTB!
OM jag säger det till honom så kommer han nog be mig ge honom en hoj..:)

Har du en hoj extra kan jag säkert få med honom..hehe

captain8track

Ny medlem
Växjö MTB!
vart, hur, när? plöjjer xc bakom regementet det är inte så kul. bor bara här två veckor frammåt dock...

Bara en massa tråkiga grusvägar och allmänt tråkiga grejer runt campuz...

pajjdeg

Medlem
Växjö MTB!
vi är nårra stycke som mer eller mindre packar bilen och kör till huskvarna, vånga eller de nyöppnade vallåsen så gott som varje helg för lite nedförsåkning. Om nån är sugen att haka på så går det alltid att ordna plats :)

kalla mig lat men svettocykling med 7" i baken är jag inte särskilt sugen på

danielr

Ny medlem
Växjö MTB!
Skrållabergen har jag inte själv cyklat på faktiskt. lr jo kanske.. hmm

Aja.

jag har kört rundor på ja större delen runt växjö annars. (crossbanan,hissön och allt annat skit ja hittar)

har dock ingen extra hoj till utlånes då den redan är utlånad =)

KOmmer köra en runda redan idag eftermiddag/kväll. har inte planerat något speciellt än utan bara kör.

Så är någon intresserad så säg till.

captain8track

Ny medlem
Växjö MTB!
Jag hänger gärna med en dag, men jag måste ha tag i en bättre hoj, har försummat ett baknav så det rasslar fan!!! kan kanske ta en runda nästa vecka... om jag hittar nått vettigt...

Mange08

Ny medlem
Växjö MTB!
Tja

Bor i Växjö. Tränar mtb i stort sett varje dag. Blir 2-4 mil varje pass i högt svettotempo.
Kör mest bakom I11, Bokhultet, Bergunda. Eller runt Växjö där det finns fina stigar o skogsvägar.

Hänger gärna på eller om nån vill hänga med mig!

captain8track

Ny medlem
Växjö MTB!
det där bokhultet o det, där finns ju en liten löparslinga (märkt med olika färger med en skult som säger start o mål) som är riktigt fint XC åka. lite kort bara men bland det snabbaste jag åkt på...

Mange08

Ny medlem
Växjö MTB!
Den slingan ja...askul köra, brukar dra ett par varv, går köra riktigt snabbt där, sen vidare ner på vägarna i Bokhultet. Perfekt trängsrunda det där.

captain8track

Ny medlem
Växjö MTB!
ja, jo det var inte dig jag mötte förra veckan då? kan varit i torsdags regna lite lätt, riser styre? lite tungt längre upp, då dom lagt stenmjöl eller nått tjockt jox på grusvägarna där. Fin natur runt den sjön i alla fall.

finns ett ställe en bit från teleborg typ en 1,5mil, med en herrgård och en större sjö, har man en knixarvänlig hoj och känner för att knixa så är den rundan säkert en rolig tur, börja på det en gång men la ner det med semislicks och helstelt blev det för mycket... Husaby heter det tror jag.

Mange08

Ny medlem
Växjö MTB!
möjligt att det var jag,,svart/gul hojj..blåa cykelkläder..
menar du kanske Osaby herrgård? får gärna visa den vägen eller berätta mer vart det ligger..

Mange08

Ny medlem
Växjö MTB!
superfint runt sjön där vid I11!!
stenmjölet de lagt på vägarna där o på stora delar av cykelslingan runt växjö är tungt köra i...men, ringde kommunen kollade. Kommer bli bättre efter lite regn..packas då så det blir hårt..sen perfekt köra på:-)

captain8track

Ny medlem
Växjö MTB!
javarss, det är ofta använt på bmx banor o sånt, blir hårt som asfalt nästan...

ahh visst, jag håller på o letar efter cykel bara, hoppas väll på en polares helgungare. Sen ska sjön ringlas runt. Är väldigt välskött där ute, är naturreservat, spångar och överlagda lerhål. dock är det väldigt mycket rötter och småknixigt som sagt. svårt o få något flyt, men sjukt fin natur och man blir nog rätt trött...

danielr

Ny medlem
Växjö MTB!
Japp de stigarna vid i11 är fina.

Jag var enre en runda där vid skråhallavägen. fick med mig en gpsslinga som ja lägger upp lite senare.

finns riktigt tekniska stigar där om man vill =)

Den stigen som går mot Asa 47km? vad är det för stig och är den 47km? var bara inne en kilometer och den verkar ritkigt fin så långt...

ala

Medlem
Växjö MTB!
Jag hänger gärna med såklart. Har mest kört landsväg en tid men efter vättern blir det bara nöjescykling. Tänkte köra MTB för första gången sedan i vintras idag faktiskt bara för att återfå cykelglädjen.

MTB kör jag mest runt Fyllerydsskogen och Notteryd.

Senast redigerad av en moderator:

Scubamike

Ny medlem
Växjö MTB!
Va det kanske någon här av er som cyklade om mig på i11 igår onsdag? Personen i fråga hade i alla fall en svart/vit mtb och en röd veab tröja om jag såg rätt.

danielr

Ny medlem
Växjö MTB!
Gjorde en volt igår. Resulterade i att idag så kan jag inte röra armen på högersidan alls och att det knakar när jag lyftar upp den med andre armen...

Får se hur det känns efter jobbet...

danielr

Ny medlem
Växjö MTB!
ute vid fylleryd.

En snabb liten stig.

Sedan kom det en sten eller nåt ivägen.. Han inte se så mycket innan jag låg på marken och cyklen över mig =)

Scubamike

Ny medlem
Växjö MTB!
Klurar på att bika imorn lördad. Det ska tydligen finnas elljusspår bakom Ica och Cooplagren vid Räppe/Öjaby. Grusslingor på 1, 2 och 3km typ men framförallt har jag hört något om att det ska finnas en fin väg på omkring 10km med. Får undersöka det :)

danielr

Ny medlem
Växjö MTB!
bleh... ja blir hemma. kan inte lyfta armen alls hehe...

och e jobbigt att köra med 1 arm och en sida med ett blåmärke på runt 10cm i diameter =)

weed11

Ny medlem
Växjö MTB!
stigen som går mot Asa är en vandringsled och heter Sigfridsleden börja i Asa och fortsätter förbi växjö och slutar i korrö.
hur cyklings bart det är vet jag inte

Scubamike

Ny medlem
Växjö MTB!
Skulle spana in den där slingan om den fanns vid Räppe idag. Hade cykelvård innan jag gav mig ut, dock kändes framväxeln lite annorlunda så meckade endel innan, fick ingen riktig ordning på det tyvärr.
Finns det någon framvägelguide här på happy? Bakväxeln justerades enligt ett inlägg på denna sidan,.

Bilagor

• 2007_08_08_beginners_course.jpg
    2007_08_08_beginners_course.jpg
    21.2 KB · Besök: 6
Senast redigerad av en moderator:

captain8track

Ny medlem
Växjö MTB!
Scubamike skrev:
-------------------------------------------------------
> Klurar på att bika imorn lördad. Det ska
> tydligen finnas elljusspår bakom Ica och
> Cooplagren vid Räppe/Öjaby. Grusslingor på 1, 2
> och 3km typ men framförallt har jag hört något
> om att det ska finnas en fin väg på omkring 10km
> med. Får undersöka det :)

> grusvägar är väll inget bra eller? Finns det ingen XC klubb i växjö med fast bana?

Scubamike

Ny medlem
Växjö MTB!
Vet att det va endel fart på vais cykel för två år sedan men det nu verkar det som du skrev att det är dött. Har mailat till de adresserna som fanns på sidan för att få lite mer information i frågan :)

Juan Manuel

Ny medlem
Växjö MTB!
pajjdeg skrev:
-------------------------------------------------------
> har inte vais eller va de heter nån fast slinga
> de kör xc på? efter en snabb googling hittade
> jag sidan
> http://web.telia.com/~u42400355/index.htm som
> kanske är intressant men med tanke på när "på
> gång" senast uppdaterades så känns den rätt
> död

Hej på er!
Det kan kännas så men vi är inte Döda än även om aktiviteten är inte så stark just nu.
Att bygga en Mtb bana på två man utan maskiner är inte så lätt men om några av er är villiga att cykla dit och ge oss ett handtag då kan det gå lite fortare;-)
Vi är också med ett projekt som handlar om området kring Fylleryds skogen men som alla pojekt som kommuner är inblandade tar tid och ibland är de ganska stora så det tar ganska lång tid att se resultaten. Det händer inte just NUUUU!
Vi har en hel del unga på gång som vill cykla "dirt" och vi förhandlar med kommunen att bygga en sådant bana i anslutning till torpet. Men som sagt saker och ting tar tid då man har med myndigheter att göra.
Att driva en klubb och ha familj med små barn är en balans gång så om ni är villiga att vara med och hjälpa till är ni mer än välkomna.
Hälsningar Juan

captain8track

Ny medlem
Växjö MTB!
Hur ser det ut nästa vecka? nån som vill ut o svettas?

Var ute och kolla till Osaby spåret, det är kort men väldigt tekniskt. Ta det blåa spåret, 2,5km brottar stök -passa framhjulet bara...

danielr

Ny medlem
Växjö MTB!
Hej

Min arm är definitivt inte bra än. räknar med minst 1 vecka till. Men kommer nog försöka på att cykla lite lugnt på asfalt imorgon. mest för att ja inte rört cykeln på nästan 2 veckor sedan ja drog dit hehe...

/Daniel r

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer