Man måste ju kontrollväga när man bygger hjul ;) visste att tråden fanns, men den var inte helt lätt att hitta rätt på....Härlig bump!
Yeah right ;-)Jag kan sluta när jag vill.
Återkommer med startvikten på en i XL när jag får hem den, igentligen behöver den inte väga under 10 men skulle vilja komma ner mot 10,5 åt minstone.Det går garanterat, och utan att göra stora uppoffringar på funktionen. Men tror inte jag sett någon. Minns inte ramvikter på Majestic men har för mig att de ligger någonstans i mittfåran. Så det kommer bli dyrt, men det går.
Nu är vi ju i den här tråden, så jo, klart den ska väga under 10kg! ;-)Återkommer med startvikten på en i XL när jag får hem den, igentligen behöver den inte väga under 10 men skulle vilja komma ner mot 10,5 åt minstone.
Kommer nog främst lägga pengarna på de delar som gör mest skillnad rent viktmässigt och på känslan, hjul och däck osv.
Nu är vi ju i den här tråden, så jo, klart den ska väga under 10kg! ;-)
Jag tycker du tänker helt rätt, roterande vikt först. Köp direkt från Kineserna eller från Slowbuild och du kommer få till ett schysst hjulset med breda fälgar, finnav och en vikt som inte hindrar att bryta 10kgs-gränsen senare om andan faller på. Runt 10k för sub 1300g killgissar jag.
”Nackdelen” med att köpa Allebike istf tex Specialized är att du inte har lika mycket ”enkel” vikt att spara på styre, stam osv. De Vincents-prylar jag vägt har varit onödigt lätta (och fina).
Skippar lätta bromsskivor då. Låter sunt att inte tumma på säkerheten ;)
Flaskställ, prisvärda och under 25gr. Vad ska man titta på? Vincents egna är slut, annars är ju de fina på 18gr/300kr. Har varit väldigt nöjd med tacx deva i kolfiberförstärkt plast men de finns inte kvar...
Flaskställ, prisvärda och under 25gr. Vad ska man titta på? Vincents egna är slut, annars är ju de fina på 18gr/300kr. Har varit väldigt nöjd med tacx deva i kolfiberförstärkt plast men de finns inte kvar...
Men tror du de håller för XC tävlande? Tänker så inte aluminiumet ger vika... Lätta var de iallafall
De här kör jag med på min racer. Lätta och bra pris.
Jag har monterat ett sånt på dotterns cykel, oilslick förstås. :-) De känns helt ok för XC, men hon droppar inte mycket. De är lite flaskberoende imho.Men tror du de håller för XC tävlande? Tänker så inte aluminiumet ger vika... Lätta var de iallafall
vet inte vad den där väger, men kör en ks lev carbon 65 mm sedan ett antal år. det räcker fullt för mina inte direkt endurobehov. men mycket av generellt stökig stig.Lätt dropperpost, är det dt's 232 one som vinner pris/prestanda? 60mm drop är ju inte mycket men kanske tillräckligt för xc/långlopp. Kommer nog köra mest med stela kolstolpen, lättast så😜
Vad för något?Lätt. Sub 50 gr monterad alltså. Skippar pluggarna då jag har Di2 med dummy på vänster.
Vad för något?
Jag kör Deda Troforato. Väger under 50 gram med pluggar.
Ja de är jävligt tunna.Supacaz. Deda är lite för korta och jag har dragit av lite för många genom åren. Dessutom klister på baksidan. PRO och Supacaz har silikon.
Jag är riktigt nöjd med min 232 one. 60 mm gör stor skillnad mot stel stolpe för XC för mig. Fjäderdesignen är smart och tar 10 min att serva, utan verktyg :)Lätt dropperpost, är det dt's 232 one som vinner pris/prestanda? 60mm drop är ju inte mycket men kanske tillräckligt för xc/långlopp. Kommer nog köra mest med stela kolstolpen, lättast så😜