Val av dh-gaffel - boxxer team vs Mz 380 c2r2?

Då jag gått och blivit med dh-ram behöver en lämplig gaffel köpas. Jag har hittat boxxer team från 2015 och mz 380 c2r2 ti från 2014 till liknande pris i butik. Vad ska jag satsa på ?

Mer inställningsmöjligheter på mz men boxxern är väl lättare att jobba med om man får för sig att göra enklare service själv.

Tack för tipset, det är till 650b. Vågar man satsa på Bos då, har hört att det är hopplöst med delar o service när det väl krävs?

mg25

Aktiv medlem
Hit kan man skicka för service, vet inte hur de är att ha och göra med då jag precis köpt en bos Deville.
http://www.conforme-garage.com

Sen ska man kunna beställa delar från www.probikeshop.com. De kan ta hem mer delar än de har på hemsidan.

happymtb.fr

Aktiv medlem
Hur det blir med reservdelar på Mz är lite oklart i stunden... men det kanske behövs inte om 380 går lika stadigt som visa gamla Mz som bara går och går. Jag har ingen erfarenhet själv av den modellen.

somebody

Medlem
Senast jag hade något med bos att göra löste sig det på 10 dagar tur och retur frankrike. Marzocchi har inte lyckats vaska fram delar på 7 månader

Det blev en bos idylle med fjäder genom commencal. Jag litar blint på fransk ingenjörskonst... : )

Tack för tipset

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer