Val av enklare hybridcykel - Crescent Starren 24vxl VS Btwin Riverside 920

erikls

Ny medlem
Hej!

Svårt att få tag i hybridcyklar just nu, men jag är ute efter en enklare cyclocross/hybrid som är mer åt mtb-hållet än landsväg. Ska inte pendla med den, mer ta mig runt i hemmaområdet med en radie på någon mil och cykla en del på skogsstigar.

En butik hade ett restexemplar av Crescent Starren från 2019, då modellen hade 24 vxl och grusdäck, mer sportprofil än den Starren som de har idag på sin hemsida (där är den mer profilerad som en touring/pendlarcykel). I en gammal spec på 2019-modellen angavs den till 13,9 kg:

Jag har tagit hem den men inte använt ännu. Samtidigt har jag kollat på Decathlons budgetalternativ (dock deras bästa) Btwin Riverside 920: https://www.decathlon.se/hybridcykel-riverside-920-id_8405267.html

Crescent Starren (år 2019) kostar 8 495 :-
Btwin Riverside 920 kostar 7 495 :-

Vilken är den bättre cykeln? Övrigt om mig: motionär i bra form, 45+, inga behov av hårdsatsningar. Det ska vara en lekfull cykel som håller och behöver underhållas minimalt.

Tack på förhand!

Senast ändrad:

Pfaff

Aktiv medlem
Med tanke på Crescents reservdelspolitik

skulle jag avhålla mig från att köpa det märket.
Riverside 920 tycker jag är en spännande cykel fastän inte sportig utan mer åt bajkpakking-hållet.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer