Var åka för att cykla mtb och springa trail i påsk?

arraksboll

Aktiv medlem
Hej!

Jag och min flickvän funderar på ett litet träningsläger. över påskhelgen. Vi bor i Stockholm och vill hitta något som man kan köra till på inte jättemånga timmar. Jag har cyklat mtb i många år, xc och långlopp, medan hon är nybörjare. Hon vill även ha bra möjligheter till trail-löpning.

Var ska vi åka? Kikade lite snabbt på Isaberg men hittade inget om löpning/vandring.

/Johan

Tack för tipsen. Högbo bruk är nog fint men eftersom det är så tidigt på säsongen så rör vi oss helst söderut.

Genarp är ingen dum idé även om jag kanske fläckas av viss parthet. Kanske svårt så nära påsk men kolla boende på The lodge, spa med mtb-spår som går utanför fönsterna.

Jönköping - gillar ni motormässan så är den populärast den helgen. Hallby har någon rätt schysst mtb bana (några år gammal sm bana?) vill jag minnas o en del löpspår/ löp möjligheter. Vill man inte hålla sig i Jönköping så är det inte långt till Huskvarna och ikhp med mtb banor o fina löp möjligheter. Är ni inte nöjda där så fortsätter ni till isaberg.

arraksboll sa:
Hej!

Jag och min flickvän funderar på ett litet träningsläger. över påskhelgen. Vi bor i Stockholm och vill hitta något som man kan köra till på inte jättemånga timmar. Jag har cyklat mtb i många år, xc och långlopp, medan hon är nybörjare. Hon vill även ha bra möjligheter till trail-löpning.

Var ska vi åka? Kikade lite snabbt på Isaberg men hittade inget om löpning/vandring.

/Johan

Det finns (eller fanns iaf när jag bodde nära) mycket fin löpning på och kring Isaberg och Hestra. Har inte varit där och cyklat mtb, dock.

Går fint att både springa och vandra på Isaberg perfekt med restaurang och allt annat man behöver centralt.Bra boende antingen i stugbyn eller 2 km bort på Hestravikens värdshus lite dyrt men grymt mysigt och bra mat.Lättcyklade stigar som passar nybörjare perfekt,vita slingan grymt flowig,blå slingan lång och trevlig ganska lätt men dock lite tuffare när man ska ner och rosa slingan som går rätt förbi Hestraviken.

Kolmården, hyr stuga på Sörsjöns camping. Därifrån finns bra möjligheter till både MTB och löpning.

Tillbaka
Topp