Var hittar man vajerstopp till fästena för växelreglage i butik Stockholm

SåsenFrÅsen

Aktiv medlem
Hej, lämnade in cykeln på verkstan för att de bl.a. skulle dra kabel och fick tillbaka det heldraget på båda växelförarna. Jag hade nog utgått från att de skulle använda sig av Shimano SM-CS50 (braze-on down tube cable stops ) el. motsvarande, men så blev det inte. Vet någon om det går att få tag på motsvarande över disk i stockholmsområdet?

Shimano-SM-CS50-Braze-on-Down-Tube-Cable-Stops-silver-grey-aluminium-42495-127245-1481260131.jpeg

HåkanC

Aktiv medlem
Kolla med Mats på ECI https://eci.nu/
Det är en butik som har funnits sedan 50-talet, säljer (nästan) enbart racer
och de har en hel del prylar i lådorna även om butiken har flyttat några ggr

glitch

Aktiv medlem
Vad har du mot heldraget? Det är i mitt tycket överlägset än brutna höljen. Vajerspänningen på bakväxeln där det är mest avgörande brukar man kunna fintrimmavid bakväxeln i alla fall.
Annars lägg en inline adjuster bara där det är lämpligt.

SåsenFrÅsen

Aktiv medlem
Vad har du mot heldraget? Det är i mitt tycket överlägset än brutna höljen. Vajerspänningen på bakväxeln där det är mest avgörande brukar man kunna fintrimmavid bakväxeln i alla fall.
Annars lägg en inline adjuster bara där det är lämpligt.
I sak ingenting, men just här har det blivit lite svampigt och framförallt framväxeln går inte att lägga i stora klingan med.

mzi

Aktiv medlem
Jag tror nästan alla ställen kan skaka fram sådan stopp. Det finns ju tre cykelbutiker runt Såsen. En i backen ned till Örntan, en i Udden och en bredvid Svandamsparken i Kransen.

Annars är jag rätt säker på att Richard på Cykling vid Odenplan också har en näve.

pilxtr15

Medlem
Hej , har flera typer av stoppar både krom ock svarta smsa mig på 070-2229994

SåsenFrÅsen

Aktiv medlem
Jag tror nästan alla ställen kan skaka fram sådan stopp. Det finns ju tre cykelbutiker runt Såsen. En i backen ned till Örntan, en i Udden och en bredvid Svandamsparken i Kransen.

Annars är jag rätt säker på att Richard på Cykling vid Odenplan också har en näve.
Jag tänkte faktiskt på Cykling när jag precis skrivit färdigt inlägget, riktigt bra butik som ju varit med ett tag. Tack!

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer