Var köpa Isopropanol?

Pfaff

Aktiv medlem
Var köpa Isopropanol?
Så kan det vara. Spolarvätskan är det absolut så med....

Någon föreslog tidigare alkohol för tryckluftbromsar som med en halt om 99,5% ju till och med verkar drickbar. Och ganska billig. Bör finnas på mackar som servar lastbilar, DKV- märkta gissningsvis. Om man nu vill undvika vanlig rödsprit.

Martinmat

Aktiv medlem
Var köpa Isopropanol?
Köpte 1 liter på amazon.se nyss för 150kr inkl frakt

4E9CB2FD-A6ED-4F7D-B5B4-FF374AA10559.png

n3wton

Aktiv medlem
Var köpa Isopropanol?
Har sett den här tråden och därmed fått ett oförklarligt ha-begär för isopropanol. När jag ändå var hos min lokala verktygs- och förbrukningsvaruleverantör så frågade jag om han hade den ovärderliga vätskan på lager. Han var lite frågande till bristen och framförallt att det skulle vara dyrt. "Kostar som spolarvätska ungefär" sa han. Blir spännande att få fakturan!😊

36A5C306-C430-4EDE-ABB3-89826C2616F0.jpeg

Kneecap

Aktiv medlem
Var köpa Isopropanol?
Tjena!

Swedol har alltid i lager. 150:-/l, har man företag så ser man till att bli kund och då brukar man alltid få rabattpriser. Arbetar man på vissa större företag så är det möjligt att dom redan är kunder och då utnyttjar man deras rabatt.

Mback72

Aktiv medlem
Var köpa Isopropanol?
Jag beställde på ebay. Köpte 2-pack, men det fanns även 5-pack till bättre literpris.

landen

Aktiv medlem
Var köpa Isopropanol?
Jag beställde på ebay. Köpte 2-pack, men det fanns även 5-pack till bättre literpris.
Blev dessa för mig med, tack för tips!

MartinRF

Aktiv medlem
Var köpa Isopropanol?
Biltema:
Gårdsman:

/Martin

Kneecap

Aktiv medlem
Var köpa Isopropanol?
Biltema:
Gårdsman:

/Martin

Tjena!

Biltemas innehåller mindre ä 12% IPA och mindre än 8% Etanol.

velman

Aktiv medlem
Var köpa Isopropanol?
Har sett den här tråden och därmed fått ett oförklarligt ha-begär för isopropanol. När jag ändå var hos min lokala verktygs- och förbrukningsvaruleverantör så frågade jag om han hade den ovärderliga vätskan på lager. Han var lite frågande till bristen och framförallt att det skulle vara dyrt. "Kostar som spolarvätska ungefär" sa han. Blir spännande att få fakturan!😊

Visa bilaga 506738
Jag gillar varningstexten på dunken.

”VID HUDKONTAKT. Ta omedelbart av alla kläder”.

Känns ju logiskt.

Och ”förvaras svalt…”
Tre punkter i en varningstext? Antingen en sommarjobbare eller någon men humor som skrev texten.

Karl-Luis

Aktiv medlem
Var köpa Isopropanol?

^^ biltema har nyhet från i september

Var köpa Isopropanol?

^^ biltema har nyhet från i september
Problemet var att Biltemas hade <8% Isopropanol i den där.

Se avsnitt 3 i https://docs.biltema.com/v2/documents/file/sv/015ebebb-86e5-452d-ab08-2f742582fc63

Lönken hittas under manualer och dokument på https://www.biltema.se/bilvard/biltvatt/avfettning/panel-wipe-700-ml-2000045861

jonte987

Aktiv medlem
Var köpa Isopropanol?
Det beror på vad man ska ha det till. Suspension cleaner verkar innehålla nafta precis som brake cleaner och mycket annat på Biltema. Elekronikrengöring är väl mer IPA än biltemas egen brake cleaner som jag har för mig är skojfriska 0-60%.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer