Var köpa Isopropanol?

kebarb

Aktiv medlem
Var köpa Isopropanol?
Någon som vet ett ställe i Göteborg eller Norr från GBG som säljer iPA på 5l dunk till bra pris?

Någon som provat i Ultraljudstvätt? Funkar det?

kebarb

Aktiv medlem
Var köpa Isopropanol?
Regale... De vägrar ju sälja till privatperson..

Men räcker inte brakekleen?

Jag köpte 5l IPA hos regale.

Köpte även ett fint fett (röd) som var lite tvåligt som kommer bli fint på cykeldetaljer.

Bra komplement til det blå Mobil 222 som är lite kladdigt / trådigt.
9187FA3B-87A7-4340-AC55-9F5B73FAC76A.jpeg

ers

Aktiv medlem
Var köpa Isopropanol?
Ser att Ahlsell säljer IPA men då 1 eller 25L dunk, vet inte heller vad det kostar för privatpersoner. Verkar ha iaf 1l i de flesta butiker…

Senast ändrad:

kebarb

Aktiv medlem
Var köpa Isopropanol?
Hur applicerar ni IPA?

Det är ganska fin varningstext på dunken.

Blandas detta ut / spädes eller används det rent? (Vid gaffelservice)

//K

kebarb

Aktiv medlem
Var köpa Isopropanol?
Detta tipset kom upp i en annan tråd nyligen. Beställde för 10 dagar sedan och leverans i morgon. Moms och frakt (89:-) tillkommer men fortfarande billigare än andra ställen jag hittat.

Såg rimligt ut!

Pris liknar det jeg fick uppgett i Göteborg hos handlaren jag besökte.

De var dessutom mycket trevliga. Finns en charm i att handla över disk.

Olmo

Aktiv medlem
Var köpa Isopropanol?

ers

Aktiv medlem
Var köpa Isopropanol?
Exakt, så det kostar satan att få hem grejerna via "generösa" hantverkare som ger "15% rabatt"
Sant, vi/de riktar sig mot företag men minns från livet hos annan elgrossist som inte heller sålde till privatperson så kan de inte neka kunden, däremot finns det inget som säger något om vilket pris man får betala. Så 308:- + moms kan liksom kvitta, man får helt enkelt fjäska med personalen i butiken om ett vettigt pris...

Senast ändrad:

Campus_with_an_H

Aktiv medlem
Var köpa Isopropanol?
Fick detta på mailen för 1 minut sedan från Grufman. Deras hemsida är nere fram till sommaren men det går fortfarande beställa:

Vi har fortfarande gott om ipa på lager i 1L flarror.

1L: 63kr/flaska
Fraktfritt vid 10st eller fler.
Moms tillkommer.

Svara med namn adress mobilnummer och antal så kommer ordern direkt.

Mvh,
fredrik Grufman
--

Skarprättarvägen 18
176 77 Järfälla
Tel: 08-580 182 50
Dir: 08-120 610 90
Boka verkstadstid: boka.grufmanbil.se

kebarb

Aktiv medlem
Var köpa Isopropanol?
IPA finns i höga halter i handsprit. OK, det är inte nyttigt att dricka men det finns smaksättare som gör att man inte gärna häller i sig det.

Jag tar alltid två pump från handspriten i juicen på frukostbuffén när jag bor på hotell. Det är lite som en fattigmans screwdriver.

Det där med handspriten förklarar varför IPAn var så dyr när det var virusfestival. Verkar vara normala priser igen nu.

kebarb

Aktiv medlem
Var köpa Isopropanol?
Sant, vi/de riktar sig mot företag men minns från livet hos annan elgrossist som inte heller sålde till privatperson så kan de inte neka kunden, däremot finns det inget som säger något om vilket pris man får betala. Så 308:- + moms kan liksom kvitta, man får helt enkelt fjäska med personalen i butiken om ett vettigt pris...

Säkert skönt för dem att runda alla Konsumentregler genom att bara sälja till företag.

Mrman

Ny medlem
Var köpa Isopropanol?
Just nu rea på Isopropylalkohol 100% här:
Jag köpte just ett 12 pack 1 liter, blev bara 80 kr st inkl. frakt.

Mrman

Ny medlem
Var köpa Isopropanol?
Nu var ju mitt inlägg om den pågående rean av Isopropanol på ubf.se mer i linje med denna tråds tema:
"Var köpa Isopropanol?"
:-)
Men det finns säker andra medel man kan göra saker rena med.
I mitt fall håller jag mig till Isopropanol, då det inte lämnar några avlagringar eller rester.

Topp