Var köpa Isopropanol?
Vet ej. Jag har inte köpt det av tillverkaren utan i en yrkeshandel i Partille.
Kan man fråga vilken yrkeshandel detta är? Skall en tur ner till stan snart och kanske köper en dunk.
Vet ej. Jag har inte köpt det av tillverkaren utan i en yrkeshandel i Partille.
Regale. Världens bästa butik. Åtminstone topp 2! Och den andra på samma lista är en cykelbutik, så man är ju bortskämd!😊Kan man fråga vilken yrkeshandel detta är? Skall en tur ner till stan snart och kanske köper en dunk.
Regale... De vägrar ju sälja till privatperson..Regale. Världens bästa butik. Åtminstone topp 2! Och den andra på samma lista är en cykelbutik, så man är ju bortskämd!😊
Allt på Ahlsell kostar 0kr för privatpersoner.Ser att Ahlsell säljer IPA men då 1 eller 25L dunk, vet inte heller vad det kostar för privatpersoner. Verkar ha iaf 1l i de flesta butiker…
1 l-flaska med liten hällpip, trasa.Hur applicerar ni IPA?
Torkar ut huden rätt snabbt, men annars är det väl en av de snällaste? Men handskar är bra.Det är ganska fin varningstext på dunken.
Detta tipset kom upp i en annan tråd nyligen. Beställde för 10 dagar sedan och leverans i morgon. Moms och frakt (89:-) tillkommer men fortfarande billigare än andra ställen jag hittat.
![]()
Isopropanol (IPA) 99,9% - 5 liter - Nova Nails Supply
Package Content:1 x Isopropanol (IPA) - 5 literProfessional Use Onlynovanailssupply.se
Tur att man jobbar där då, men har innan dess köpt på Kjell&Co i 1liters flaskor...Allt på Ahlsell kostar 0kr för privatpersoner.
Eller i praktiken 2ggr riktpris när en hantverkare köpt ut åt en.
Tur att man jobbar där då, men har innan dess köpt på Kjell&Co i 1liters flaskor...
Listpris 308:- sedan verkar kunder ligga mellan 60-75% i rabatt...Får jag gissa på att ni tar 199 kr / liter men alla kunder har 50% rabatt? :p
Jag hatar din arbetsplats..Listpris 308:- sedan verkar kunder ligga mellan 60-75% i rabatt...
IPA finns i höga halter i handsprit. OK, det är inte nyttigt att dricka men det finns smaksättare som gör att man inte gärna häller i sig det.Det är ganska fin varningstext på dunken.
//K
klart billigare än Kjells (279 per liter)! tack för tipset!Upplands bilfärg säljer IPA för runt 100 spänn litern. Finns i varianter på 1, 3 eller 12 liter. Till privatpersoner dessutom.
![]()
IPA Isopropylalkohol 3x1 Lit. | UBF Shop
|strong|ipa isopropylalkohol 100% 3x1 liter|/strong||br /|frost ipa 100% används till rengöring av elektronik, mekanik...ubf.se
Ahlsell säljer väl inte till privatpersoner öht?Allt på Ahlsell kostar 0kr för privatpersoner.
Eller i praktiken 2ggr riktpris när en hantverkare köpt ut åt en.
Kollade för skoj skull, jag betalar 135 kr och bruttopris 308 kr.Ahlsell säljer väl inte till privatpersoner öht?
Ahlsell säljer väl inte till privatpersoner öht?
Sant, vi/de riktar sig mot företag men minns från livet hos annan elgrossist som inte heller sålde till privatperson så kan de inte neka kunden, däremot finns det inget som säger något om vilket pris man får betala. Så 308:- + moms kan liksom kvitta, man får helt enkelt fjäska med personalen i butiken om ett vettigt pris...Exakt, så det kostar satan att få hem grejerna via "generösa" hantverkare som ger "15% rabatt"
Vi har fortfarande gott om ipa på lager i 1L flarror.
1L: 63kr/flaska
Fraktfritt vid 10st eller fler.
Moms tillkommer.
Svara med namn adress mobilnummer och antal så kommer ordern direkt.
Mvh,
fredrik Grufman
--
Skarprättarvägen 18
176 77 Järfälla
Tel: 08-580 182 50
Dir: 08-120 610 90
Boka verkstadstid: boka.grufmanbil.se
Jag har köpt 10 liter därifrån. Kommer i 1-litersflaskor vilket är smidigt. Rekommenderas.Fick detta på mailen för 1 minut sedan från Grufman. Deras hemsida är nere fram till sommaren men det går fortfarande beställa:
IPA finns i höga halter i handsprit. OK, det är inte nyttigt att dricka men det finns smaksättare som gör att man inte gärna häller i sig det.
Sant, vi/de riktar sig mot företag men minns från livet hos annan elgrossist som inte heller sålde till privatperson så kan de inte neka kunden, däremot finns det inget som säger något om vilket pris man får betala. Så 308:- + moms kan liksom kvitta, man får helt enkelt fjäska med personalen i butiken om ett vettigt pris...
Jag får mitt helt gratis .Just nu rea på Isopropylalkohol 100% här:
Jag köpte just ett 12 pack 1 liter, blev bara 80 kr st inkl. frakt.
Det måste vara det mest hjälpsamma inlägget i hela tråden.Jag får mitt helt gratis .
Går lika bra med bromsrengöring.Det måste vara det mest hjälpsamma inlägget i hela tråden.
Tack!
Nu behöver ingen undra vart man får tag på Isopropanol längre. Tråden kan stängas!
...Och den är gratisGår lika bra med bromsrengöring.
Lika bra för vad? Bromsrengöring kan ju innehålla lite allt möjligt (ofta aceton) och vara skadligt för gummi och lack. IPA känns mer allsidigt, jag tar fram den när jag behöver desinfektion tex.Går lika bra med bromsrengöring.
Till vad? Det fungerar även lika bra med selleri.Går lika bra med bromsrengöring.
Undrar vad det var. Oljefärg? :)Idag lärde jag mig att inte alla färger gillar isopropanol.
Den här verktygslådan från Kina blev verkligen "rengjord" på djupet.
Visa bilaga 622129