Var köper man Vittoria Voyager Hyper Reflex däck?

Stuvarn

Aktiv medlem
Har köpt tidigare hos Rose men dom får in först om 4 veckor! Söker alltså 700x35C däcken med reflex hade dom däcken när jag körde asfalt med min Inflite (som nu är såld) Vill ha samma däck på min nya cross när den får nöta asfalt men hittar inte nån nätbutik som har dom på lager....å vill ha däcken nu :)

Bilagor

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Köp 37mm istället, de finns om en vecka hos Rosebikes :-)

(Jag har 37mm och tycker de är grymt trevliga)

Miracle

Aktiv medlem
700x35c är samma däck som 37-622. Bara olika standarder. :-)

Får du inte tag på några så har jag ett par som inte rullat nå långt som jag kan va utan. Tänkte sätta ett par 28:or jag plockat av racern på min hybrid istället.

Frid!

Stuvarn

Aktiv medlem
Miracle sa:
700x35c är samma däck som 37-622. Bara olika standarder. :-)

Får du inte tag på några så har jag ett par som inte rullat nå långt som jag kan va utan. Tänkte sätta ett par 28:or jag plockat av racern på min hybrid istället.

Frid!
Jepp så är det....jomper hade efter koll även han 700x35C...det bredaste är 700x38C

Ps Visst är mkt intresserad av dina däck Miracle....skickar PM....vill ha dom fort :)

Senast ändrad:

Miracle

Aktiv medlem
Resultatet blev bra stiligt! :)
Härligt se prylarna användas istället för att de ska samla dam!

IMGP7882.JPG

OBS! Jag la upp bilden jag fick på eget bevåg, så om Stuvarn så önskar tar jag bort den.

Frid!

Stuvarn

Aktiv medlem
Miracle sa:
Resultatet blev bra stiligt! :)
Härligt se prylarna användas istället för att de ska samla dam!

OBS! Jag la upp bilden jag fick på eget bevåg, så om Stuvarn så önskar tar jag bort den.

Frid!
Helt ok Miracle å tack igen för dom fina däcken....är så nöjd!

Hasse#7

Aktiv medlem
Miracle och Stuvarn, alldeles för lång leveranstid, lika dåligt som Bikester, jag är kränkt. :)

gandhi

Aktiv medlem
Vittoria Voyager Hyper verkar ha utgått.
Vilket Vittoriadäck ersätter?

120 tpi, lågt rullmotstånd, vikbart och hyggligt punkteringsskydd är onekligen attraktivt.

izar

Aktiv medlem
gandhi sa:
Vittoria Voyager Hyper verkar ha utgått.
Vilket Vittoriadäck ersätter?

120 tpi, lågt rullmotstånd, vikbart och hyggligt punkteringsskydd är onekligen attraktivt.
Vittoria Terrenzon Zero kanske?

Stumpy

Aktiv medlem
Köpte Schwalbe Marathon Almotion Evolution Folding Tire som ersättare. Har dock inte hunnit testa än. De flög dock av fälgen när jag skulle testa att montera dem slanglöst.

Singular

Aktiv medlem
Ett magnifikt däck som mycket riktigt verkar ha utgått - synd! Rullar nästan som ett landsvägsdäck på platten och har köttats bortom rimligheten i grus, sprängsten, lera och MTB-spår av mig utan att gnälla. Funkade dessutom alldeles utmärkt som fulslanglöst.

Rattnalle

Aktiv medlem
Singular sa:
Ett magnifikt däck som mycket riktigt verkar ha utgått - synd! Rullar nästan som ett landsvägsdäck på platten och har köttats bortom rimligheten i grus, sprängsten, lera och MTB-spår av mig utan att gnälla. Funkade dessutom alldeles utmärkt som fulslanglöst.
Jag har som tur är ett oanvänt kvar i en låda i källaren men vad man ska ta sig till den är högst oklart.

Singular

Aktiv medlem
Rattnalle sa:
Singular sa:
Jag har som tur är ett oanvänt kvar i en låda i källaren men vad man ska ta sig till den är högst oklart.
Bankfacket, såklart!

Örjan Lax

Aktiv medlem
Singular sa:
Rattnalle sa:
Singular sa:
Bankfacket, såklart!
Eller jordkällaren! 🙊

ooms

Aktiv medlem
Örjan Lax sa:
Singular sa:
Rattnalle sa:
Singular sa:
Bankfacket, såklart!
Eller jordkällaren! 🙊
Jag har också ett nytt par, funderar faktiskt på att lägga det i farsans jordkällare tills vidare :-)

Rattnalle

Aktiv medlem
Bra pris men synd att det bara är de smala.

Jag kanske ångrar mig sen men satsar på att jag klarar ett par säsonger till på att först köra slut på nuvarande sedan kränga på det nya fram och gamla framdäcket bak. Sedan finns det nog något nytt roligt..

Senast ändrad:

desmo

Aktiv medlem
Jag letar också alternativ. Kanske 40mm breda. Och för tubeless. Och för att använda på touring.

NickPick

Aktiv medlem
Jag är lite fundersam över hur historiens enligt happy bästa däck inte tillverkas längre.

Rattnalle

Aktiv medlem
NickPick sa:
Jag är lite fundersam över hur historiens enligt happy bästa däck inte tillverkas längre.
Antingen är det inte alls så bra eller så är alla andra oupplysta så att det sålde för dåligt trots att det är bäst. :-)

zodah

Aktiv medlem
Rattnalle sa:
NickPick sa:
Antingen är det inte alls så bra eller så är alla andra oupplysta så att det sålde för dåligt trots att det är bäst. :-)
Se så, inte sticka hål på denna mytomspunna happylegend. Har för övrigt klickat hem ett just i detta nu. 175 kr är billigt. (brukar betyda ett däck som känns billigt...) haha : -)

Stumpy

Aktiv medlem
De kanske kostade mer att tillverka än de kunde ta ut av kunderna. Endast välbesuttna Happyiter hade råd med så fina pendlardäck.

Rattnalle

Aktiv medlem
zodah sa:
Rattnalle sa:
NickPick sa:
Se så, inte sticka hål på denna mytomspunna happylegend. Har för övrigt klickat hem ett just i detta nu. 175 kr är billigt. (brukar betyda ett däck som känns billigt...) haha : -)
Jag har själv pendlat på samma par dylika däck sen 2014 och är asnöjd på alla sätt :-)

zodah

Aktiv medlem
Hämtade ut detta mytiska däck idag.
image.jpg

Testar till våren. Får be att återkomma.

salle

Aktiv medlem
Undrar om det var alla special features som ställde till det? Kan ju inte ha varit billigt att tillverka. 4 st!

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer