Vara försvunnen

themakkan

Ny medlem
Vara försvunnen
Har skickat ett trasigt hjul till en engelsk onlinebutik under garanti. Detta var för tre månader sedan. På spårningen kan man se att de fått hjulet men sen verkar den ha försvunnit. Trots flera förfrågningar får jag inget svar var den är någonstans.
Någon som har haft samma problem och vet vilka lagar som gäller i England? När kan jag kräva ett nytt hjul?

SvenC

Aktiv medlem
Vara försvunnen
Om inte Vara är försvunnen kanske någon berätta hur det är att vara försvunnen eller starta en tråd om en försvunnen vara?

Senast ändrad:

magnil

Medlem
Vara försvunnen
Hade liknande sak med en tysk butik och trasigt hjul. Fraktfirman sa att det var levererat, firman att de inte fått det. Gav upp till slut och köpte nytt.

Bengt-re

Aktiv medlem
Vara försvunnen
magnil sa:
Hade liknande sak med en tysk butik och trasigt hjul. Fraktfirman sa att det var levererat, firman att de inte fått det. Gav upp till slut och köpte nytt.
Så gör BD avsiktligt. Ingen mening att skicka tillbaka något dit - det försvinner visst....

Två gånger räcker - BD köper jag inte från igen. Tre misslyckanden när det gäller reklamationer har de lyckats med.

Örjan Lax

Aktiv medlem
Vara försvunnen
Bengt-re sa:
magnil sa:
Så gör BD avsiktligt. Ingen mening att skicka tillbaka något dit - det försvinner visst....

Två gånger räcker - BD köper jag inte från igen. Tre misslyckanden när det gäller reklamationer har de lyckats med.
Var det läckande skivbromsok som skulle reklameras?

Bengt-re

Aktiv medlem
Vara försvunnen
Örjan Lax sa:
Bengt-re sa:
magnil sa:

Var det läckande skivbromsok som skulle reklameras?
Punkterad gaffel, laddare till lampa och en felpackad pryl.

Bromsok är det bara att slänga - förbrukningsvara som kedjor ungefär.

Peth

Aktiv medlem
Vara försvunnen
Är det cyclestore så är jag inte förvånad. Maskrosföretag när det kommer till returer och garantiärenden.

Edit: byte skit mot maskros.

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer