Varför cyklar alla andra snabbare?

Wekeendrider

Aktiv medlem
Vet ej, bara varit med (förnedrats) en gång hittills. Då var det en klunga och åtminstone en grupp med leftovers som inte pallade, möjligen fler, lite osäker, lite luddigt minne. ;-) Det är bra cyklister, alla är schyssta och så, rakt på sak, inget snack förutom att de förtydligar att "här fikar vi efter cyklingen", bara det att de gillar att cykla snabbt tillsammans. Tror ingen i min lilla restgrupp hade provat gruppen tidigare. Om jag förstod den ena cyklisten i min lilla grupp korrekt hade han desperat försökt klamra sig fast klungan i ca 450 watt en period innan han gav upp också, han blev lite trött. ;-) (jag kan möjligen missförstått men tror inte). Hamnar man sist blir det ju lite jobbigt.
Han kanske hade det som jag, jag är fortfarande så jäkla skraj att ligga nära bakom någon så jag backar gärna två-fyra meter. Då blir det mycket jobbigare än det behöver vara.

MrSthlm

Aktiv medlem
Han kanske hade det som jag, jag är fortfarande så jäkla skraj att ligga nära bakom någon så jag backar gärna två-fyra meter. Då blir det mycket jobbigare än det behöver vara.
Gruppcykling är speciellt/annorlunda och det är bra man skyndar långsamt tills man får lite rutin, absolut. Har inte så mycket rutin själv ännu, kanske ca 10 gruppcyklingar i lite olika konstellationer i år. En viss lyx här i Stockholm där det finns så mycket olika grupper samt nivåer att plocka ifrån dock.

n3wton

Aktiv medlem
Det kan såklart vara så att hemmavägarna är betydligt plattare än ts vägar men om jag skulle snitta 31 på tillförda 250w så skulle jag byta dom skurna lagren i naven(obs! överdrift). Klart att hur man cyklar påverkar också.
Jag har ju funderat på det där också. Men från att ha cyklat på ganska tunga hjul osv har jag numer lätta fina hjul med lyxnav. Fuskar ganska stora delar av en tur som ovan med att ligga i tempoposition med armarna på styret därtill, men har ingen aerohoj förvisso.

kroem

Aktiv medlem
Jag har funderat själv på detta med snitt. Jag kör mest solo, speciellt nu i corona-tider. Jag brukar kanske snitta 32-34 lite beroende på vind, på 2-3timamrsrundor (typ, Ekerö). Då brukar jag ligga på 3W/kg (250-260W). Men jag tycker att dom flesta av mina stravakollegor ligger på snitt runt 30 - brukar tillskriva det till att dom åker och snackar? Jag TROR att jag håller högre hastighet på transportsträckor i stan, och nöter mest hela tiden, kanske därför?

Woodknocker

Aktiv medlem
Ja, det har stor betydelse för backe uppför, helt klart, effekt/kg, skvallrar en hel del om back-kapacitet även om det inte säger allt om konditionen. Sedan blir det helt omvänt på flacken och nerför där större oftast muskulärt starkare större rackare drar en rejäl fördel.

Att roa sig dra lite hårdare uppför får man mest göra solo dock, annars får man tillsägelse efter ca 5 sekunder med vissa enskilda undantag för grupper som tex Ängby CC här i Stockholm då man får vara jäkligt glad om man hänger med överhuvudtaget *skratt* oavsett om det går upp och ner. För er i Stockholm som inbillar er att ni är snabba så tycker jag ni ska prova Ängby CC, tex deras söndagsrides är öppna för alla (googla). Hänger ni på dem så är ni snabba. ;-) Själv gör jag det inte ännu men det är ju kul att ha lite olika konstiga mål inför framtiden. Oftast kan man ju ändå bilda en liten restgrupp av övriga förnedrade cyklister. Snitt tror jag oftast landar >38 km/h varje fall men på vissa segment/delar klart högre. Men klarar man 36 km/h solo i snitt med en gravelcykel som någon skrev ovan så bör det vara en lugn fin söndagstur.
Synd jag inte bor i Stockholm Vore ju kul att skapa drama där liksom. Nej men gruppkörning och solo är så extremt olika att jag saknar ord. Första gången jag körde gruppcykling gick jag hem och grät nästan för jag var övertygad om att regnet hade förstört min wattmätare. Helt plötsligt höll man 40km/h på 120 watt eller vad det var... Inga 40km/h när du kör solo inte...

Det är väl därför jag kanske tänker att frågan är ställd på fel sätt eller forum för här finns nog inte ens så många som kör långa rundor solo.

Edit: Seeeeen är det extremt viktigt om personen inkluder uppvarvning och nedvarning på sina stravarundor, tar den med pauser o.s.v. Man måste göra ett rätt så ordentligt urval gällande vem man jämför sig med på Strava innan man börjar jämföra sig med någon...

MrSthlm

Aktiv medlem
Jag har funderat själv på detta med snitt. Jag kör mest solo, speciellt nu i corona-tider. Jag brukar kanske snitta 32-34 lite beroende på vind, på 2-3timamrsrundor (typ, Ekerö). Då brukar jag ligga på 3W/kg (250-260W). Men jag tycker att dom flesta av mina stravakollegor ligger på snitt runt 30 - brukar tillskriva det till att dom åker och snackar? Jag TROR att jag håller högre hastighet på transportsträckor i stan, och nöter mest hela tiden, kanske därför?

Lite klurigt ämne men kanske att tex @Manurhin2 kan tillföra något klokt.

Det är nog ganska vanligt att folk cyklar väl snabbt på distanspassen med viss risk att de blir lite slitna och att kvalitetspassen blir lidande (att du då inte riktigt klarar gå på max på kvalitetspasset). Så det kanske är dina stravakollegor som cyklar vettigast. ;-)

Blir lätt så när/om man ofta cyklar i grupp, de flesta grupper med rutinerade/bra cyklister cyklar ju i ett lite snabbare snitt (ett snitt som kanske egentligen är i högsta laget för distanspass).. Är inte så pigg på själv att hänga med nybörjargrupper bara för att få ett lugnare snitt, i så fall cyklar jag nog hellre solo. Jag blandar lite själv men är en newbie i jämförelse med majoriteten här.

Senast ändrad:

Wekeendrider

Aktiv medlem

Det är nog ganska vanligt att folk cyklar väl snabbt på distanspassen med viss risk att de blir lite slitna och att kvalitetspassen blir lidande (att du då inte riktigt klarar gå på max på kvalitetspasset). Så de tkanske är dina stravakollegor som cyklar vettigast. ;-)

Blir lätt så när/om man ofta cyklar i grupp, de flesta grupper med rutinerade/bra cyklister cyklar ju i ett lite snabbare snitt (ett snitt som kanske egentligen är i högsta laget för distanspass).. Är inte så pigg på själv att hänga med nybörjargrupper bara för att få ett lugnare snitt, i så fall cyklar jag nog hellre solo. Jag blandar lite själv men är en newbie i jämförelse med majoriteten här.
Jag är också nybörjare inom landsvägscykling, och ännu mer färsk på gruppcykling. De gånger jag cyklat i grupp så har tempot blivit väl högt även om alla är ganska lika i kapacitet, det blir minst zon 3 och en hel del av sträckan över. Inte det distanspass man hoppats på och ett rejält återhämtningsbehov efteråt när det istället står zon 6-intervaller på schemat varje måndag. De går ju inte optimalt bra då. Tror att många av oss färskingar ser söndagsklungan som ett sätt att få uppleva just betydligt högre snitthastighet än man fixar på egen hand och därför drar upp tempot. Sen blir det lätt så bara för att det går. Det är ju roligt! Det i kombination med att det är en väsentligt högre risk att både vurpa och få spolarvätska i ansiktet gör att i alla fall jag är lite tveksam till gruppcykling. Intensiteten passar också väldigt dåligt i träningsschemat precis som du beskriver. Man kanske måste cykla med en grupp där även de andra tränar strukturerat och man kommer överens om en intensitet och sedan också håller den.

MrSthlm

Aktiv medlem
Jag är också nybörjare inom landsvägscykling, och ännu mer färsk på gruppcykling. De gånger jag cyklat i grupp så har tempot blivit väl högt även om alla är ganska lika i kapacitet, det blir minst zon 3 och en hel del av sträckan över. Inte det distanspass man hoppats på och ett rejält återhämtningsbehov efteråt när det istället står zon 6-intervaller på schemat varje måndag. De går ju inte optimalt bra då. Tror att många av oss färskingar ser söndagsklungan som ett sätt att få uppleva just betydligt högre snitthastighet än man fixar på egen hand och därför drar upp tempot. Sen blir det lätt så bara för att det går. Det är ju roligt! Det i kombination med att det är en väsentligt högre risk att både vurpa och få spolarvätska i ansiktet gör att i alla fall jag är lite tveksam till gruppcykling. Intensiteten passar också väldigt dåligt i träningsschemat precis som du beskriver. Man kanske måste cykla med en grupp där även de andra tränar strukturerat och man kommer överens om en intensitet och sedan också håller den.

Bra inlägg men ett lite komplext ämne som beror på flera olika saker. Under en grupptur nyligen tror jag vi snittade ca 33,5 km/h under ca 8 mil. Kunde se senare på Strava att den sannolikt starkaste cyklisten hade snittpuls 116 bpm för hela rundan. ;-) Så nivån av ansträngning beror också på din nuvarande kapacitet, kanske dumt att helt stirra sig blind på snitthastighet.

Ja, gruppcykling är annorlunda, i synnerhet ur ett säkerhetsperspektiv men det känns väl bättre ju mer rutinerad man är/blir, att cykla snabbt är så härligt skönt och det är ju lättare i grupp. ;-)

Grupperna jag provat har varit helt ok hittills (från ok till jättebra) men en sak är jag skeptisk/förvirrad över:
Jag fattar inte att de flesta grupper sporadiskt cyklar i par (bredvid varandra) på cykelvägar innan man kommer ut, jag föredrar linjecykling (cykling på led) på cykelvägar, både snabbare, mer avslappnande och säkrare.

Senast ändrad:

ejma

Aktiv medlem
Jag har funderat själv på detta med snitt. Jag kör mest solo, speciellt nu i corona-tider. Jag brukar kanske snitta 32-34 lite beroende på vind, på 2-3timamrsrundor (typ, Ekerö). Då brukar jag ligga på 3W/kg (250-260W). Men jag tycker att dom flesta av mina stravakollegor ligger på snitt runt 30 - brukar tillskriva det till att dom åker och snackar?
De kanske åker i snacktempo? De lite mer erfarna cykelrävarna kan ligga i pulszon Z1-låg Z2 solo och ändå hålla >30 km/h.

Wekeendrider

Aktiv medlem
Dom klarar av att hålla den zon de tänkt sig utan att förivra sig? =)

Wekeendrider

Aktiv medlem
Grupperna jag provat har varit helt ok hittills (från ok till jättebra) men en sak är jag skeptisk/förvirrad över:
Jag fattar inte att de flesta grupper sporadiskt cyklar i par (bredvid varandra) på cykelvägar innan man kommer ut, jag föredrar linjecykling (cykling på led) på cykelvägar, både snabbare, mer avslappnande och säkrare.

Jag instämmer. Jag tror det beror på att man vill ligga i par och snacka. Jag märker att den sociala aspekten är väldigt viktig för en del på grupprundorna. Jag är mer förvånad att man sprider ut sig över halva vägbredden på landsvägen sedan. Jag tror jag förstår varför, men det är det att klungan tar plats som irriterar mugglarna så väldigt. Det brukar kunna dyka upp runt fikabordet på jobbet på måndagen när någon fått ligga bakom klungan och koka i ett par kurvor på söndagsbilturen. Jag brukar fråga tillbaka vad hen gjort om de legat på led. Kört om naturligtvis! blir svaret. Kör du om en 100 m lång linje med cyklister i kurva och backkrön? brukar jag svara då. Då blir de lite fundersamma och kanske förstår att de ligger i bred för att slippa bli uttryckta i vägräcken och diken om folk kör om blint och sedan får möten.
Det är ett oväntat hett ämne runt fikabordet ibland. Jag brukar säga att man får agera på samma sätt som om en traktor eller EPA ligger i vägen. Man väntar. Man trycker ju inte om en traktor med släp i backkrön och kurva och prejar ut ekipaget om man får möte. Skillnaden är att klungan rör sig snabbare, så det är inte lika länge att vänta.
Men för en eller två landar det ändå alltid i att cyklister har så bögiga kläder. Det är det som sticker i ögonen.

Manurhin2

Aktiv medlem

Det är nog ganska vanligt att folk cyklar väl snabbt på distanspassen med viss risk att de blir lite slitna och att kvalitetspassen blir lidande (att du då inte riktigt klarar gå på max på kvalitetspasset). Så det kanske är dina stravakollegor som cyklar vettigast. ;-)

Inte mer är flera andra.
Att jämföra sig med andra med olika förutsättningar är ganska b.
Ett snitt på samma runda på 37 kan innebära att en vass kör distans själv och en annan håller på att dö i en klunga.
Får man tillbaka 31km/h i fart på 250w på ts runda finns oavsett mkt att skruva på om snitthastigheten är noga.

Joem

Aktiv medlem
Inte mer är flera andra.
Ett snitt på samma runda på 37 kan innebära att en vass kör distans själv och en annan håller på att dö i en klunga.
Får man tillbaka 31km/h i fart på 250w på ts runda finns oavsett mkt att skruva på om snitthastigheten är noga.
Instämmer. Tycker nog också det låter som om 250 watt borde täcka in högre snitthastighet. Tog en grön runda häromdagen med 265 w i snitt, det räckte till 36,1 km/h till 80 kg dagsvikt.

MrSthlm

Aktiv medlem
Inte mer är flera andra.

Hmmm, ja, att snitta 250 watt på en långrunda är en ganska hög/tuff ansträngningsnivå och då borde det gå snabbare för ts men antar banprofil och vind spelar stor roll också, har ingen effektmäktare själv, kan i så fall enbart jämföra med Zwift.

Eapea

Aktiv medlem
Givetvis beror detta på vad ditt mål med landsvägscyklingen är men jag skulle rekommendera dig (på kort och lång sikt) att köra "söndagsklungan"/lära dig ligga på hjul istället för att verkligen få till z6-intervallerna på maximal nivå på måndagen efter. Förutom att du lär dig en sport så ger det också chans till nya bättre träningsmöjligheter med andra i framtiden, nya vänner, tips om nya grupper, lagkamrater till lopp samt, det allra viktigaste, den dagliga/veckoliga chansen att träna med cyklister som är mycket starkare än en själv.

(om du följer ett träningsschema såpass seriöst så får jag ändå anta att du har något slags mål med att cykla landsvägscykling (eller mtb). Antingen på skoj i grupp, motionslopp eller tävling någon gång och då kommer du ha extremt mycket mer nytta av att kunna ligga rätt i klungan/ledet än att att kunna trycka 570w i 2min istället för 550w)

Wekeendrider

Aktiv medlem
Hmmm, ja, att snitta 250 watt på en långrunda är en ganska hög/tuff ansträngningsnivå och då borde det gå snabbare för ts men antar banprofil och vind spelar stor roll också, har ingen effektmäktare själv, kan i så fall enbart jämföra med Zwift.
Ingen idé att jämföra med Zwift. Kör du Erg Mode trampar du då 250 W konstant, och svänger 90 grader i 80 km/h.

Kudos

Aktiv medlem
Skärmklipp.JPG

192cm / 87kg.

Crosscykel med GP4000S 25/28. Billiga egenbyggda 32-ekrade hjul.
Skall testa med racern vid tillfälle.

DarkMatter

Aktiv medlem
Behöver du minska farten för att klara kurvor osv så gör det genom att endast slå av på takten ett tag innan.
Med reservation för att jag missförstått men om man vill optimera sin snittfart (eller, om man kör en bana, sin varvtid) så ska man hålla full fart* så långt som möjligt och bromsa ner till kurvfart sent.

* Full fart avser den hastighet man uppnår vid den för rundan valda effekten

Manurhin2

Aktiv medlem
Jämföra med Zwift😮
Har du dubbla konton din lilla träska.. e😘

MrSthlm

Aktiv medlem
Jämföra med Zwift😮
Har du dubbla konton din lilla träska.. e😘
Jag har ingen wattmätare när jag cyklar ute lvg ännu däremot finns det på min Wahoo Kickr Core. :-) Strava försöker göra någon grov skum uppskattning av watt när man cyklar ute men tror den är helt uppåt väggarna oftast (?) bryr mig inte om de siffrorna för fem öre. ;-)

Manurhin2

Aktiv medlem
I sann vetenskaplig anda tänkte jag köra ett 31-snittpass som dagens cykelrehab.
184/88
26,2km/184hm
32,1km/h / 223w
Detta med som jag bedömer negativt påverkande vindar trots relativt runt varv.

Wekeendrider

Aktiv medlem
Nice, 261 watt i snitt på 105,5km, du är en stark rackare. :-) (eller både stark & seg)

Möjligt jag skulle greja det på 4-5 mil men på drygt 10 mil skulle jag nog vara halvdöd. ;-) Vad har du för ftp, över 300 gissar jag?

Edit: Nja, nej, jag grejar nog inte 261 watt i snitt 4-5 mil i dagsläget, varken sig ute eller inne. ;-) Jag är 183 cm, 76 kg. Men blir säkert helt galet att jämföra med Zwift data, det är en helt annan pryl.

Hittade följande data från ett Zwift pass ca 3 veckor sedan fast iofs kanske detta är inklusive min nervarvning, hmmm.
Visa bilaga 498380
Men varför ens dra in det där i diskussionen, jag trodde vi diskuterade landsvägscykling? I Zwift saftar du på rätt effekt oavsett om det går 15% nedför och du svänger utan att frihjula och bromsa. Sen ligger du säkert delvis bakom andra där med, Zwift är ju trångt så in i oavsett vilken bara man väljer.

Hade dina kanske 130-180W uppvärmning och nedvarvning över 10 minuter som verkar vara standard på Zwift varit i uppförsbacke hade snittfarten direkt sett annorlunda ut.

Peth

Aktiv medlem
Mer vetenskap:

68 kg plus kläder, cykeln väger väl strax över 9 med all utrustning.
Blåsigt
19,2 km/120 hm
Snittpuls 73% av max
Högsta puls 79% av max (jag hade lite dålig koll ett tag och pulsen stack iväg i en uppförsbacke)
Snittfart 31,6 km/tim

Tempopinnar men i övrigt inte nån aeroutrustning.
Ingen aning om hur många watt, men säkert några i alla fall.

Utan tempopinnar och vindstilla så brukar jag snitta strax under 31 med ungefär samma puls. Tar jag i ordentligt brukar jag landa kring 36.

Vad kan man dra för slutsatser av ovan? Att det finns många som är snabbare/starkare än jag, men att det även finns en del som är långsammare. Och att med effektmätare så hade jag varit sinnesjukt snabb! ;)

MrSthlm

Aktiv medlem
Men varför ens dra in det där i diskussionen, jag trodde vi diskuterade landsvägscykling? I Zwift saftar du på rätt effekt oavsett om det går 15% nedför och du svänger utan att frihjula och bromsa. Sen ligger du säkert delvis bakom andra där med, Zwift är ju trångt så in i oavsett vilken bara man väljer.

Hade dina kanske 130-180W uppvärmning och nedvarvning över 10 minuter som verkar vara standard på Zwift varit i uppförsbacke hade snittfarten direkt sett annorlunda ut.

Ja, det var onödigt, peace. Försökte bara hitta någon referenspunkt till min wattnivå eftersom jag inte har någon på cykeln.

Mitt senaste långpass solo utomhus såg ut så här men ingen wattmätare, så därför blir det luddigt, det är Strava som gissar. Siffrorna är dock iriklusive ca 19 km transport. Minns dock att jag öppnade väl optimistisk, brukar ha lägre snittpuls, möjligen påverkade luftfuktigheten något också. Sedan om det är för hårt för distanspass eller inte för mig går väl att diskutera. Svaret är väl egentligen ett klart "ja" men samtidigt beror ju det på hur man tränar för övrigt i veckan, inte helt enkelt generalisera kan jag tycka. Hur Strava gissar 177 watt vet i sjutton, någon formel.
1625058206148.png

Senast ändrad:

Wekeendrider

Aktiv medlem
I sann vetenskaplig anda tänkte jag köra ett 31-snittpass som dagens cykelrehab.
184/88
26,2km/184hm
32,1km/h / 223w
Detta med som jag bedömer negativt påverkande vindar trots relativt runt varv.
Låter ganska likt mig trots att jag väger 70 kg. Men med vindar blir bra sittposition ännu viktigare, där tappar jag det 18 kg's försprånget =)

Edit: Utan tempopinnar då, det måste påpekas!

GoranS

Aktiv medlem
Nice, 261 watt i snitt på 105,5km, du är en stark rackare. :-) (eller både stark & seg)
Släng på 7 watt och drygt 23 timmar så ...

"In 2018 when I did 913 kilometers for a 24 hour time trial I averaged 256 watts."

MrSthlm

Aktiv medlem
Mer vetenskap:

68 kg plus kläder, cykeln väger väl strax över 9 med all utrustning.
Blåsigt
19,2 km/120 hm
Snittpuls 73% av max
Högsta puls 79% av max (jag hade lite dålig koll ett tag och pulsen stack iväg i en uppförsbacke)
Snittfart 31,6 km/tim

Tempopinnar men i övrigt inte nån aeroutrustning.
Ingen aning om hur många watt, men säkert några i alla fall.

Utan tempopinnar och vindstilla så brukar jag snitta strax under 31 med ungefär samma puls. Tar jag i ordentligt brukar jag landa kring 36.

Vad kan man dra för slutsatser av ovan? Att det finns många som är snabbare/starkare än jag, men att det även finns en del som är långsammare. Och att med effektmätare så hade jag varit sinnesjukt snabb! ;)

Jag drar åtminstone slutsatsen att du är snabb/stark, att kunna snitta 36 km/h solo längre sträckor tycker jag är bra, det vittnar om hög kapacitet. Du bör väl kunna hänga på de flesta olika typer av träningsgrupper. :-)

Manurhin2

Aktiv medlem
Låter ganska likt mig trots att jag väger 70 kg. Men med vindar blir bra sittposition ännu viktigare, där tappar jag det 18 kg's försprånget =)

Edit: Utan tempopinnar då, det måste påpekas!
Tanken är såklart att jämföra med ts effektåtgång mot fart.
Utan effektmätning blir det ännu svårare att jämföra olika utförande.
Det mest tragiska med siffrorna är 8kg glassmage mot normalår😣

d_anders

Aktiv medlem
Håller med om att du ska använda bromsen istället för att sakta in om du vill höja medelhastigheten. Men om du vill cykla så snabbt som möjligt med så låg effekt som möjligt (maximera fart/effekt) så ska du aldrig bromsa.

Senast ändrad:

Woodknocker

Aktiv medlem

Kudos

Aktiv medlem

Bilagor

• Skärmklipp.JPG
    Skärmklipp.JPG
    22.1 KB · Besök: 40

MrSthlm

Aktiv medlem
@Kudos

Ämnet i tråden är "Varför cyklar alla andra snabbare?" men frågan är om det för dig inte borde vara "Varför cyklar ingen snabbare än mig?" ;-)

Bra siffror, du snittar 280 watt under 16 mil i 36km/h, solo?

Kudos

Aktiv medlem
@Kudos

Ämnet i tråden är "Varför cyklar alla andra snabbare?" men frågan är om det för dig inte borde vara "Varför cyklar ingen snabbare än mig?" ;-)

Bra siffror, du snittar 280 watt under 16 mil i 36km/h, solo?
Nu skall denna tråden inte handla om mig utan se det mer som referens vad man kan förvänta sig för hastighet av någon i min och TS storlek.

Woodknocker

Aktiv medlem
Som ni kanske märker själva så blir det svårt jämföra sig med andra. Den watten (tur att man har det måttet iaf...) som någon kör i 24h räcker för att slå record på everesting för en annan. Och just därför respekterar jag enbart watt/kg.

och om någon smartis i tråden nu tycker att "gå ner i vikt är enkelt" så får hen väl göra det och behålla sin kraft... 😬

*Tal till allmänheten -- allmänt.

Woodknocker

Aktiv medlem
Nu är du bara fyrkantig.
Visst går det att köra långa sträckor utan att behöva stanna för stoppskyltar, frågan är bara hur tråkigt man vill ha.
Inte säker på att jag förstår men jag har verkligen inte råd med böter. Kalla mig nojig men jag stannar ALLTID vid stoppskylt. Däremot föreslår jag att man inte tar med sin uppvarning och nedvarvning i sitt resultat. Vissa menar att det är fusk, jag menar att de är galna. Andra skippar dessa två, detta är objektivt galet.

Huruvida det är OK eller ej att pausa datorn vid stopp är en fråga som har avhandlats sedan Stravas uppkomst.

Earlslick

Aktiv medlem
Inte säker på att jag förstår men jag har verkligen inte råd med böter. Kalla mig nojig men jag stannar ALLTID vid stoppskylt. Däremot föreslår jag att man inte tar med sin uppvarning och nedvarvning i sitt resultat. Vissa menar att det är fusk, jag menar att de är galna. Andra skippar dessa två, detta är objektivt galet.

Huruvida det är OK eller ej att pausa datorn vid stopp är en fråga som har avhandlats sedan Stravas uppkomst.
Insinuerar du att lagbrott är ett alternativ? Nu får du ge dig.
Snarare hur kort bana är du villig att cykla för att slippa stoppskyltar?
400m rundbana och 10 mil bygger pannben. ;)

Woodknocker

Aktiv medlem
Insinuerar du att lagbrott är ett alternativ? Nu får du ge dig.
Snarare hur kort bana är du villig att cykla för att slippa stoppskyltar?
400m rundbana och 10 mil bygger pannben. ;)
Jag kan lova dig att du inte kommer långt här nere utan att möta stoppskyltar och jag har försökt då jag är lite av en hastighetskille, eller ja jag var, numera donerar jag bara gratispengar till Strava.

Jag har en "bana" där jag cyklar just runt, den har 4 stoppskyltar. Jag är alltså av skolan att pause är OK om man gör det vid stoppskylt.

Wekeendrider

Aktiv medlem

Nog klarar du av att prata dig ur boten. Konstapeln kommer att ge dig pengar till slut, bara du åker vidare.

Woodknocker

Aktiv medlem
Nog klarar du av att prata dig ur boten. Konstapeln kommer att ge dig pengar till slut, bara du åker vidare.
Jävligaste jag har läst sedan jag läste GoranS senaste avhyvling men kul!

Njaaa, om det är någon poliserna kommer ta så är det en vilsen cyklist som kör mot stopp, de har väl sån här kamera i fönsterrutan så bevis finns, det är inte alltid det finns bevis... Sen är det sedan barndomen också, en kompis blev tagen på sin moppe och det sitter i.

Annars har jag verkligen försökt hitta en bana utan stopp, men finns inte och därav mitt acceterande av pause-metoden.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer