Varför lefty gaffel??
plumse skrev:
-------------------------------------------------------
> Hihi!
> Alltid lika kul att kritisera nåt hypat =)
> Som jag sagt tidigare:
> - Lefty funkar bevisligen skitbra och har en del
> fördelar
> - Lefty låser in dig i en speciallösning
> - Det är speciallösningen som gör att jag
> tycker Lefty skall undvikas
>
> Jätteenkelt resonemang. Sen skiter jag
> högaktligen i om Lefty är bättre eller sämre.
> Jag har aldrig påstått att Lefty skulle fungera
> sämre än något annat men det är jäkligt kul
> att se så många tolka mina inlägg så.
> Och du Jensen, personangrepp kan vi sköta via PM
> eller? Och du väljer att läsa mina inlägg som
> fan läser bibeln. Det där med 20-axel kan väl
> knappast tolkas fel men du lyckades.
får ursäkta om det kanske slinkit in nå personangrepp, var inte meningen så, blir bara lite frustrerad när du lägger upp argument som du inte alltid har täckning för, så som saken med innehåll. som att manitou innehållet i en lefty skulle vara sämre än i en vanlig manitou bara för att du tror att det ryms mindre saker i en lefty, fast så inte är fallet.
och att du dissar hur de konstruerat gaffeln,att det skulle vara bättre med runda rör osv, fast den bevisligen är styvare än en vanlig gaffel så som den är nu.
vad ja mena med 200 mm nav är att det oxå är lite av en speciallösning, visst äre mer vida utbrett än lefty nav, men det är inte alltid var man har ett sådant hjul hemma heller. mavriks nav är oxå spciellt, visst kan man bygga om det som du säger, men det är fortfarande en special lösning.
-------------------------------------------------------
> Hihi!
> Alltid lika kul att kritisera nåt hypat =)
> Som jag sagt tidigare:
> - Lefty funkar bevisligen skitbra och har en del
> fördelar
> - Lefty låser in dig i en speciallösning
> - Det är speciallösningen som gör att jag
> tycker Lefty skall undvikas
>
> Jätteenkelt resonemang. Sen skiter jag
> högaktligen i om Lefty är bättre eller sämre.
> Jag har aldrig påstått att Lefty skulle fungera
> sämre än något annat men det är jäkligt kul
> att se så många tolka mina inlägg så.
> Och du Jensen, personangrepp kan vi sköta via PM
> eller? Och du väljer att läsa mina inlägg som
> fan läser bibeln. Det där med 20-axel kan väl
> knappast tolkas fel men du lyckades.
får ursäkta om det kanske slinkit in nå personangrepp, var inte meningen så, blir bara lite frustrerad när du lägger upp argument som du inte alltid har täckning för, så som saken med innehåll. som att manitou innehållet i en lefty skulle vara sämre än i en vanlig manitou bara för att du tror att det ryms mindre saker i en lefty, fast så inte är fallet.
och att du dissar hur de konstruerat gaffeln,att det skulle vara bättre med runda rör osv, fast den bevisligen är styvare än en vanlig gaffel så som den är nu.
vad ja mena med 200 mm nav är att det oxå är lite av en speciallösning, visst äre mer vida utbrett än lefty nav, men det är inte alltid var man har ett sådant hjul hemma heller. mavriks nav är oxå spciellt, visst kan man bygga om det som du säger, men det är fortfarande en special lösning.