Vårklassikerna. Nu börjar det.

Någon som vet om de kommer sända Strade Bianche på Eurosport oxå eller vart man hittar det loppet? Går nästa lördag, 9/3.

Ungefär såhär är deras schema, iallafall för nån vecka sedan.

Bilagor

• i_made_a_calendar_wi.jpg
    i_made_a_calendar_wi.jpg
    243.3 KB · Besök: 293
Dags att teckna upp ett Eurosport abonnemang igen.
Är det Eurosport player som gäller eller har det dykt upp något bättre sätt att kolla på det via dator?

//j

Förr om åren har eurosport player varit erbarmligt kass när det kommer till att se loppen i efterhand eller pausa och förflytta sig i en sändning. Har det blivit bättre så att det är värt att teckna abonnemang under säsongen, eller ska man vänta på att loppen dyker upp på cyclingtorrents?

Peppen är stor inför OHN!

Kan de inte bara meddela herrloppet att om de inte är snabbare så får de köra in till kanten så att de mycket snabbare damerna kommer förbi.

EuroSport player har jag inte använt på flera år, men det var då svårt att göra annat än att streama direkt (begränsad möjlighet till efterhandsvisning eller backa någon halvtimma) dessutom med samma reklamavbrott som det som sändes på ES.

GCN RacePass (numer ➕) har både Live och efterhandsvisning (samma längd). Dessutom har det större utbud av lopp med både täckning på herr och damsidan.

Senast ändrad:
EuroSport player har jag inte använt på flera år, men det var då svårt att göra annat än att streama direkt (begränsad möjlighet till efterhandsvisning eller backa någon halvtimma) dessutom med samma reklamavbrott som det som sändes på ES.

GCN RacePass (numer ➕) har både Live och efterhandsvisning (samma längd). Dessutom har det större utbud av lopp med både täckning på herr och damsidan.

Det absolut finaste med GCN+ är ju att man kan titta på "eftersändningen" även om det inte är färdigt live än. Så om man råkar missa början av sändningen kan man ändå börja där och se hela typ nästan som om det vore live.

Låter som att jag får prova GCN alltså. Engelsk kommentator har jag inget emot, det viktiga är att de är bra. Vacchi är grymt bra, men när det inte är han så är tyvärr Eurosports kommentatorer inte så spännande. Iaf inte för några år sen när jag hade det senast.
Titta precis när som helst står högt på önskelistan, det är inte alltid familjen tycker det är så kul att man bänkar sig timmar mitt på dagen.

Nåja, det stillade ju aptiten på att se fler lopp under våren. Ungefär lika roligt som matcher med Mike Tyson när han var på hugget, skillnaden är bara att de 10 sekundera av inferno kommer i slutet och inte i början

Paris Roubaix är väl en av dom få klassikerna med lite action under loppet, när dom kör omkull på pavé-sektionerna, den enda jag brukar se.

Det var ju trist. För dig. Jag hade i alla fall bra underhållning under de 2 tim jag tittade.
+1.
Kollade på datorn/gcn nu ikväll, vet inte om ett endagslopp kan bli så mycket mer underhållande.
Fantastiskt cyklat av MvdP, riktigt bra segat av Bernal, och av WvA o TP efter MvdPs första rusning. Och stackars Simmons.

Tycker vårklassikerna e hästlängder mer underhållande än de stora etapploppen. Det körs ofta offensivt tidigt o man får se dom bästa göra upp man mot man på banor så hårda att det inte går att förlita sig på hjälpryttarna utan stjärnorna tvingas köra själv....och inte sällan vinner den bästa för dagen, det är ingen slump med någon som hamnat i nån utbrytning som ingen är intresserad av att köra hem just den etappen.

Senast ändrad:
MvdP vinner CX VM, tar hem några vårklassiker och rullar TdF, men målet för året är OS i MTB. Sjuk kille.
Hade varit kul om OS-programmet tillåtit att först köra ett XC-lopp och sedan ett linjelopp.

Tillbaka
Topp