Varmaste vinterhandskarna

SåsenFrÅsen

Aktiv medlem
Ett trix kan vara att lägga in ett par gamla ullstrumpor i bartmittsen (för rakt styre), både isloerar och stänger ute lite vind som letar sig in annars. Jag har dem från XXL och dem funkar bra för mig ner till nollan utan handskar och körde hela förra vintern.

katten

Aktiv medlem
Väntar på Budbee-budet nu. Klickade hem ett par White Bar mittens för att testa.
Dom där har jag testat på min gamla MTB. Lite trångt att får plats med reglage och annat. Inte supersmidigt i skogen. Men så varma när det är runt 0 att jag tog av mig handskarna. Jag brukar frysa lätt så jag är nöjd.

Igår klickade jag ett par billiga rockbros för bockstyrecykeln på amazon.se .
(Jag har en stor samling vinterhandskar och älskar att cykla på vintern. Men det blir ju så kallt). Återkommer när jag testat!

/A

torsten-var-namnet

Aktiv medlem
Ny vinter, nytt försök att inte frysa om fingrarna.

2019: Diadora Lobster
2020: Ovan + Hestra liner, blev för trångt och därmed misslyckat
2021: ?

Jag ratar märken från kontinenten då deras vinterhandskar är svårbestämda; europeisk vinter är svensk vår. Så, lobster från nordeuropeiskt märke, kan det vara något? Gore, Lill-sport, Craft. Måste funka med bockstyre m. STI-reglage.

Kort och gott, ge mig värme! Motvind och -4 grader i måndags och jag hade inte känsel i ett enda finger.
-17, lätt snöfall och blåsigt idag på vägen hem. Bar mitts på styret och tunna skalhandskar med lillsport liners innanför. Frös inte. Tidigare vintrar har jag kört med hestra heli ski mitt, men barmitts är tamejtusan varmare.

SIE

Aktiv medlem
-17, lätt snöfall och blåsigt idag på vägen hem. Bar mitts på styret och tunna skalhandskar med lillsport liners innanför. Frös inte. Tidigare vintrar har jag kört med hestra heli ski mitt, men barmitts är tamejtusan varmare.
Igår beställdes både barmitts och trefingrad helihandske. Må detta bli första vintern som inte knäcker mina pianistfingrars obefintliga blodcirkulation.

Steel is Real

Aktiv medlem
Jag har en hel låda med vinterhandskar för olika temperaturer. Men vid kallare än -5° funkar bara de tumvantar jag har vilka suger när man kör Lvg-reglage.

Bar Mitts är inte aktuellt för inköp. Ser ju för jävliga ut!

Men är det nån som har testat Tegera 595 som nämns tidigare i tråden? Dom ser ju riktigt grymma ut!
AA21416C-F159-4E0A-B2CA-3F23984C53D6.jpeg

weldion

Aktiv medlem

Pfaff

Aktiv medlem
Tycker att dessa är väldigt varma:
Passar kanske bäst från runt -10 och neråt. Närmar man sig nollan, då blir de nästan för varma.
Det här med olika...
Jag har ett par sådana, dock inte hajviss. De funkar neråt nollan, därefter är det hummer och silkeshandskar i kombination som gäller neråt -5°. Och efter det kalla döden.

weldion

Aktiv medlem
Det här med olika...
Jag har ett par sådana, dock inte hajviss. De funkar neråt nollan, därefter är det hummer och silkeshandskar i kombination som gäller neråt -5°. Och därefter kalla döden.
Mina händer är kanske är av modell varmare då. Svettas gött i de där handskarna när temperaturen är -5 och uppåt, då får jag ta ett par tunnare vantar.

Laan84

Aktiv medlem
Tänkte testa engångs värmepåsar typ thermopad, någon som testat någon sort och är väldigt nöjd, bör hålla värmen 2h iaf i praktiken.

Ek21

Medlem
Ny vinter, nytt försök att inte frysa om fingrarna.

2019: Diadora Lobster
2020: Ovan + Hestra liner, blev för trångt och därmed misslyckat
2021: ?

Jag ratar märken från kontinenten då deras vinterhandskar är svårbestämda; europeisk vinter är svensk vår. Så, lobster från nordeuropeiskt märke, kan det vara något? Gore, Lill-sport, Craft. Måste funka med bockstyre m. STI-reglage.

Kort och gott, ge mig värme! Motvind och -4 grader i måndags och jag hade inte känsel i ett enda finger.
Nytt år, ny vinter närmar sig, ute i god tid. Först, för att ersätta ”?” för 2021 med ett besked. Jag testade i) Hestra Lobster, i en storlek över min ordinarie, med och utan liner och ii) min skidhandske, Hestra Heli Ski. Bägge var kallare än Diadora Lobster, som jag fick använda och frös värre än någonsin i. Varenda finger var vitt efter 10km till jobbet.

2022: Klarlagt att jag, föga förvånande, har nedsatt cirkulation/syresättning i blodet. Eluppvärmda handskar är det som gäller. Så, någon som har erfarenhet av Hestra Power Heater, eller motsvarande från annat märke?

SIE

Aktiv medlem
Nytt år, ny vinter närmar sig, ute i god tid. Först, för att ersätta ”?” för 2021 med ett besked. Jag testade i) Hestra Lobster, i en storlek över min ordinarie, med och utan liner och ii) min skidhandske, Hestra Heli Ski. Bägge var kallare än Diadora Lobster, som jag fick använda och frös värre än någonsin i. Varenda finger var vitt efter 10km till jobbet.

2022: Klarlagt att jag, föga förvånande, har nedsatt cirkulation/syresättning i blodet. Eluppvärmda handskar är det som gäller. Så, någon som har erfarenhet av Hestra Power Heater, eller motsvarande från annat märke?
Ping @SocialGimp

torsten-var-namnet

Aktiv medlem

Bar mitts!
Jag har också sjukligt kalla händer, men de värmer gott med en tunn ofodrad handske ned till -5. Sedan kom snön (och bristfällig snöröjning) förra året och jag tog mig till arbetet med apostlahästarna resten av vintern istället.

Lycka till!

SocialGimp

Aktiv medlem

Bar mitts säger de flesta är det bästa och det stämmer säkert.

Fick testa ett par eluppvärmda handskar från https://www.bertschat.eu/ . Har själv inte så kalla fingrar men det var kul att testa. Brukar sällan/aldrig lägga upp mina videos här på Happy eftersom det bara leder till negativitet men jag gör ett undantag då jag tycker videon passar tråden som hansken. Cykel lånad av @SIE . Be gentle... :LOL:

Edit: Nämnde inte det i videon men det blir en lite fuktig svettig känsla med elhandskar. Spelar väl ingen roll kanske men det är alltså inte en så'n där snustorr o varm känsla när man slår på värmen.

På högsta läget räcker inte batteriet så länge. Även på mittenläget drar det en del batteri o det räcker alltså inte en hel dag. Inget specifikt för dessa hanskar dock.

Senast ändrad:

SIE

Aktiv medlem
Bar mitts!
Jag har också sjukligt kalla händer, men de värmer gott med en tunn ofodrad handske ned till -5. Sedan kom snön (och bristfällig snöröjning) förra året och jag tog mig till arbetet med apostlahästarna resten av vintern istället.

Lycka till!
Yes bar mitts är grejen, jag har också problem med väldigt köldkänsliga händer (och fötter), köpte den billiga varianten från Rock Bros och de game change:ade verkligen min pendling i vintras. Nu letar jag efter en lika smidig lösning för fötterna..

NickPick

Aktiv medlem
Yes bar mitts är grejen, jag har också problem med väldigt köldkänsliga händer (och fötter), köpte den billiga varianten från Rock Bros och de game change:ade verkligen min pendling i vintras. Nu letar jag efter en lika smidig lösning för fötterna..
Vinterskor med neoprenöverdrag!

SIE

Aktiv medlem
Vinterskor med neoprenöverdrag!
Köpte dessa för två vintrar sedan (obs superklipp nu) när de reades från 1500 till 995.

Har endast flats och gillar att de inte är cykelspecifika, sen visade det sig även att de har stealth-sula. Jobbigt att trä på överdrag, kanske skall testa sätta moddade bar mitts på pedalerna.

frideen

Medlem
Köpte dessa för två vintrar sedan (obs superklipp nu) när de reades från 1500 till 995.

Har endast flats och gillar att de inte är cykelspecifika, sen visade det sig även att de har stealth-sula. Jobbigt att trä på överdrag, kanske skall testa sätta moddade bar mitts på pedalerna.
Hur är greppet på pedalerna? Såg på recensionerna att folk klagade på greppet på snö.
Priset nu var ju verkligen kanon bara de är halvhyfsade 🙂

SIE

Aktiv medlem
Hur är greppet på pedalerna? Såg på recensionerna att folk klagade på greppet på snö.
Priset nu var ju verkligen kanon bara de är halvhyfsade 🙂
Det är ok, men det är ju grovt mönster så inte helt optimalt jämfört med cykelspecifika strealth-sulor.
Bra grepp på torr och våt häll, det har blivit en del vinterpromenader i den.

Batavus

Aktiv medlem
Jag har ett par finskor i garderoben. ...Nä, inget ordvitsande här! Hanskar behöver man ändå, men smörj in händerna, och kanske ansikte och fötter, så klarar du kylan bättre.

Köp & Sälj

Topp