VARNING för bedragare på Köp och sälj

JiVi82

Ny medlem
Garagerensning är rubriken, han bor i Norrbotten och annonsen har luggit ute i 5 dagar nu.. men bromsarna jag trodde jag köpte har han tagit bort

velovin

Medlem
JiVi82 sa:
Fan, på riktigt?
Han kontaktade mig på en köpesannons, men jag backade när han inte hade Swish. Då gick han med på att möta upp min bror i Sthlm för överlämning. Efter många turer trasslade det sig för brorsan, men då kändes det som att det var en riktig person. Satte in pengar på det där kontot idag, känns som att det inte kommer komma något paket.

I mailväxlingen höll hen med om att det är tråkigt att några ruttna ägg förstör ett fint forum. Sjukt dålig människa.

JiVi82

Ny medlem
Stockholm?? När jag köpte bromsarna bodde han i Boden..

Trodde också att det var en ärlig människa.. men nu svarar han inte på mejl längre..

Vad hade han för nickname?

velovin

Medlem
JiVi82 sa:
Stockholm?? När jag köpte bromsarna bodde han i Boden..

Trodde också att det var en ärlig människa.. men nu svarar han inte på mejl längre..

Vad hade han för nickname?
Han mailade, med Emilfredrikss@gmail.com som adress.

Vad trött man blir på så små individer, hoppas "Emil" får hjälp att komma ur det här beteendet.

NickPick

Aktiv medlem
Han har ju satt in seriösa annonser. SEB Borås verkar clearingnummer tillhöra så det är säkert samma bös som vanligt från den trakten. Isåfall har han samlat ett bra tag .

jansson99

Moderator
Forumvärd
JiVi82 sa:
jansson99 sa:
JiVi82 sa:
Samma mejladress då iallafall.. han kalla sej för Empaemil när jag "köpte"
Det är bra om ni anmäler till oss moderatorer så att vi kan agera. Empaemil är nu blockerad.
Det ska jag lägga på minnet! Tack! ? men han hade tagit bort sitt konto redan tror ja..
Det går att meddela oss vilken mailadress skurken använder till att börja med. Bäst är att använda PM mellan användare, då sparas allt hos oss.

Det var vi som plockade bort Empaemil i går, en användare kan inte själv avsluta sitt konto.

Meercy

Ny medlem
EmpaEmil? Skrev på en blocketannons till en EmpaBlixt en Garmin Fenix 5 klocka.. Fråga bla efter kvitto men fick svar att den var såld... Kanske samma kanske inte.. Fanns inget telefonnummer i annonsen.

Berk

Aktiv medlem
Fick mail från samma address på min köp-annons för några dagar sen. Anade redan att det skulle kunna vara oseriöst.

peldah

Ny medlem
Hej,
Jag blev också blåst... köpte bromsarna, men det dök inte upp några.
Får väl också göra en polisanmälan helt enkelt.

Så trist

Med vänlig hälsning Pelle

Du Rietz

Medlem
Edit:
Tack för att ni hjälpte mig att verifiera att det inte var något problem med det jag köpte på Köp och Sälj idag!

För att lovvärda medlemmar inte ska hängas ut felaktigt här så tar jag helt enkelt bort mitt inlägg nu - och jag föreslår att ni som svarat mig gör detsamma.
Som säljer en BIKEYOKE Remote Triggy: https://happyride.se/annonser/ad.php?id=93051

Han hade ju vart reggad sen augusti - 2017 :)

Senast ändrad:

ooms

Aktiv medlem
Har det blivit nån slags tråd där man hänger ut folk innan affär nu?
Är nog inte så kul att omnämnas i en bedragartråd även om man rentvås i några inlägg senare. Google ger inte hela bilden vid en sökning, bara en träff i en bedragartråd...

Jimel

Aktiv medlem
ooms sa:
Är nog inte så kul att omnämnas i en bedragartråd även om man rentvås i några inlägg senare. Google ger inte hela bilden vid en sökning, bara en träff i en bedragartråd...
Man måste ju få fråga om säljare

Örjan Lax

Aktiv medlem
ooms sa:
+1

Uthängning av oskyldiga är tydligen det nya svarta på Happy.

https://happyride.se/forum/read.php/1/2831777/3578892#msg-3578892
https://happyride.se/forum/read.php/1/2831777/3600353#msg-3600353

Raggamuffin

Aktiv medlem
ooms sa:
Nej, men om man formulerar om så kanske det vara ok?
T ex

Är det någon som handlat av ooms?
Bekant profil : japp! No probs.

Inte felfritt såklart och kanske inte trevligt nog för svensken?

marr

Aktiv medlem
Raggamuffin sa:
ooms sa:
Nej, men om man formulerar om så kanske det vara ok?
T ex

Är det någon som handlat av ooms?
Bekant profil : japp! No probs.

Inte felfritt såklart och kanske inte trevligt nog för svensken?
Eller så frågar man i en tråd so inte skriker varning och bedragare... Kanske. :)

hardbread

Ny medlem
I was featured be user Quau - Shimano 105 5800 groupset

Emailed me from borjklunddaniel@gmail.com

Sent pictures of goods everything looked good. Promised to send parts when received money. Sent via swish.

Kept saying he would send it tomorrow bit was working late. Promised he would send over the weekend because he worked for the railroad. Now is unresponsive.

Ad https://happyride.se/annonser/ad.php?id=92899

Will be filing a police report.

Bilagor

Senast ändrad:

Du Rietz

Medlem
Tack för att ni hjälpte mig att verifiera att det inte var något problem med det jag köpte på Köp och Sälj idag, Raggamuffin, Mats65!

För att lovvärda medlemmar inte ska hängas ut felaktigt här så tar jag helt enkelt bort mitt inlägg nu - och jag föreslår att ni som svarat mig gör detsamma.

Mitt gällde alltså annonsen på BIKEYOKE Remote Triggy: https://happyride.se/annonser/ad.php?id=93051

Han hade ju vart reggad sen augusti - 2017 :)

Johan_Olsson

Ny medlem
hardbread sa:
I was featured be user Quau - Shimano 105 5800 groupset

Emailed me from borjklunddaniel@gmail.com

Sent pictures of goods everything looked good. Promised to send parts when received money. Sent via swish.

Kept saying he would send it tomorrow bit was working late. Promised he would send over the weekend because he worked for the railroad. Now is unresponsive.

Ad https://happyride.se/annonser/ad.php?id=92899

Will be filing a police report.
I've bought the same 5800 goupset.. he was answering my questions about teeth, cranklengt, and I also got specific detailed pictures upon request. My feeling was that he was OK. But I guess it wasnt..

Nachosoner

Ny medlem
Tjena!
Blev också lurad av honom för två veckor sedan på 1300kr. Han svarar heller inte längre på mina Mail. Hur ska man gå vidare med detta?

JohanA

Administrator
Varning för medlemmarna (som nu är spärrade)
Diskokungarna
Lindholmbeth

Gör inga affärer med dessa medlemmar. Ett varningstecken är också att de snabbt vill flytta bort konversation från pm till andra sätt.

JohanA

Administrator
Varning för Hoppydoppy som lagt ut Garmin-annonser och som nu är spärrad.

Varningstecken: Ny medlem, bilder stulna från andra köp & sälj sajter, avlägsen adress så personligt möte blir svårt, vill flytta konversationen bort från Happyride.

Eric1n

Ny medlem
Tjena!
Blev lurad på ett par bromsar på min köpannonser för två veckor sedan på 1000kr. Direktöverförde till SEB så jag har kontonumret. Han svarar inte längre på mina Mail nu när jag börjar fråga när det kommer och hur vi löser det om postnord har slarvat bort paketet..

Jag blev kontaktad via borjklunddaniel@gmail.com

Polisanmäler när jag kommer hem på måndag.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer