VARNING för bedragare på Köp och sälj

Leffe

Aktiv medlem
Antar att det finns en del av er som vandrar och tältar en del. Så jag vill härmed varna för en person som kallar sig Worldcitizen på Blocket och som säljer misstänk mycket Hilleberg tält. Gissar att personen ifråga köper gamla demo-lager eller dylikt.
Kärnan till det hela är att det saknades två tältpinnar. Inte så farligt kanske man kan tycka. Men köper man ett Hilleberg så är det ju tältens Ferrari och pinnarna går inte att köpa styck utan kostar 350kr för en hel påse.
Man kan också tro att en sån liten sak är lätt att lösa tillsammans, men istället möts man av anklagelser, lögner och en väldigt otrevlig attityd.

Att tältet dessutom framställdes som helt oanvänt och bara visat på några mässor visade sig inte stämma överhuvudtaget. Stängerna har jack i sig, tältpåsarna är slitna på ett sätt jag aldrig skådat tidigare. Myggnätet på dörren hade även spår av mögelfäckar.

om han byter nick så har ni ledtrådar till hans uppgifter här:
AD7D3F3C-6407-47D9-8F18-32FB08BC6AE7.jpeg

Du Rietz

Aktiv medlem
Hej!
Jag har en fråga här igen.
Det gäller den här annonsen.
Editerat // moderator
Han vill att jag swishar före han åker till posten och skickar. Det var precis det som var fallet förra gången jag var inblandad med en person som inte hade några inlägg och var relativt ny här på Happy ett år sedan. Sen visade det sig att det var bra att jag inte swishade i förväg för att den användaren sen blev känd som en person som öppet bedrog folk och tog på sig polisanmälningar eftersom de små summorna gjorde att polisärendena bara skrevs av.
Så, har nu något tips till mig för att göra detta fool proof från min sida, eller någon mer information så är jag glad!
Hälsningar,
Niklas

Senast redigerad av en moderator:

Crocko

Aktiv medlem
Hej!
Jag har en fråga här igen.
Det gäller den här annonsen.
Editerat // moderator
Han vill att jag swishar före han åker till posten och skickar. Det var precis det som var fallet förra gången jag var inblandad med en person som inte hade några inlägg och var relativt ny här på Happy ett år sedan. Sen visade det sig att det var bra att jag inte swishade i förväg för att den användaren sen blev känd som en person som öppet bedrog folk och tog på sig polisanmälningar eftersom de små summorna gjorde att polisärendena bara skrevs av.
Så, har nu något tips till mig för att göra detta fool proof från min sida, eller någon mer information så är jag glad!
Hälsningar,
Niklas

Handla fysiskt är det enda 100%-iga svaret, vilket kanske är extra bra i detta fallet för stl 40 i de där skorna kräver riktigt små fötter.
Man kan ta 2 positioner i frågan, litar jag på människor eller inte, gör man det så kan man först ta reda på vad man kan och sen kanske snällt förklara att man tyvärr råkat illa ut tidigare och be om någon extra "credential" men litar man inte på folk av naturen så är nog inte privat näthandel något att rekommendera.

Senast redigerad av en moderator:

Du Rietz

Aktiv medlem
Handla fysiskt är det enda 100%-iga svaret, vilket kanske är extra bra i detta fallet för stl 40 i de där skorna kräver riktigt små fötter.
Man kan ta 2 positioner i frågan, litar jag på människor eller inte, gör man det så kan man först ta reda på vad man kan och sen kanske snällt förklara att man tyvärr råkat illa ut tidigare och be om någon extra "credential" men litar man inte på folk av naturen så är nog inte privat näthandel något att rekommendera.
Tack. Jag ringde personen ifråga och fick inte de positiva vibbar jag hoppats på utan snarare de samma dåliga som jag hade med den personen som bedrog andra förra gången. Så, jag drar mig ur. Jag är dock fortfarande nyfiken på att veta om det kommer visa sig att denna säljare är legit eller inte. Så om någon av er kommer till närmare slutsats så lyssnar jag på det! :-)

PS: Tack för tipset om att dojorna är små. Det gör de än mindre lämpliga för mig att köpa. Tack :-)

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer