VARNING för bedragare på Köp och sälj

Alexius

Medlem
Nej såklart inte.
Men har fått en del underliga bortförklaringar.
Dels att telefon fått fötter och att han skulle låna från en vän på åklagarmyndigheten. Med mera.
Skulle fått bilder för över en vecka sen. Har ej hänt.
Han skulle ringa mig vid ett flertal gånger. Har inte heller hänt.
Hej jag är här. En polisanmälan är upprättad mot användaren Mufflish för olaga förföljelser samt åsiktsregistrering som är ett grundlagsbrott. Han har under dagen ringt och smsat mig trots att jag inte har delat mina uppgifter med honom och samtidigt skrivit till min fru på Facebook. Vi har inte kommit överens om något överhuvudtaget samtidigt som jag har befunnit mig i en extremt pressad situation på hemmaplan. Obehagligt är milt uttryckt bara toppen av vad jag känner.

Mufflish

Ny medlem
Hej jag är här. En polisanmälan är upprättad mot användaren Mufflish för olaga förföljelser samt åsiktsregistrering som är ett grundlagsbrott. Han har under dagen ringt och smsat mig trots att jag inte har delat mina uppgifter med honom och samtidigt skrivit till min fru på Facebook. Vi har inte kommit överens om något överhuvudtaget samtidigt som jag har befunnit mig i en extremt pressad situation på hemmaplan. Obehagligt är milt uttryckt bara toppen av vad jag känner.
Du sa dock förra helgen redan att du skulle komma så.

Mufflish

Ny medlem
Om det inte gäller en annons, varför kontaktar du honom och varför skulle han komma och träffa dig? Vad annat kan det vara om de här 5 inläggen är dina enda här? Vad för bilder? Jag fattar ingenting.
Det gäller min annons. Ej hans.
Byte av cykel skulle ske
Bilder är på hans cykel som aldrig dök upp

Mufflish

Ny medlem
Har någon valt att polisanmäla dig över en annons, som inte ens involverat pengar eller utbyte av varor än. Då får man nog fundera över vad man gjort..
Om du inte vet hela storyn så varför ens lägga sig i?
Vad han gör är upp till han.
Har man en överenskommelse så håller man den.
Säger man en sak så gör man det.
Om man då ”polisanmäler” någon för att man ifrågasätter vad som händer så är det upp till den individen.

marr

Moderator
Forumvärd
Om man då ”polisanmäler” någon för att man ifrågasätter vad som händer så är det upp till den individen.
För att du efterfrågar sätt att kontakta en person, som inte vill ha kontakt med dig, på ett forum som jag modererar.

wukkaN

Aktiv medlem
He’s just not that into you 😥

Edit: kan vi också ändra rubrik till att inkludera varning för stalkers?

Sam00

Aktiv medlem
Det är heller inte ok att säga att man ska köpa nåt och sen dra ut på tiden och inte svara. Speciellt om man har lovat att man ska komma. Man kan förlora köpare under tiden. Om det nu var på det sättet. Då gäller det bara att ignorera den personen i fortsättningen istället för att eskalera.

marr

Moderator
Forumvärd
Det är heller inte ok att säga att man ska köpa nåt och sen dra ut på tiden och inte svara. Speciellt om man har lovat att man ska komma. Man kan förlora köpare under tiden. Om det nu var på det sättet. Då gäller det bara att ignorera den personen i fortsättningen istället för att eskalera.
Precis, bara för att en beter sig dåligt, så ger det inte en ursäkt för att själv bete sig dåligt...

wukkaN

Aktiv medlem
Åsiktsregistrering. Spännande!? Måste nog kolla definitionen…
Återfinns i 2 kap 3 § regeringsformen: Ingen svensk medborgare får utan samtycke antecknas i ett allmänt register enbart på grund av sin politiska åskådning

Det här gör det ju hela mycket göttigare. Säljarn/Bytarn skulle alltså i ett allmänt (offentligt) register ha noterat Icke-bild-skickarns politiska åskådning. IB 2.0

Bengt-re

Aktiv medlem
Inte heller under det 2a(?).
Den spekulationen avhåller jag mig ifrån.

tenor (6).gif

NickPick

Aktiv medlem
Återfinns i 2 kap 3 § regeringsformen: Ingen svensk medborgare får utan samtycke antecknas i ett allmänt register enbart på grund av sin politiska åskådning

Det här gör det ju hela mycket göttigare. Säljarn/Bytarn skulle alltså i ett allmänt (offentligt) register ha noterat Icke-bild-skickarns politiska åskådning. IB 2.0
”Hörru, eru sosse ällär!?”
Spännande. Vill gärna få historiens slut.

MTBemil

Aktiv medlem
hur e ställningen till och procedur vid eventuellt bedrägeri?
köpte en drös med sadlar från @Jio för nån vecka sen som fortfarande inte dykt upp i posten. och verkar inte få tag i hen heller

mcedvin

Ny medlem
Krillej95 hade två cyklar till salu igår som är borta. Han nappade på min däck köpes-annons och erbjöd ett par WTB-däck för 300:-

Han skulle komma förbi mig igår kväll, men dök aldrig upp. Jag swishade på förhand, efter att jag beslutade mig för att lita på honom då han inte krävde betalning i förväg och dessutom är verifierad med BankID.

Varnar alla där ute som pratar med honom, för han är aktiv i forumen just nu och skriver massvis vad det verkar.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer