Ja, jag har hans nummer och mejladress.Har du någon kontaktväg utanför Happy så känns det som att vi ska avsluta kontot nu helt klart.
Ja, de kan få all info om de kontaktar oss.Ja, jag har hans nummer och mejladress.
Har också polisanmält nu, de var väldigt hjälpsam.
Om du avsluta konton, kan polisen fortforande få information om annonsen och säljaren om det behövs?
Ja, de kan få all info om de kontaktar oss.
Skriv på Facebook och fråga. Han heter Andreas Lindberg och bor i Örebro. Har en katt eller konstig hund som visningsbild. Själv köper jag sällan av dessa ”grosshandlare” då det lika gärna kan vara wish.Jag skulle avvakta med att köpa grepp av @Andper01 till nån ev bekräftar att dom fått.
Mina har inte kommit på 2 veckor iaf.
Har haft kontakt via pm utan att imponera.Skriv på Facebook och fråga. Han heter Andreas Lindberg och bor i Örebro. Har en katt eller konstig hund som visningsbild. Själv köper jag sällan av dessa ”grosshandlare” då det lika gärna kan vara wish.
Alla såna där ”tjänster” flyttar ju bara runt risken, oftast fr köparen till säljaren. Vad händer om köparen inte godkänner varan men skiter i att skicka tillbaka den? Eller skickar tillbaka varan trasig (eller en annan trasig vara)?Om man inte litar på säljaren, ja, eller andra parten, på något sätt, så kan man just nu komma överens om att skapa en annons på Blocket för den summan som varan kostar och sen använda Blockets ”Erbjud frakt” som väl är väldigt säkert och funkar så att säljaren skapar en säljlänk som köparen betalar via Swish men som kommer fram som betalning först efter det att köparen fått och inspekterat varan är som det ska. Vad tror ni, funkar det bra på alla att och vis eller kan någon part fortfarande bedra den andra här?
Ja, det har du nog väldigt rätt i! Jag har bara sålt en vara än och vet inte om allt gått bra än. Intressant hur som..Alla såna där ”tjänster” flyttar ju bara runt risken, oftast fr köparen till säljaren. Vad händer om köparen inte godkänner varan men skiter i att skicka tillbaka den? Eller skickar tillbaka varan trasig (eller en annan trasig vara)?
@Andper01 är grön för min del, greppen som Postnordjävelstämplades 26/8 kom idag.
Jag beklagar om det ställt till ngt.
Typiskt måste köparen först betala in pengar till "tjänsteleverantören". Därefter skickar säljaren varan. Skulle köparen inte godkänna varan eller skicka tillbaka den trasig så lär leverantören kunna hålla inne återbetalningen tills det hela retts ut. Hur det reds ut har jag ingen aning om. Men hela risken ligger inte hos säljaren.Alla såna där ”tjänster” flyttar ju bara runt risken, oftast fr köparen till säljaren. Vad händer om köparen inte godkänner varan men skiter i att skicka tillbaka den? Eller skickar tillbaka varan trasig (eller en annan trasig vara)?
Det är just det där med att ”reda ut det”. Sist jag kollade upp nån sån där tjänst låg det helt och hållet på säljaren/köparen. Kom de inte överens gick prestationerna tillbaka, pengarna till köparen och varan till säljaren. Det räckte att köparen visade upp ett inlämningskvitto på att han skickat tillbaka varan för att han skulle vara ”grön” och tjänsteleverantören släppa tillbaka pengarna. Vad säljaren faktiskt fick tillbaka spelade ingen roll.Typiskt måste köparen först betala in pengar till "tjänsteleverantören". Därefter skickar säljaren varan. Skulle köparen inte godkänna varan eller skicka tillbaka den trasig så lär leverantören kunna hålla inne återbetalningen tills det hela retts ut. Hur det reds ut har jag ingen aning om. Men hela risken ligger inte hos säljaren.
Är det som du säger så får man nog tänka om kring dessa tjänster. Låter ju inget vidare. I alla fall inte om man stöter på fel person.Det är just det där med att ”reda ut det”. Sist jag kollade upp nån sån där tjänst låg det helt och hållet på säljaren/köparen. Kom de inte överens gick prestationerna tillbaka, pengarna till köparen och varan till säljaren. Det räckte att köparen visade upp ett inlämningskvitto på att han skickat tillbaka varan för att han skulle vara ”grön” och tjänsteleverantören släppa tillbaka pengarna. Vad säljaren faktiskt fick tillbaka spelade ingen roll.
Inte inloggad sen i onsdags. Han kanske är ute på älgjakt? Nej jag vet inte. Provat att ringa?Hej!
Har någon annan än jag köpt en grej från xxxxx Jag köpte den 8e oktober en bakväxel och en kassett av honom och efter en kort diskussion swishade jag honom. Jag had sedan dess inte fått något och han har inte svarat på mina meddelande.
Inte inloggad sen i onsdags. Han kanske är ute på älgjakt? Nej jag vet inte. Provat att ringa?
.Nu har jag råkat ut för en oseriös försäljare. @Fiddeflax Ingen sån som skickar stenar eller inget alls, bara lite annorlunda skick än vad det står i annonsen.
Köpte en bakväxel av honom. Bra kommunikation och snabba svar ända tills jag fått hem den och det visade sig att den var trasig, då blev det knäpptyst. Clutchen är paj, det märks så fort man vickar på den och det syns att nån öppnat och försökt fixa. Det verkar ju ha sålts en del grejor från Fiddes garage, och det har kanske gått bra, men ibland blir det tydligen fel. Köp inga dyra grejor där.
Visa bilaga 581150
Kan finnas en ”spärr” för nya medlemmar/medlemmar med för få inlägg som gör att de inte kan redigera sina inlägg.
Aha. Nu känner jag mig gammal.Kan finnas en ”spärr” för nya medlemmar/medlemmar med för få inlägg som gör att de inte kan redigera sina inlägg.
Nej, man har bara 60 minuter på sig att ändra och redigera om man är nyare medlem än 1 år eller så.Klicka på pilen neråt på ditt inlägg så kan du välja redigera där. Visa bilaga 587902
Ja något sånt. Minns inte exakta omständigheterna.Nej, man har bara 60 minuter på sig att ändra och redigera om man är nyare medlem än 1 år eller så.
Eller hur @marr ?
Tillägg: Har precis rapporterat inlägget samt mitt under med citeringen, så vi kan få hjälp av admin. snart att maska eller radera namn.
Nej jag provade nyss för att dubbelkolla men det går bara att rapportera. Men färska egna inlägg inom en timme (eller vad det nu är för gräns) kan jag som sagt redigera vet jag. Har ju några dagar kvar till ettårsdagen. 🍰☕Men du ccs måste väll kunna redigera dina egna inlägg?
Hej, hur går jag tillväga som användare om jag polisanmält ett bedrägeri via happy köp/sälj?Polisanmäl och hänvisa hit, vi kan identifiera och tillhandahålla annonsen till polisen.
Personen i fråga kommer inte kunna verifiera ett nytt konto för att fortsätta med bedrägerier.
Hej, hur går jag tillväga som användare om jag polisanmält ett bedrägeri via happy köp/sälj?
Gå även in på medlemsprofilen och rapportera in medlemmen och beskriv vad som hänt i den rutan.
Ja isåfall går det bra att maila in till mig.Det går inte att rapportera medlemmar som begränsat sin profil. Kanske nåt som borde rättas till.
Stämmer. Om man är inne på en annons tillhörande en användare med begränsad profil så går det inte att komma vidare med att klicka på Alla annonser. De får man istället försöka söka fram manuellt i de fallen. Men det kanske finns någon tanke bakom. (?)Det var väl nåt mer som inte gick på begränsade profiler? Se alla annonser kanske? Även det relevant i sammanhanget
Gick inte att rapportera profilen direkt så jag mailade dig.Ja isåfall går det bra att maila in till mig.
Stämmer. Om man är inne på en annons tillhörande en användare med begränsad profil så går det inte att komma vidare med att klicka på Alla annonser. De får man istället försöka söka fram manuellt i de fallen. Men det kanske finns någon tanke bakom. (?)
Har du ngt emot östvästgötemasar?Seriös profil den där Downhill-ride.
"Från Skärblacka, Malung, Vänersborg"
Ja, jag borde ha märkt att något inte stämde. Det verkade ändå som riktiga annonser men ja, nästa gång ska jag försöka ha bättre koll på säljaren.Seriös profil den där Downhill-ride.
"Från Skärblacka, Malung, Vänersborg"