Vart har alla medelålders män i lycra tagit vägen?

izar

Aktiv medlem
Jag är här, skrek åt en mobilzombie igår att titta upp
Givetvis hade jag lycra på mig vid tillfället.

Mvh
Surgubbe

DAST

Ny medlem
Kunde inte låta bli att prata argt teckenspråk med en superstressad bilist som hade fastnat i bilkö mitt på överfarten där jag skulle passera häromdan. Jag orkar egentligen inte irritera mig på sånt längre, men han kände sig tydligen så skyldig att han ilsket började vifta vilt omkring sig genom sidorutan för att förklara att han inte kunde rå för att han hade blivit tvungen att stanna precis där. Då kände jag mig lixom tvungen att vifta till svar.
Efter jag hade trängt mig förbi honom skrattade jag för mig själv över att han förmodligen hade uppfattat mig som en sur lycragubbe med bockstyre. Det får man bara bjuda på ibland. :)

I övrigt upplever jag att samspelet mellan trafikslagen fungerar mycket bättre nu jämfört med för bara ett par år sedan. Kanske kan det bero på den stora mängden cyklar, elcyklar och sparkcyklar? Att vi tillsammans har tvingat bilförare att hålla bättre uppsikt, köra lite lugnare och visa mer hänsyn?

Rattnalle

Aktiv medlem

Rattnalle

Aktiv medlem

Rattnalle

Aktiv medlem
izar sa:
Stervelo sa:
Rattnalle sa:
Stervelo sa:
Ni kallar er cyklister och blir omcyklade av sopa på elcykel? wtf?
Jag tar rygg på dem. Fruktansvärt bekvämt.
Det går ju för sakta, bekvämt ja, men när var det målet? ;)
Ibland går det inte så sakta, blev omkörd av en trimmad elcykel, jag låg i 30+ och snubben bara susade om mig.
Ja de är ju rätt vanliga också. Närmare 30 är ju mer regel än undantag.

Bengt-re

Aktiv medlem
Rattnalle sa:
izar sa:
Stervelo sa:
Rattnalle sa:
Stervelo sa:
Ibland går det inte så sakta, blev omkörd av en trimmad elcykel, jag låg i 30+ och snubben bara susade om mig.
Ja de är ju rätt vanliga också. Närmare 30 är ju mer regel än undantag.
Då är de ju kriminella. Lagför brottslingarna och låt oss fylla landets anstalter.

PKJoacim

Aktiv medlem
Jag har lycra när jag cyklar hem från jobbet. Men det gör jag inte nu när det är kallt, blött och mörkt. Då drar jag på mej baggyshorts och halkar runt i skogen. Jag gillar varken suröl eller ipa. Nu blir jag osäker, vad är jag?

Rattnalle

Aktiv medlem
PKJoacim sa:
Jag har lycra när jag cyklar hem från jobbet. Men det gör jag inte nu när det är kallt, blött och mörkt. Då drar jag på mej baggyshorts och halkar runt i skogen. Jag gillar varken suröl eller ipa. Nu blir jag osäker, vad är jag?
Är du inte på jobbet på vintern? Då blir du väl en arbetsvägrare.

Senast ändrad:

Stervelo

Ny medlem
izar sa:
Stervelo sa:
Rattnalle sa:
Stervelo sa:
Elmoppe ja, det är något annat. Jag har blivit omkörd på platten i 45, jag på fixien. Det ser lite fånigt ut när det går i över 50, de sitter helt upprätt och ser inte ut att ta i. Men det är inte en elcykel.

Rattnalle sa:
NLC sa:
Rattnalle sa:
Stervelo sa:
Hen hade lycra?
Jag menade elmopparna. Jag älskar dem. Tidigare behövde jag köra om åtta av tio på cykelbanorna nu är det två av tio istället. Mycket bekvämare för en sån som mig som pendlar i skjorta och lågskor.
Så nu blev tråden ytterligare ett ställe dör memilare kan skryta över hur snabbt de cyklar.

Rattnalle

Aktiv medlem
Fuskcyklist sa:
Rattnalle sa:
NLC sa:
Rattnalle sa:
Stervelo sa:
Hen hade lycra?
Jag menade elmopparna. Jag älskar dem. Tidigare behövde jag köra om åtta av tio på cykelbanorna nu är det två av tio istället. Mycket bekvämare för en sån som mig som pendlar i skjorta och lågskor.
Så nu blev tråden ytterligare ett ställe dör memilare kan skryta över hur snabbt de cyklar.
Ömma tår?

Det räckte tidigare alltså att cykla fortare än typ 15 km/h för att vars snabbare än medel häromkring.

Jag är ju förresten som påpekats ovan varken medelålders eller cyklar i lycra.vad det nu egentligen har med saken att göra öht.

Kristoffer R

Aktiv medlem
Rattnalle sa:
Fuskcyklist sa:
Rattnalle sa:
NLC sa:
Rattnalle sa:
Stervelo sa:
Hen hade lycra?
Ömma tår?

Det räckte tidigare alltså att cykla fortare än typ 15 km/h för att vars snabbare än medel häromkring.

Jag är ju förresten som påpekats ovan varken medelålders eller cyklar i lycra.vad det nu egentligen har med saken att göra öht.
Kommer du bli medelålders och börja cykla i lycra? Om inte har vi kanske en tänkbar förklaring till TS spörsmål: Återväxten är för dålig.

(Jag är medelålders och cyklar ibland i lycra)

Åke har kanske rätt i att memils idag måste kunna cykla fortare än 28-29km/h? Annars blir man omkörd av en jättelång Ecoride damcykel med nyladdat batteri.

Rattnalle

Aktiv medlem
Mycket talar ju för att medelåldern infinner sig förr eller senare. Skulle jag få längre till jobbet, över en mil enkel, hade jag nog börjat med både Raphastället och att varva in landsvägscykeln. Så ja tänkbart.

Pugilism

Aktiv medlem
Fuskcyklist sa:
Rattnalle sa:
NLC sa:
Rattnalle sa:
Stervelo sa:
Hen hade lycra?
Alla ställen är bra ställen att skryta om det. Tråden som undrar var de är passar bättre än många andra.

Bellman skulle säga att han nu var så snabb att du nu inte hinner se honom, vilket skulle förklara varför TS tror att han är borta.

salle

Aktiv medlem
AE2C34C7-F04A-40AB-84C3-4BC5D3C5FA12.jpeg

Alltså, padel är ju underskattat som tv-sport. Grymma spelare med långa bolldueller. Finns ju en anledning till att det är den näst största sporten i Spanien efter fotboll. Snart årsfinal i Barca 19-21 dec. Men kolla in finalen från Mexico förra helgen: https://www.worldpadeltour.com/en-directo/

För övrigt så är alla memils i Spanien, tom mtb-folket. ALLA kör lycra 😀.

gandhi

Aktiv medlem
Frågan är om responsen inte blir ännu argare om man vinkar glatt till bilisten i det läget.

DAST sa:
Kunde inte låta bli att prata argt teckenspråk med en superstressad bilist som hade fastnat i bilkö mitt på överfarten där jag skulle passera häromdan. Jag orkar egentligen inte irritera mig på sånt längre, men han kände sig tydligen så skyldig att han ilsket började vifta vilt omkring sig genom sidorutan för att förklara att han inte kunde rå för att han hade blivit tvungen att stanna precis där. Då kände jag mig lixom tvungen att vifta till svar.
Efter jag hade trängt mig förbi honom skrattade jag för mig själv över att han förmodligen hade uppfattat mig som en sur lycragubbe med bockstyre. Det får man bara bjuda på ibland. :)

I övrigt upplever jag att samspelet mellan trafikslagen fungerar mycket bättre nu jämfört med för bara ett par år sedan. Kanske kan det bero på den stora mängden cyklar, elcyklar och sparkcyklar? Att vi tillsammans har tvingat bilförare att hålla bättre uppsikt, köra lite lugnare och visa mer hänsyn?

Pfaff

Aktiv medlem
Rattnalle sa:
Fuskcyklist sa:
Rattnalle sa:
NLC sa:
Rattnalle sa:
Stervelo sa:
Hen hade lycra?
Ömma tår?

På vilken sida om medelåldern är du inte medelålders?

GoranS

Aktiv medlem
salle sa:
Alltså, padel är ju underskattat som tv-sport. Grymma spelare med långa bolldueller. Finns ju en anledning till att det är den näst största sporten i Spanien efter fotboll. Snart årsfinal i Barca 19-21 dec. Men kolla in finalen från Mexico förra helgen: https://www.worldpadeltour.com/en-directo/

Och alla spanjorer är medelålders från det de föds tills det att de dör.

roller

Ny medlem
Rattnalle sa:
Stervelo sa:
Jag klarar själv inte att ta rygg på en cyklist på elcykel. De har för låg fart nedför, bromsar vid fel tillfällen etc. Det blir väldigt ryckig cykling. Jag brukar släppa dem eller cykla om, sällan ligga bakom. Fast det ska erkännas att på platten med motvind kan det vara bekvämt...

Ari.m

Ny medlem
Jag har flyttat till västkusten och börjat jobba heltid.
När jag får abstinens går jag ut i förrådet och drar på mig mina genomskinliga Assos och smuttar på en suröl.

Hasse#7

Aktiv medlem
Påtagligt mycket lycra var ju på CV Öppet spår 90km. Mina badbrallor var klart i minoritet. Det kändes som ett landsvägslopp med SUB-grupper.

NickPick

Aktiv medlem
Hasse#7 sa:
Påtagligt mycket lycra var ju på CV Öppet spår 90km. Mina badbrallor var klart i minoritet. Det kändes som ett landsvägslopp med SUB-grupper.
För din vetskap så används lycra till xc även i världscupen. Varför skulle inte de på CV ?

Hasse#7

Aktiv medlem
NickPick sa:
Hasse#7 sa:
För din vetskap så används lycra till xc även i världscupen. Varför skulle inte de på CV ?
Det kändes bara extremt memilt när man stod där. Du bör även läsa in lite ironi. Jag hade också byxor med padding under. Man är ju ingen självplågare på det viset.

Peth

Aktiv medlem
Hasse#7 sa:
NickPick sa:
Hasse#7 sa:
Det kändes bara extremt memilt när man stod där. Du bör även läsa in lite ironi. Jag hade också byxor med padding under. Man är ju ingen självplågare på det viset.
Infantilt, debilt, memilt?

Fredrik S

Medlem
salle sa:

Många f.d. memils har hängt upp cykeln på garageväggen för gott och börjat med padel istället?

Rattnalle

Aktiv medlem
Pfaff sa:
Rattnalle sa:
Fuskcyklist sa:
Rattnalle sa:
NLC sa:
Rattnalle sa:
Stervelo sa:
Hen hade lycra?
Ömma tår?

På vilken sida om medelåldern är du inte medelålders?
Facit finns längre upp men om jag signalerat att jag skulle vara icks-medelålders uppåt blir jag nästan lite orolig.

Rattnalle

Aktiv medlem
Hasse#7 sa:
NickPick sa:
Hasse#7 sa:
Jag trodde bara det gick att vara memil utanför en tävling eller ett motionslopp? Jag har t ex inte sett någon anklagas för att vara memil när de cyklar Vättern. Däremot när de i samma klädsel cyklar till jobbet.

Hasse#7

Aktiv medlem
Rattnalle sa:
Hasse#7 sa:
NickPick sa:
Hasse#7 sa:
Jag trodde bara det gick att vara memil utanför en tävling eller ett motionslopp? Jag har t ex inte sett någon anklagas för att vara memil när de cyklar Vättern. Däremot när de i samma klädsel cyklar till jobbet.
Jag inser att mitt inlägg skickar en massa signaler. Se det som föreslagits, infantilt istället för memilt.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer