Vårtecken?

Källis

Aktiv medlem
Vårtecken?
Ute på dagens träningsrunda i ganska hård vind och 6+ grader mötte jag en löpare med kortbyxor, är det ett vårtecken eller ett dårtecken?

//Jekyll

anki

Aktiv medlem
Vårtecken?
*asg* Bra fråga...
Var till Jönköping en sväng idag. 8 grader varmt, strålande sol och ingen snö i skogen - gissa om man blev sugen på att ge sig ut på hojen i kortbyxor o kortärmat!?!??!?

Var gott om vårkänslor på träningen igår också. När man kommer ut på såna där helt underbart ljuvliga soliga partier... Snart är våren här!!!

avanti

Ny medlem
Vårtecken?
I göteborg var det grymt fint väder, även om det var lite kallare (mellan 0 och +2), men så länge solen skiner så.....
Det var så skönt att man var ute i närmare fyra timmar.....

Lonewolf

Ny medlem
Vårtecken?
Det är nog ett gränsfall, det råkar inte ligga något "knäpphus" i närheten så man kan misstänka att han rymt? För nyttigt kan det inte vara, såg visserligen en kille utanför igår kväll som var ute i T shirt i minusgrader men det kan vi nog skylla spriten för, tror inte han kände så mycket alls faktiskt.

Bosse

R

rickard

Guest
Vårtecken?
Ett säkert vårtecken är när man inte behöver underställ när man cyklar.
Körde i funktions tröja och stickad långärmad windstopper försedd tröja i
lördags... Det va väl 6+ och solglajjorna var på :)

*micke*

Ny medlem
Vårtecken?
Jag har hört (läst?) en riktigt bra förklaring på varför det är trist att springa.

"Det är i grunden ett rädslobaserat beteende" och som sådant kan det aldrig vara roligt... ;-)

anki

Aktiv medlem
Vårtecken?
Det är inte alls trist - det är helt underbart skönt att komma ut i vårsolen :)

Är just inkommen från lunchpasset - 6 km löpning/hinderbana/iskana/snöpulsning i strålande solsken. Obeskrivbart skönt - och betydligt lättare att jobba resten av dan.

(Att det sen är skönt att känna att kroppen ÄNTLIGEN börjar vakna till liv och svara på träningen efter en bedrövlig vinter gör inte känslan sämre precis...)

kram
/anki

skier

Aktiv medlem
Vårtecken?
Jag körde med 28 mm slicks idag, det gav fin vårkänsla!

Bilagor

• 1619401_10152146307576390_1391770044_n.jpg
    1619401_10152146307576390_1391770044_n.jpg
    74.3 KB · Besök: 137

Rattnalle

Aktiv medlem
Vårtecken?
Fliken skrev:
-------------------------------------------------------
> I Stockholm var det snarare hösttecken idag.
> Mörkt. Regn hela dagen. Slask. Lite GBG varning.

I GBG var det soligt idag. Man kunde nästan trott att det var slutet på mars. Riktig vårkänsla i luften. :)

Snuten

Aktiv medlem
Vårtecken?
När jag jobbade som brevbärare var det viss ngn slags tävling om vem som körde i kortbyxor längst/tidigast på säsongen.
Tycker nog m,est att det verkar lite dumt.

Jenny W

Aktiv medlem
Vårtecken?
I skåne har det regnat i flera dagar och snön smälter snabbt
Första turen i skogen idag på länge.
Hörde att lvg-gruppen varit ute på distansträning UTAN dubb.

Jag ska planera en 10-milare till nästa vecka tror jag

1780732_10200553010986964_779323140_n.jpg

Fältprästen

Ny medlem
Vårtecken?
Lonewolf skrev:
> nyttigt kan det inte
> vara, såg visserligen en kille utanför igår
> kväll som var ute i T shirt i minusgrader

Brorsan min har kortbyxor året om ner till runt -5 grader. Resten av kroppen är påpälsad.
Han påstår att han inte fryser. Han vinterbadar också någon enstaka gång.
Nyttigt? Han borde veta, medicinman som har är.

Hasse#7

Aktiv medlem
Vårtecken?
Stod vid Ekebyhovs busshållplats på Ekerö ca kl 13 i lördags. Hade inn*bandyklybbor och en stor väska. Det kom en Fredrikshovscyklist ensam på en hybrid från Träkvistahållet. Han cyklade på vägen, vi nickade hej till varandra. Tog det som ett tecken på grav ömsesidig våryra.

Jenny W

Aktiv medlem
Vårtecken?
Årets första potatis satt i Skåne
Saxat ut Helsingborgs dagblad

"I jorden på en potatisåker i Vejby gömmer sig ett tidigt vårtecken. Där har en första omgång potatis satts.

Våren kom tidigt hos potatisbonden Clas Gunnarsson i Vejby. I början av veckan kom nämligen de första pärorna i jorden.

– Det är alldeles för tidigt egentligen, men det är ju kanonväder. Fast det kan komma ett par veckor med kyla igen, så det här är en jättechansning, säger Clas Gunnarsson."

http://hd.se/skane/2014/02/18/forsta-parorna-i-jorden/

42Hz

Aktiv medlem
Vårtecken?
grump skrev:
> Inatt vare frost igen. Kung Bore ger sig ut på
> korståg för att återerövra riket?

Nattfrost kan ju lätt hända fram till midsommar, bara att det börjar bli ljust och att solen verkligen värmer igen är helt underbart! =)

Vårtecken?
Första turen med sommar-landsvägscykeln igår 3 mil provtur Uppsala-Vänge-Stora Kil-Uppsala. Ett vårtecken så gott som något att rulla med GP4000s i stället för Nokian W240 på släta vägar med solen i ryggen och hög nästan molnfri himmel ...

Mötte två andra cyklister vid Mångsbo. Hann inte se så mycket (låg i 40-45 på hemvägen, det var härligt), men det verkade vara två personer med cykelkläder körande cross eller vanlig upprätt landsvägscykel. En cykel i rött-silver typ. Någon härifrån?

Pfaff

Aktiv medlem
Vårtecken?
Somliga påstår att det var uppemot +12˚ i Bokskogen idag. Andra som cyklade strax söder därom är starkt skeptiska till den uppgiften, eventuellt beroende på en ihärdig motvind.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer