Vem är bra på dämparservice?

galab

Medlem
Jag borde ställt denna fråga innan jag lämnade min Canyon Spectral till Jarla Sport på Rådmansgatan för service av fram- och bakdämpare samt dropper post.
De skattade kostnaden till 2 000 till 3 000 kronor. När jag skulle hämta den ville de ha 6 200, vilket jag vägrade betala och kom undan med drygt 4 000. Väl hemma pumpade jag dämparna till rätt tryck. Bakdämparen funkade ca en minut och tappade sedan luften helt. Upprepade tre gånger, samma utfall. Framdämparen knarrar häftigt vid kompression. Ringer firman och ska in igen med cykeln. - Har redan förlorat förtroendet för denna butik/verkstad. Så min fråga är - vilket är ett rimligt pris och vem är duktig på dämparservice. (Det är Rockshox dämpare och uppdraget var att byta packningar - den har gått ca 200 mil utan service)

jonte987

Aktiv medlem
2000 låter lite väl billigt? 3000+ får man nog räkna med.
6 borde de det inte bli utan att de ringer och kollar om det är ok

Hälsingland

Aktiv medlem
Du har ju redan betalat, så antingen betalar dom tillbaka pengarna eller gör om servicen? Jag vägrar ju att tro att en cykelbutik inte kan göra en service av dämpare även om kanske en enskild person kan misslyckas någon gång.

En lower leg + luftburkservice är ju väldigt enkel. Jag skulle vägra att betala för samma jobb igen.

Berk

Aktiv medlem
Trodde att någon här rekommenderade Jarla cykel för gaffelservice några år sen. Kanske minns jag fel. Men service berör mycket på vem som gör det. Tyvärr har Dropinbikes bytt ägaren. Förra ägaren skulle jag har anlitat för gaffelservice. Vet inte vilka butik jag ska välja nu.

Berk

Aktiv medlem
Du har ju redan betalat, så antingen betalar dom tillbaka pengarna eller gör om servicen? Jag vägrar ju att tro att en cykelbutik inte kan göra en service av dämpare även om kanske en enskild person kan misslyckas någon gång.

En lower leg + luftburkservice är ju väldigt enkel. Jag skulle vägra att betala för samma jobb igen.

Håller med.

Och den är en mycket bättre butik än de flesta andra i stan (men det säger kanske inte så mycket).

galab

Medlem
Vad motiverade de fördubblingen av priset jämfört med det uppskattade priset som du fick?
Först förnekade de den muntliga uppgiften, sen att de missförstått att även dropperposten ingick och att prisökningen berodde på den!!! 3000 spänn för att serva en dropper... Nä, det var en riktigt dålig undanflykt från killen som tog emot mig, när chefen tog emot mina klagomål.

Crossmax

Aktiv medlem

Plus ett. Låt dem göra om jobbet. Till nästa gång lär du dig antingen göra det själv (finns garanterat videos på Youtube som visar hur) eller skickar till @Preacher i GBG

Lämnar du in en hel cykel så misstänker jag att dom tar betalt även för tiden det tar att göra jobbet att montera isär grejerna som ska fixas.
Alla kan göra misstag, men dom borde väl kanske ha pumpat upp den i butik kan tyckas...

Foxis

Aktiv medlem
Lämnar du in en hel cykel så misstänker jag att dom tar betalt även för tiden det tar att göra jobbet att montera isär grejerna som ska fixas.
Alla kan göra misstag, men dom borde väl kanske ha pumpat upp den i butik kan tyckas...
Jo, men 6 papp för servicen? Det har inte framkommit om det var fullservice eller ej, men om det bara var nederben och luftburk så är det skandal.

Hälsingland

Aktiv medlem
Först förnekade de den muntliga uppgiften, sen att de missförstått att även dropperposten ingick och att prisökningen berodde på den!!! 3000 spänn för att serva en dropper... Nä, det var en riktigt dålig undanflykt från killen som tog emot mig, när chefen tog emot mina klagomål.

Det är iaf mer än vad min Crankbrothers dropper kostar att köpa ny..

Eric W

Aktiv medlem
Vad tar dom för en Gaffelservice.

+1 på Trekstore.

Sist jag var där tog man 600kr för underben och 800kr för hel gaffel (+ materialkostnad för packningar, shims) etc. Dessutom kan man vara säker på att allt blir helt perfekt gjort.

Kan även tipsa om att Trekstore är riktigt vassa på dämpartuning. ;-)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer