Vem cyklar på GT?, visa!

Vem cyklar på GT?, visa!
kul att folk lägger in bilder o sånt här fortfarande, o ännu roligare att de är en gt-tråd. jag har oxå fastnat för "bmx bygget från usa" o har ägt ett par stycken. outpost-96 ,2 st tempest -99, karakoram -96 o en tequsta-00. lägger ut en bild på min gamla karakoram till o börja med o sen ska jag ta ett uppdaterat kort på mig outpost från -96 som är anpassad till vinterbruk. skall ett litet tag svetsas dit disc-fästen på den då de är jobbigt med v-broms när de är kallt o slaskigt. Alltså från canti bromsar --- v-bromsar--- skivbromsar. skulle vilja ha tag i en borrego eller en pantera med i mitt liv då jag anser dem som de snyggare ramarna de byggt i fabriken GT.

Bilagor

• DSC00548.JPG
    DSC00548.JPG
    59.5 KB · Besök: 23
Vem cyklar på GT?, visa!
Då blev man tvungen att lägga in en bild på min trotjänare. En Avalanche 1.0 från 04-05 nångång. Kan passa på att ställa en fråga medans jag ändå håller på. Vad är det för skillnad på Zaskar ramarna och Avalanche. Frågade LBS:en som säljer GT i Umeå och svaret var "det är nog ingen skillnad" och sen började hon prata om nånting helt annat :S

Bilagor

• 026.JPG
    026.JPG
    134.4 KB · Besök: 17
Vem cyklar på GT?, visa!
Gammal trotjänare från 2004-2005.
GT Avalanche 2.0.
Manitou Mars
LX-vevparti, xt-vevlager
XT-reglage
XT-bromsreglage
XT-bakväxel
XTR-kassett
LX-fram
MAVIC Crossride UB
Conti Race King Race Sport
LX-kedja

Uppgraderad succesivt och väger i detta utförande ca 10,5-11kg.
Inga problem att hålla över 30 på grusväg/asfalt och ändå snabb och kvick i skogen, trots upprätt sittställning. Kan intyga på att den är skön att cykla hårt och länge på.

gt.jpg

Som sig bör är den ordentligt skitig vid fototillfället :)

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp