Vem tar sista platsen... eller stora X-Cup 2016 tråden

Fulkinesen

Aktiv medlem
100 fler platser än i fjol och ändå tar de alla slut på några timmar! Populär cup!!! Jäklar vad kul det ska bi!!

Fulkinesen

Aktiv medlem
(om jag var du så hade jag dock valt en bättre titel på inlägget... Typ "XCup 2016: Vem tar sista platsen?". Så folk vet vad det handlar om ;) )

Gorby

Aktiv medlem
Kan inte hitta en tråd som helt avhandlar X-Cup så vi kan kanske ha denna som samlande punkt?

Nu blir det till att få luftat cykeln till Ängelholmsdagen. Om ändå förkylningen ville släppa :(

Fulkinesen

Aktiv medlem
Det är intressant att XCup moddelerats på de två populära danska cuperna Dustcup och Hotcup men i år kommer XCup ha fler deltagare än båda de två danska föregångarna. Det är stort!

Gorby

Aktiv medlem
Fulkinesen sa:
100 fler platser än i fjol och ändå tar de alla slut på några timmar! Populär cup!!! Jäklar vad kul det ska bi!!
Ska bli spännande! Ni som har varit med förr hur är tempot mellan de olika grupperna? Förstår att det skiljer men är det milsvida i skillnad? Vill få en vag uppfattning av hur mycket plåga det blir ;)

ostrand

Aktiv medlem
Det är stor skillnad även inom grupperna. De bästa i långsamma gruppen ligger inte sist i snabba gruppen.

Raggamuffin

Aktiv medlem
Ja nu börjar man bli taggad. Kommer bli kanonroligt.
Försökt hålla tempot upp med slushcup i vinter - återstår att se om det hjälpt ;)

Magenus

Medlem
Men kul. Satan så kul när man väl är i mål. Nämnde jag förresten att jag opererade arslet förra fredagen. Så om ni ser en kille på helsvart Trek som står upp och trampar i 1 timme, då är det jag.

charlies

Ny medlem
Nån som har koll på banan i Orup/Höör? Har inte tid att åka och testa den. Hört att det är en teknisk bana.

Magenus

Medlem
Om den är något lik den som var under xcup första året så är det den roligaste banan på hela "touren". Snabb, mycket upp och ner. Väldigt mycket sten som orsakar en del punkteringar om man kör på för lågt däcktryck.

Men det är några år sedan jag körde den så mycket kan ha förändrats.

Raggamuffin

Aktiv medlem
Den är rätt långsam och tvär bitvis och en del rötter.
Tycker inte den är så teknisk, men inte alls slät som Kronoskogen. Rolig bana med hård startbacke.

Magenus

Medlem
Startbacken är verkligen inte att leka med.

Konstigt att jag minns den som snabb. Men det har kanske ändrats genom åren?

charlies

Ny medlem
Ok, jag hade hört om drops och andra svårigheter men det ni beskriver låter mer som en rolig men jobbig bana :)

GustafH

Aktiv medlem
charlies sa:
Ok, jag hade hört om drops och andra svårigheter men det ni beskriver låter mer som en rolig men jobbig bana :)

Det finns en schysst "Livsfarligt stup"-skylt men det (stupet alltså) tillhör inte slingan (även om det är rätt brant bredvid den). Annars kan jag inte riktigt tänka mig var det skulle vara drops...

Raggamuffin

Aktiv medlem
Dropsen och hoppen var ju roliga, även de andra hinderna med alternativa spår är kul. Mer sånt på våra banor tack.

Synd man hade så brått att ha med de nya stigpartierna, inte värdiga att tävla på i mina ögon. Startloppen hade behövt vara 3 gånger så lång, banläggaren hade behövt gå igenom planen en gång till imho..

charlies

Ny medlem
Håller med helt och hållet, det blev för mycket köande in på det första stigpartiet och den nya delen skulle verkligen behöva sätta sig lite mer.

Bra med alternativa enklare spårval, jag fegade och tog alla de lätta.

Raggamuffin

Aktiv medlem
Det var väl två med skyltar, vid första tog man bort stenen som gjorde det besvärligt så den märkes kanske inte direkt.
Andra var vid hoppen, tredje var inte skyltat kanske men det vanliga partiet strax innan mål med lilla hoppet av brädor.

Köp & Sälj

Topp