Verktygsburk för flaskställ?

Jag har en sådan av fabrikat PRO. Simpel, 500cc (tror jag) och stort lock. Rymmer multiverktyg, gaspump och två patroner och en bar eller så. Vart hittar jag en sån till? Någon som vet? Typ en sån här som jag hittade på nätet...verktygsburk.jpg
verktygsburk.jpg

Annors

Aktiv medlem
Ofta har vattenflaskor lite tight lock. burkarna brukar vara enklare att få i och ur sakerna i. Men visst det funkar...

KONAmi

Aktiv medlem
Jag har en sådan av fabrikat PRO. Simpel, 500cc (tror jag) och stort lock. Rymmer multiverktyg, gaspump och två patroner och en bar eller så. Vart hittar jag en sån till? Någon som vet? Typ en sån här som jag hittade på nätet...
Jag har haft en just sådan Lezyneburk(samma burk finns även med PRO-logga) och skulle avråda från att köpa just den. Rappligt lock som jag brukade tejpa fast. En gång tejpade jag inte fast det och vips låg innehållet utspritt över stigen på en tävling....
Har nu en annan burk som funkar väldigt bra, kommer dock inte ihåg vad det är för märke på den just nu.

Spacekitty

Aktiv medlem
Specialized KEG har ett lock under locket där man kan förvara sina laglappar. Finns i många färger/mönster om man gillar det.

1888

Aktiv medlem
Jag har haft en just sådan Lezyneburk(samma burk finns även med PRO-logga) och skulle avråda från att köpa just den. Rappligt lock som jag brukade tejpa fast. En gång tejpade jag inte fast det och vips låg innehållet utspritt över stigen på en tävling....
Har nu en annan burk som funkar väldigt bra, kommer dock inte ihåg vad det är för märke på den just nu.
Har också en sådan där PRO burk.
Locket tappades ganska omgående, men jag trycker ner lite torkpapper i öppningen så funkar det ändå,
blir även tystare. Fungerar kanske inte så bra i ösregn, men då cyklar jag inte ändå.

mvh solskenscyklisten

Annors

Aktiv medlem
Jag har för mig att min burk är en Tacx och den har jag köpt på XXL men det var nog för 3 år sedan. Den har aldrig släppt i locket men jag brukar säkra med en bit sporttejp när jag ska ut på riktigt brötigt underlag. Annars så är neopren förvaringen som är designad för flaskhållare mer säkra då det är en dragkedja runt. Det är dock alltid lätt att tappa något om man inte har bra flaskhållare. Vill man inte få tuppjuck på grund av ljud så bör man ha en bit svamp eller något som hindrar verktyg från att skramla runt i burken. Brukar ha en liten trasa så kan man torka fingrarna efter eventuellt meck.

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Köpte just en Wolftooth Rolltop-bag som förvisso inte är gjord för flaskställ men passar ändå om man inte proppar för mycket saker i den. Tyst + man säkrar den med inbyggda kardborrebandet lite extra. Går att sätta nån annanstans med.
Tänkte kombinera det med en vacuumförpackad slang under sadeln på alla cyklar så är man alltid redo, flaska + verktygspåse och sen är det bara att sticka ut.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer