Jag har inte kört så mycket med det ännu men det är riktigt bra bett i det, jag gillar fart och stök och kör som en tok så då vill jag ha marginalerna på min sida så mycket det går. DHF har jag kört med länge i alla underlag och säsonger och varit väldigt nöjd, men det sjöng på sista versen då alla sido nobbar var halt av o slicks i mitten så halkade runt som en dåre med tvåhjuls släpp i var och varannan kurva, och länge velat köra assegai fram då många gett det bra omdömmen, vet inte om det slits fortare än dhf, för det känns lite mjukare/greppigare o då brukar det inte hålla lika länge, så det återstår och se!
men första intrycket var mycket bra! vi har snö och is på vägarna och förra veckan smälte det mesta och sedan frös det på igen så nu är det snö över is på det flesta ställen, även i skogen så halv sketch när man träffar isfläckar ( bara ice spiker som biter på det ) men kan varmt rekomendera, kan inte riktigt uttala mig om rullet jämfört med dhf, märkte ingen större skillnad, men som sagt, underlaget är väl inte optimalt för däck jämförelser nu ändå!
körde ett assegai bak en gång och dhf fram, skar sönder mitt bakdäck på något skräp i skogen o hade bara det hemma så smällde på det, bak skulle jag enbart rekomendera till bikeparks eller dom som har lårmuskler som en t-rex, höll på o dö i dom värsta uppförsbackarna vi har här i krokarna, upp kommer man men det var kämpigt.. greppet bak då var så j*vla bra att jag knappt kunde låsa bakdäcket och det med 200 skiva och guide rsc bromsar.
testa! vill du ha bra grepp och känna dig säker på att inte dra en wash-out i första taget så är det dhf eller uppåt i grepp skalan som gäller IMHO
jag har klarat mig bra från framhjulssäpp på dhf faktiskt, haft nått men gått bra ( förutom nu islutet då däcket var helt kasst) kan ju ha med många faktorer att göra, däcktryck, inställningar på gaffel, hur mycket vikt du lägger på framdäcket, underlaget etc etc.
men har starka förhoppningar om att assegai är vassare på alla fronter utom möjligtvis rullet, men det jämnar nog ut sig med extra grepp i utförs partierna då man kan köra lite hårdare, förhoppningsvis!
Piss vinter! gief sommar för tusan!