Vettigt boende i Åre

implor

Aktiv medlem
Vettigt boende i Åre
Någon som har tips på bra boende i Åre om man vill ta in Cykeln?

Tänkte mig typ en stuga eller lägenhet i markplan.

Ska vara där 2 nätter och är själv.

Självklart kikat runt på olika alternativ men finns så mycket att det börjar snurra. Någon med personliga erfarenheter?

42Hz

Aktiv medlem
Vettigt boende i Åre
Tja, beror på budget. Billigare en bit från backen om man orkar trampa lite på morgonen och eftermiddagen, dyrare närmare backen och bekvämare. :)

Hälsingland

Aktiv medlem
Vettigt boende i Åre
Åre fjällby ligger nära liften och är billigt. Bottenplan finns, vi brukar bo på bysshuset på sommaren. Enkelt med hiss eller låsa fast cykeln i källaren

implor

Aktiv medlem
Vettigt boende i Åre
Åre fjällby ligger nära liften och är billigt. Bottenplan finns, vi brukar bo på bysshuset på sommaren. Enkelt med hiss eller låsa fast cykeln i källaren
Kikat lite på dom och det såg lovande ut!

Även Fjällgården som såg lockande ut. Oklart med förvaring av cykel dock. Dom hävdar "Bike in Bike out" på hemsidan så har mailat och frågat hur man löser förvaringen.

Hälsingland

Aktiv medlem
Vettigt boende i Åre
Kikat lite på dom och det såg lovande ut!

Även Fjällgården som såg lockande ut. Oklart med förvaring av cykel dock. Dom hävdar "Bike in Bike out" på hemsidan så har mailat och frågat hur man löser förvaringen.
På holiday club får du ta med cykeln på rummet 👍. Ingår entré till badet när du bor på hotellet

Paco

Aktiv medlem
Vettigt boende i Åre
När hade du tänkt åka dit?

Jag ska upp nu på lördag och är ensam i lghtn tills måndag som det ser ut just nu.

Fpalm

Medlem
Vettigt boende i Åre
Gå med i Facebookgruppen ”Boende i Åre” och efterfråga boende, på det sättet har jag hittat flera trevliga boenden i Åre till riktigt bra priser. Väldigt lätt under sommaren också!

implor

Aktiv medlem
Vettigt boende i Åre
Jag har fått permission från fru och barn 15-18 juli 🙂 Schyst att du frågade men det blev tyvärr för kort varsel för mej.
När hade du tänkt åka dit?

Jag ska upp nu på lördag och är ensam i lghtn tills måndag som det ser ut just nu.
Jag kommer dit 11 juli och åker 13 juli. Så 12 juli är dagen jag cyklar. Ev så kanske man testar spåren runt björnen om man kommer fram i tid.

ething

Aktiv medlem
Vettigt boende i Åre
Hur är det om man cyklar XC och inte vill liftcykla? Åre är ju vackert men stigkartorna jag hittar (utöver DH) var mest ett skämt.

stenmark

Aktiv medlem
Vettigt boende i Åre
Runt Björnen är det mest byggda leder av trail center typ. Inte så långa. Om det är XC som gäller.
Våfflan är ett fint Enduro spår annars.
Finns väl någon grusvägs/traktorspår/bredstigs runda bort mot Fröå gruva också, om man gillar sådant.

Vill man han XC, om man med XC menar trampa, inte putta, så är nog Vålådalen bästa valet. Men det är ju 3 mil dit. Så kräver i princip att man har bil.
Bäverkroken och Pyramiderna (kom ihåg att leda cykeln där det är cykel förbud) är jättefin fjällcykling.
Jämtlandstriangeln är såklart också jättefin, blir en heldag om man kör den. Men ännu längre att köra bil till.

Ingen av dessa kräver guide om man har en karta och/eller ett GPS spår. Och kan hantera dessa.

BOBCAB

Aktiv medlem
Vettigt boende i Åre
Hur är det om man cyklar XC och inte vill liftcykla? Åre är ju vackert men stigkartorna jag hittar (utöver DH) var mest ett skämt.
Det finns en hel del, men inte någon samlad översikt på xc cykling. Bortåt Björnen o Undersåker är det en del fin cykling. Det finns flera gamla trådar där olika förslag o tips omhandlats. Nämnda Pyramiderna och Jämtlandstriangeln är höjdare, men vet inte om det är vad många tänker sig som xc cykling. Ganska tekniskt, och en hel del vandrare att ta hänsyn till.

implor

Aktiv medlem
Vettigt boende i Åre
Holiday club var ju smidigt.

D1F8673D-BDF4-4E01-ADD6-98A0D3E84E35.jpeg

Vettigt boende i Åre
Kul att HC är så schysta att man får ta in cykeln på rummet, vi hade rejält med problem förra året med stölder, så skönt att hotellen är så framåt att de inser värdet att kunna ta in cykeln och inte behöva låsa dem i förråd. Har inte hört att det varit något jätteproblem än med stölder, så det verkar funka bra hittills.

implor

Aktiv medlem
Vettigt boende i Åre
Kul att HC är så schysta att man får ta in cykeln på rummet, vi hade rejält med problem förra året med stölder, så skönt att hotellen är så framåt att de inser värdet att kunna ta in cykeln och inte behöva låsa dem i förråd. Har inte hört att det varit något jätteproblem än med stölder, så det verkar funka bra hittills.
Bäst är ju kanske låsta utrymme där bara hotell personalen har access. Man lämnar in cykeln och får en lapp likt bagage förvaring.

weldion

Aktiv medlem
Vettigt boende i Åre
Sådant frågar man väl ändå inte om? Man tar bara med sig cykeln in.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer