vEveresting

emilberge

Aktiv medlem
vEveresting
Hej, har lyckats övertyga sambon att vEveresting är ett bra träningsmål för min vinterträning, så jag håller på att preppa inför ett försök. Lutar åt att det blir i december/januari.
Har kört ett par testvändor och hittat vilken watt jag borde kunna hålla samt hur många kalorier och vätska jag behöver få i mig varje timme.
Tänkte kolla om det finns något intresse att vara med när det väl blir dags? Planen är att ligga kring 2,5-3watt/kg, och det lär ta runt 12-13h.

edit: Tänkte köra i zwift, Ven top. 6 vändor.

Senast ändrad:

kroem

Aktiv medlem
vEveresting
Hej, har lyckats övertyga sambon att vEveresting är ett bra träningsmål för min vinterträning, så jag håller på att preppa inför ett försök. Lutar åt att det blir i december/januari.
Har kört ett par testvändor och hittat vilken watt jag borde kunna hålla samt hur många kalorier och vätska jag behöver få i mig varje timme.
Tänkte kolla om det finns något intresse att vara med när det väl blir dags? Planen är att ligga kring 2,5-3watt/kg, och det lär ta runt 12-13h.

Kul! Typ när? Om det är ett mål med vinterträningen så antar jag typ i vår?

MrSthlm

Aktiv medlem
vEveresting

Vad innebär egentligen vEveresting i Zwift, vänligen förklara. :-)

jonte987

Aktiv medlem
vEveresting
zwiftdualpe-810x428.jpg

Masjevel

Aktiv medlem
vEveresting

GoranS

Aktiv medlem
vEveresting

ulfalf

Aktiv medlem
vEveresting
Skulle aldrig våga mig på detta pga. icke obefintlig risk för datahaveri. T ex så finns en nuvarande (för en vecka sen iaf) bugg i Zwiffffft där man inte kan köra snabbare (virtuellt alltså) än 24 km/h om man försöker sig på att göra en U-sväng.

Finns det tankar på att minska risken för något datastrul? Dubbla trainers på en sån här kanske:
1635331898038.jpeg

emilberge

Aktiv medlem
vEveresting
Skulle aldrig våga mig på detta pga. icke obefintlig risk för datahaveri. T ex så finns en nuvarande (för en vecka sen iaf) bugg i Zwiffffft där man inte kan köra snabbare (virtuellt alltså) än 24 km/h om man försöker sig på att göra en U-sväng.
Det är inte så att man bromsas ner och sen gör en U-sväng? Eller kan man inte göra en U-sväng om man kör över 24km/h?

ulfalf

Aktiv medlem
vEveresting
Det är inte så att man bromsas ner och sen gör en U-sväng? Eller kan man inte göra en U-sväng om man kör över 24km/h?

Det som hände mig var att jag ville göra en u-sväng efter en färdig rutt, när jag klickade på u-svängsknappen så vände inte gubben och det gick inte snabbare än 24 km/h oavsett hur många watt jag trampade och hur mycket nerförsbacke det var. Tydligen en känd bugg, men inte mindre störig för det.

Topp