Vevparti fråga

ch0ck

Medlem
Vevparti fråga
Nu är det dags att byta till 1x11 så börjar med vevpartiet
Kör just nu Shimano FC-MT500-B2-10
Tänkt ut att båda dom här skall passa men vilket skall man köpa?
Tror det lutar åt Slx. För kan inte hitta att det är "Boost" på xt partiet

jonte987

Aktiv medlem
Vevparti fråga
Om man vill så kan man välja nåt som det finns klingor för 12s till. Osäker om det finns så mycket alternativ till m7000 och m8000.
Jag kör nx och gx eagle med 11s. Funkar bra med original klingor. Dessutom funkar de till både boost och ikke boost m rätt klinga.

ch0ck

Medlem
Vevparti fråga
Om man vill så kan man välja nåt som det finns klingor för 12s till. Osäker om det finns så mycket alternativ till m7000 och m8000.
Jag kör nx och gx eagle med 11s. Funkar bra med original klingor. Dessutom funkar de till både boost och ikke boost m rätt klinga.
Funderat på sram med. Fast då åker man väl på att byta vevlagret med? Tror det får bli nåt av dom två som är länkade. Frågan om man bara vinner lite vikt med xt eller nån annan skillnad?

jonte987

Aktiv medlem
Vevparti fråga
Funderat på sram med. Fast då åker man väl på att byta vevlagret med? Tror det får bli nåt av dom två som är länkade. Frågan om man bara vinner lite vikt med xt eller nån annan skillnad?
Ja, har du rätt lager så. Vad har du för vev nu?
Det är nog bara vikten. Jag hade själv ett slx och det ska ju vara prisvärt.

s

Aktiv medlem
Vevparti fråga
Jag hade valt SLX av de två. De är snyggare =)
Viktskillnaden verkar ligga runt 20-30g. Kanske mindre då det som anges är vikt med klingor och om det är som äldre varianter av de två så är det främst i klingorna viktskillnaden ligger.

ok, de rekommenderar BB-MT800 till M7000 men jag antar att alla HT II passar

Absolut. Allt Shimano är 24 mm axel.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer