[Video] Nytt hopp, Ny vurpa

klisk

Medlem
Älskar beslutsamheten att du reser dig upp och går tillbaka upp för ett nytt försök, DIREKT :-)
Ett tips till nästa gång kan vara att sluta trampa någon meter innan hoppet så att du inte svänger på hoppet.
Svänga på hoppet kan du göra sen när du lärt dig större hopp och ska börja wippa 🙃

Waylost

Aktiv medlem
Älskar beslutsamheten att du reser dig upp och går tillbaka upp för ett nytt försök, DIREKT :-)
Ett tips till nästa gång kan vara att sluta trampa någon meter innan hoppet så att du inte svänger på hoppet.
Svänga på hoppet kan du göra sen när du lärt dig större hopp och ska börja wippa 🙃
Tackar.. Jag får försöka det nästa gång.

Berk

Aktiv medlem
Träffade det andra gången 😂

Var det målet? Dåligt träff dock.

Kan förstår att man träffar en träd vid första försök, men vid andra försöket ...

Kanske bättre att hoppa på en ställe utan träd när man lär sig. Värste att titta på vid Pinkbikes Friday Fails är folk som hoppar in i träd.

Waylost

Aktiv medlem
Var det målet? Dåligt träff dock.

Kan förstår att man träffar en träd vid första försök, men vid andra försöket ...

Kanske bättre att hoppa på en ställe utan träd när man lär sig. Värste att titta på vid Pinkbikes Friday Fails är folk som hoppar in i träd.
Målet var högst oklart, men det innefattade varken träd eller att gå i backen.

Valhalla_

Aktiv medlem
Klockrent! Gillar inställningen!

Kolla på youtube på "how to" videos. Rich Drew har t.ex en hel del bra videos med begripliga förklaringar på hur man gör.

arcamone

Aktiv medlem
Håller med övriga, sluta trampa innan hoppet så ska det nog bli bra. Friskt vågat, hälften brutet, eller hur det nu var….

Bra inställning iaf 👍

Waylost

Aktiv medlem
Tack för heja ropen och tipsen boysngirls.
Tror jag trampar för att det känns som jag får för lite fart med mig in. Kanske smartare att tackla det som ett dropp är att tro jag ska kunna hoppa?

Maakus

Aktiv medlem
Hur är ditt bunny hop?
Jag har lärt hoppa ca 30cm om det vill sig.
Det har hjälpt lite.
Och att öva på snälla hopp.

Ungarna i området/säkert nån göbbe också/ har byggt ett fint hopp här hos mig.

Hutnu

Aktiv medlem
Åååh blir så sjukt åksugen nu, måste sätta ihop skogshojen bums, skiter i att lacka klart den. Bra pepp!

erolwi

Aktiv medlem
Ta lite längre sats så du kan rulla in i hoppet så har du bättre koll på cykeln och sänk sadeln så får du utrymme att parera.

Emil777

Aktiv medlem
Målet var högst oklart, men det innefattade varken träd eller att gå i backen.
Men alla har väl hoppat in i träd någon gång!
Senast jag gjorde det, hoppade jag snett och cykeln på ena sidan trädet och jag på andra sidan.

Jag hade spd då...

Men det gick "bra", bara ett ärr av trampan och cykeln helt OK.

Kul att du delade!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer