Vilka Lock-on handtag rekomenderas?

Jag kör med lizard skinz mcaskill. Tunna och med sjyssta inbyggda plaständar. Slits snabbt och är ganska hårda, 87 gram, perfekt för viktjägarn.
Race face half Nelson e grymma också!

Specialized Enduro är mina favoriter. Har provat rätt många men fastnat här. Håller bra också.

2017-enduro-xl-locking-grips_5426.jpg

@D i U och @Krompa
Är det inte lite onödigt för frågeställaren att behöva skära upp sina nya fina handtag för att åstadkomma vad han vill?
För att besvara frågan så går ODI Ruffian att flytta innanför styrändan. Sensus Disisdaboss som tillverkas av ODI går också att flytta in, men är bredare så du automatiskt hamnar längre in på styret.

Var svårare än jag trodde att hitta lock-on handtag med både bred diameter (helst 32-33mm då jag har storlek 10-11 i handskar) och vettig mönstring, som samtidigt inte kostar skjortan.

Kollat på dessa som verkar vettiga https://www.chainreactioncycles.com/mobile/se/en/dmr-brendog-death-grip-flangeless/rp-prod161791 men de är inte lock-on på ändan. Är det bara att acceptera läget och inhandla ett par av dessa? Verkar inte som att varken recensenter eller kunder klagar på bristen av två låsringar. Kommer nog inte pilla så mycket med att ta på och av handtagen, så kanske inte spelar så stor roll?

Tillbaka
Topp