Under 300kr styck? Svårfunnet skulle jag säga.
Ja, kvalitetsdäck för mindre än SEK300 blir nog tjorvigt.Under 300kr styck? Svårfunnet skulle jag säga.
Inte 300 kr, men väl 400 kr styck.Under 300kr styck? Svårfunnet skulle jag säga.
Har dom där fast 35mm om jag kör asfalt med min gravel...rullar bra och så men inte så tåliga tyvärr.De här kanske borde funka; Panaracer Gravelking Slick för 29,40 €/däck (+ frakt men inkl svensk moms)
De skall finnas i lager där i både 38 (och 32)mm bredd. Men 38 borde väl vara bättre än 32 för dig?
De flesta moderna racerfälgar ligger väl där ungefär.Många bra tips här
Är det några problem med 23mm innerfälg?
Fälgen funkar nog utan problem med däck på min 25mm, men om du är van hur cykeln känns och uppträder med 42mm däck kan så smala som 25mm ställa till det negativt,Många bra tips här
Har du fartambitioner och/eller tänker du cykla mer lvg/asfalt utöver Orsajön Runt? Om inte skulle jag köra de 7 milen på de graveldäck du redan har. De ser inte alltför illa ut för att köra asfalt med, pumpa dem lite hårdare bara. Det kan även vara bra att ha lite volym, då åtminstone tidigare tror jag att de som kört Orsasjön runt har fått köra vägen genom Vattnäs (som väl inte alltid är så bra) medan vi som kört 16-milsbanan tvingats köra E45 över berget.Jag skall åka orsasjön runt och tänkte byta ut mina WTB Resolute 700 x 42 till lättrullande släta däck. Innerbredden på fälgen är 23mm., (Kör med slang)
Har ni något förslag? Helst under 300kr styck.
//Ulf
Många bra tips här
Kör med dom på en av pendlarcyklarna och tycker dom är rätt så bra.De här kanske borde funka; Panaracer Gravelking Slick för 29,40 €/däck (+ frakt men inkl svensk moms)
De skall finnas i lager där i både 38 (och 32)mm bredd. Men 38 borde väl vara bättre än 32 för dig?
Gissar att priset är lite högre än ”helst under 300 styck”Veloform, har fina däck. Typ Rene Herse, eller Panaracer.
Det blev HåkanC´s förslag tillslut. Jag använder graveln mest till pendling så då kan jag använda dom som sommardäck.De här kanske borde funka; Panaracer Gravelking Slick för 29,40 €/däck (+ frakt men inkl svensk moms)
Om du var nöjd med GP4K kanske GP5K 32 mm skulle kunna vara något?Jag tänkte köpa ett par gravelking slick till min pendlare..
Men räsern behöver också nya däck. Har kört conti gp4000 25mm innan. Är sugen på lite mer volym. Är GK slick 32mm ett vettigt val till en räser med?
Det är en tung klumpeduns (domane) med fälgbroms. Kör mest lite en-timmes rundor ensam i varierande fart (pga småbarn som försvårar strukturerad träning just nu).