Vilken bil är bäst för MTB?

Jonatan F

Aktiv medlem
Man dör och den finns inte, tough sell 🙃
Tycker med den verkar cool men fattar inte varför det inte skrivs mer om den.

Man dör bara om man krockar ;) och för mig som drömmer om en husbil och inte har råd med en ny plåtis så är ju krocksäkerheten motsvarande;)

Men ärligt talat - det finns faktiskt enormt många kul uppstartsbilbolag som det pratas väldigt lite om. Aptera, xbus och deras BMW isetta-kopia, någon svensk trehjulig elbil etc etc. Saken är väl den att ingen av dem har levererat än (det har ju inte rivian heller men de är väl mer undantaget) och ärligt talat - jag tror inte de kommer leverera den prestanda till det pris de lovar.

Måste dock fråga @Hasse#7 - körde du verkligen till Järvsö med din lilla trilling? Har inte den typ 9 mil räckvidd? Var bor du och hur många stopp längs vägen? (Trådarkeologi)

Edit: beklagar osammanhängande text. Hemma med covid - inte helt skarp i skallen.

__jp

Aktiv medlem
Ambitiösa framtidsdrömmar:

Bilsemester i Europa under flera veckor med 4 personer, 6 cyklar (4 mtbs + 2 gravels) och en jävla massa packning. Vad ska man ha för bil?

Vanlig stor kombi med cykelställ och takställ känns spontant för liten..(har testat)

Lingon

Aktiv medlem

Bilsemester i Europa under flera veckor med 4 personer, 6 cyklar (4 mtbs + 2 gravels) och en jävla massa packning. Vad ska man ha för bil?

Vanlig stor kombi med cykelställ och takställ känns spontant för liten..(har testat)
Nån skåpbil med 2 sätesrader typ vw transporter. Skönt att ha prylarna inlåsta i ett skåp när man lunchar mm.

SIE

Aktiv medlem

VW Transporter/Caravelle/Multivan med cyklar bak och på taket?

__jp

Aktiv medlem
Har sett väldigt få vertikala cykelhållare i Sverige. Är det bara en NA grej?

NSR6S-side-loaded-full-shot.jpg

Höjdskräck

Aktiv medlem
Har sett väldigt få vertikala cykelhållare i Sverige. Är det bara en NA grej?

NSR6S-side-loaded-full-shot.jpg

Finns nå't spanskt företag som kör hårt med denna typen av cykelhållare. Hur bra det är har jag ingen aning om men här är länken i varje fall:

__jp

Aktiv medlem
Finns nå't spanskt företag som kör hårt med denna typen av cykelhållare. Hur bra det är har jag ingen aning om men här är länken i varje fall:
Ser ju riktigt bra ut! Tack!

Topp