Henry09
Medlem
Vilken cykel är mer värt det?
Hej, jag är på jakt efter en ny cykel efter att min gamla Trek Marlin 8 Gen 2 gett upp. Kedjan gått av, bodyn är utslitet och enligt verkstaden behöver även kassetten bytas ut. Den är även för liten så känner att en relativt dyr service för en cykel som är för liten inte är värt det. Jag har lyckats komma fram till en (två) cyklar som skulle passa och frågar om era erfarenheter och vad ni skulle valt. Cyklarna är båda Orbea Alma H20 fast olika årsmodeller.
www.tcmcykel.se
Eller
alvangenscykel.se
Undrar vilken av cyklarna ni skulle valt baserat på priset, vet att 2026 versionen har bättre delar men den är även dyrare och kanske lite utanför budget egentligen.
Jag cyklar mest XC men ibland även lite lättare hopp och stök men inget extremt och undrar vilken ni hade valt. Kan även ta emot tips på andra cyklar i prisklassen runt 10 000kr.
Orbea Alma H20 | Hardtail MTB | Metallic Dark Red / Chic White | TCMcykel.se
Köp Orbea Alma H20 | Hardtail MTB | Metallic Dark Red / Chic White online hos TCMcykel.se | Sveriges bästa utbud av Orbea
Orbea Alma H20 2026 Hardtail MTB
Orbea alma h20 2026 är en MTB med bra utrustning nu med dropper post och 11cm fjädring. 12-vxl shimano XT och luftdämpare
Undrar vilken av cyklarna ni skulle valt baserat på priset, vet att 2026 versionen har bättre delar men den är även dyrare och kanske lite utanför budget egentligen.
Jag cyklar mest XC men ibland även lite lättare hopp och stök men inget extremt och undrar vilken ni hade valt. Kan även ta emot tips på andra cyklar i prisklassen runt 10 000kr.
Senast ändrad: