Pastor Hannes
Aktiv medlem
Vilken dropper? Brandx, OneUp V2 eller Highline7
Jag sitter och grunnar på vilken dropper jag ska köpa. Jag tittar primärt på 3 st som ligger i samma prisklass, plus minus några hundringar.
Jag vill ha en dropper som framförallt är pålitlig och enkel att installera. Jag cyklar i alla väder och ner till runt 7 minusgrader. Jag älskar inte att plocka isär och rengöra saker titt som tätt.
Mina alternativ är (30.9 mm):
Brand X ascend XL 170 mm
OneUp v2 210 mm
Crankbrothers Highline 7 170 mm
Jag har haft flera brand x. Det är i ärlighetens namn ganska bra, funkar jämnt, är enkla och behöver i princip inget underhåll. Nu är de dock pga den svenska kronans värde lika dyra som de andra två alternativen, men inte lika sexig…
Vad har ni andra för erfarenheter? Vilka funkar bra? Vad vill jag ha?
Jag vill ha en dropper som framförallt är pålitlig och enkel att installera. Jag cyklar i alla väder och ner till runt 7 minusgrader. Jag älskar inte att plocka isär och rengöra saker titt som tätt.
Mina alternativ är (30.9 mm):
Brand X ascend XL 170 mm
OneUp v2 210 mm
Crankbrothers Highline 7 170 mm
Jag har haft flera brand x. Det är i ärlighetens namn ganska bra, funkar jämnt, är enkla och behöver i princip inget underhåll. Nu är de dock pga den svenska kronans värde lika dyra som de andra två alternativen, men inte lika sexig…
Vad har ni andra för erfarenheter? Vilka funkar bra? Vad vill jag ha?