Vilken lagom kall G&T dricker du nu?

Alex Supertramp

Aktiv medlem
På tal om glas, föredrar ni det moderna sättet att sörpla GT - ur vinglas eller vinglasinspirerade specialditon? Eller är det farsans gamla grogglas som åker fram på fredan?

Rattnalle

Aktiv medlem
Alex Supertramp sa:
På tal om glas, föredrar ni det moderna sättet att sörpla GT - ur vinglas eller vinglasinspirerade specialditon? Eller är det farsans gamla grogglas som åker fram på fredan?
Jag föredrar nog highball-glas om valet finns. Avsevärt lättare att bära runt på och dricka ur.

Alex Supertramp

Aktiv medlem
(ot) Klart bästa batterivodkan, alla kategorier. Prova den med tonic (förslagsvis Fever Tree Mediteranian), drick den kall som en isbjörnspitt till en Biff Rydberg på Tranan eller ha den som bas i vilken cocktail eller long drink som helst. Själv körde jag vilse på hardtailen i skogarna mellan Halland och Småland idag i värmen, men man hittar ju alltid hem. Hem till Stolichnaya. Skål!

4FCDD064-7033-44AE-819B-3696F225073C.jpeg

marr

Aktiv medlem
Skånska Spritfabrikens alkoholfria premium GT.
Citron.
En droppe angostura.
Is.

Bättre än eftermiddagskaffe i denna värmen.

IMG_20190729_144039.jpg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Läbbigt med alla torrjuck i den här tråden. Själv tar jag en vanlig klassiker med ett par stänk Angostura för att kroppen skall få viktiga spårämnen efter heta dagar på stigen. Skål!

FCAF5D09-286E-48F3-B90F-33EC88304A6A.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Semi-ot. Provade vad stranden och tillhörande smågator hade att erbjuda efter en lång dag på motorvägar och flygplatser. Men nu är man iaf här, strax bredvid Café du Cycliste. Påminner om när man åkte i Springsteens fotspår för tio år sen, på andra sidan pölen. Får väl fucking hyra en hybrid imorgon, och drinken på bilden är iaf tax free-gin med juice från hotellautomaten.

F9901CBD-AA9E-4FE1-9DC4-9848FEEB5135.jpeg

moros

Medlem
Botar förkylning och skrapsår från dagens vurpa med lågpris-gt. Kvantitet istället för kvalitet är mottot. Direktimporterad Finsbury på litersbutelj och vanlig Schweppes. Men faktiskt helt ok. Kan kanske nästan kalla det för "klassisk smak" :D

Bilagor

Senast ändrad:

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Bra där, moroten. Gammal är äldst. Jag kör oxå batterigin, men med favorittonicen och smultronblad från egen kruka. Dessutom bra cykling innan idag, och en liten skvätt semester kvar. Skål för sommaren!

99AAD807-1955-41D0-A488-692D8649DD39.jpeg

moros

Medlem
Fint! och lika bra att blanda två när man ändå är igång ser jag! :D

Gårdagens dos tog inte bort någon förkylning, och uppskrapade armen är inte heller bättre. Så idag mixade jag ihop lite med Ginger Beer och lime och lite mynta enligt tidigare tips i tråden. Imorgon kommer jag vakna kry som fan

Bilagor

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Spritbas, pressad lime och Ginger Beer (med mycket av bra is, som sig bör i alla long drinks) tillsammans med några stänk Angostura bitters funkar med vilket brännvin du än föredrar. Moscow Mule med vodka eller Dark & Stormy med rom bygger ju på samma smakballans. Givetvis funkar gin där med.

Riktigt spännande, och ibland äckligt, blir det först när man skall byta i basen och köra mezcal, pisco eller buffel har pissat på gräs-sprit som i mindre sofistikerade delar av världen.

Själv drar jag en Old School här i stugan bland katter och sandig kedja.

3F4D42AC-2708-434E-8740-E2C86D39CA6C.jpeg

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Ok, semesterns (kanske näst) sista GT. Tillägnar den till min budget-XC som idag fick stå ut med både regn, sand, lera och ett vedervärdigt Gyllene Tider-soundcheck på nära håll - och till min fantastiska flickvän som står ut med mer än hon borde. Jaja, skål och god natt. På måndag är det tillbaka till flexfusk, dåligt kaffe och tradiga kollegor. Cheers, mountainbikers!

A5637611-4347-469E-9E73-08AB4206E5D8.jpeg

Mycketvillhamer

Aktiv medlem
Sista dagen som pappaledig avslutas på GT på Beefeater och Ekobryggeriets flädertonic. Har testat Ekobryggeriets rabarbertonic tidigare och gemensamt för båda är att de, i mitt tycke, är för sötsliskiga och har för lite kolsyra.
13848F59-95E5-4D92-845B-FEE01F9B9869.jpeg

s

Aktiv medlem
Hernö Old Tom gin i glaset. Tänkte lite på Tonic när jag hällde upp. Räcker bra så, ginen talar för sig själv. Rysligt god att dricka rent.

Alex Supertramp

Aktiv medlem
Mycketvillhamer sa:
Rattnalle sa:
s sa:
Hernö Old Tom gin i glaset. Tänkte lite på Tonic när jag hällde upp. Räcker bra så, ginen talar för sig själv. Rysligt god att dricka rent.
De bra är ju det.

Vissa kollegor hade inte förstått konceptet och gjorde bål av det.. iofs var det en gin som krävde rätt mycket maskering för att smaka bra.
Schlager-GT?
Hade samma bryderier när jag köpte min första flaska Hendrick’s. Hade fått den med Fever Tree och gurka på nån middag och blivit såld, men när jag satt där med en egebköpt flaska för samma pengar som en hyfsad single malt tyckte jag det var synd att blanda grogg på fanskapet.

Började med att ta en sexa i cocktailshakern, gröpa ur lite gurkinnanmäte och stänka lite orange bitters i. Skakade med mycket is och hällde upp i ett martiniglas direkt från frysen. Funkade alldeles utmärkt som en väldigt torr draja med gurktwist, och även kyld och helt ren - men som GT är den ju ändå bäst.

Samma problem som med löjrom från Kalix. Fan, om man ändå tycker rårakorna och rödlöken är det viktigaste och romen bara textur och sälta... varför inte nöja sig med stenbitsrom från Abba?

marr

Aktiv medlem
Det här blev väldigt bra!
Hendricks gin.
Skar slices i en ganska stark chilifrukt och pressade lite lime. Plus limeskivor.
Lät lime och chili ligga i ginen ihop med en droppe angostura i ungefär 20min.
Sen på med en bitter tonic och lite is.

Jössesbra! Blev starkare för varje smutt :D

IMG_20190915_194731.jpg

Mycketvillhamer

Aktiv medlem

Rattnalle

Aktiv medlem

Bilagor

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer