Vilken trainer?

roller

Aktiv medlem
Vilken trainer?
Nu när vintern kommer och det blir dåligt väder kanske treåringen vill cykla inomhus. Finns det någon trainer som passar för springcykel?
Upp till 25 km/h. Kör treåringen mycket maxfyror kan du ju bara öka lutningen så går det nog bra.

jonte987

Aktiv medlem
Vilken trainer?
Nu när vintern kommer och det blir dåligt väder kanske treåringen vill cykla inomhus. Finns det någon trainer som passar för springcykel?
Oklart hur man får hjulen att snurra på en springcykel stationärt.

Speed sensor och inget motstånd verkar en del börja med men det verkar meningslöst. Grabben har kört Zwift på flickans 24'' sen han var typ 105 cm. Det räcker rätt bra

Raggamuffin

Aktiv medlem
Vilken trainer?
Min gamla Satori eller vad den nu heter dog igår efter att ha hängt på strupen sista månaderna, tänkte den skulle överlevt vintern men tyvärr.

Flux och Zumo verkar likvärdiga och Kickrn värd den extra tusingen, är det rätt tolkat fortfarande? =)

jonte987

Aktiv medlem
Vilken trainer?
Min gamla Satori eller vad den nu heter dog igår efter att ha hängt på strupen sista månaderna, tänkte den skulle överlevt vintern men tyvärr.

Flux och Zumo verkar likvärdiga och Kickrn värd den extra tusingen, är det rätt tolkat fortfarande? =)
Det har ju kommit en v6 med wifi. Kabel är ju bättre o v5 har gått att fynda ett tag.
Sen är väl frågan om zwift hub för 499 matchar core och de andra i 8000 segmentet som dcr tror.

Raggamuffin

Aktiv medlem
Vilken trainer?
Vilken har kabel? Det är klart det bästa sättet att koppla upp sig på, det är inte som att trainern ska nånstans så trådlöst är helt meningslöst, om man inte gillar tappa kontakten ibland alltså.

V6:an kostar ungefär dubbelt mot tänkt budget :)

moros

Aktiv medlem
Vilken trainer?
Zwift hub verkar ju prisvärt, inklusive kassett för priset. Strava har ju delat ut rabattkod på 50€, jag har en om du vill ha

Zumo har jag själv kört två vintrar och den har funkat bra. I alla fall för mina behov som inte innebör att köra race och spurta tusentals watt. För 3999 som XXL kört den för av och till så får man mycket för pengarna. GPlama berömde den för "cykelkänslan" vill jag minnas

jonte987

Aktiv medlem
Vilken trainer?
Vilken har kabel? Det är klart det bästa sättet att koppla upp sig på, det är inte som att trainern ska nånstans så trådlöst är helt meningslöst, om man inte gillar tappa kontakten ibland alltså.

V6:an kostar ungefär dubbelt mot tänkt budget :)

Har du inga problem med drop outs så är det så klart ovärt. För att göra det enkelt; V5 kan koppla upp sig via cat men behöver en adapter för 900 spänn(!). V6 kan istället använda wifi men det är ju jävligt dumt att byta ant+ mot wifi om man har chansen att köra cat. Om jag fattat rätt behöver behövs adapter även för V6 (inte för wifi)

Midsegment är väl Zwift hub eller core på rea som är bäst.
Jag hittar ingen billlig v5 så de är väl slut.

jonte987

Aktiv medlem
Vilken trainer?
V6? Det var snabbt, jag satt i möte under tiden så hann inte skriva att på v5 o troligen v6 behöver man adapter för cat

DSC_2501_thumb.jpg

Daddy D.Lux

Aktiv medlem
Vilken trainer?
Min Kickr Core håller på att ge upp efter nästan 3 år. Wahoo tycks hantera det väl. De har skickat returdokument och lovar att skicka en ny inom 10 dagar från att jag postar min nuvarande. För reklamationen behövdes bara en kort beskrivning, en film med ljuden den ger ifrån sig och originalkvitto. Tycks föredömligt, men låt mig bekräfta när det är fullbordat.
Detta får mig att rekommendera Core över Zwifts oprövade altenativ.

jonte987

Aktiv medlem
Vilken trainer?
Zwift är än klon/vidareutveckling av volt så man kan kolla deras track rekord men det är ingen garanti när storkapitalet sparkar upp volymen x1000

NickPick

Aktiv medlem
Vilken trainer?
Min Kickr Core håller på att ge upp efter nästan 3 år. Wahoo tycks hantera det väl. De har skickat returdokument och lovar att skicka en ny inom 10 dagar från att jag postar min nuvarande. För reklamationen behövdes bara en kort beskrivning, en film med ljuden den ger ifrån sig och originalkvitto. Tycks föredömligt, men låt mig bekräfta när det är fullbordat.
Detta får mig att rekommendera Core över Zwifts oprövade altenativ.
Är alla reklamationer anledningen till att wahoo går dåligt kanske?:)

NiklasL

Aktiv medlem
Vilken trainer?
Är alla reklamationer anledningen till att wahoo går dåligt kanske?:)
Nej:
Hela cykelbranschen går sämre p g a ändrat köpbeteende och företag konkar, säger upp personal eller höjer priset.

Johanpistone

Ny medlem
Vilken trainer?
Zwift hub verkar ju prisvärt, inklusive kassett för priset. Strava har ju delat ut rabattkod på 50€, jag har en om du vill ha

Zumo har jag själv kört två vintrar och den har funkat bra. I alla fall för mina behov som inte innebör att köra race och spurta tusentals watt. För 3999 som XXL kört den för av och till så får man mycket för pengarna. GPlama berömde den för "cykelkänslan" vill jag minnas
har du kvar rabattkoden?

Topp