Vill inte ha Twist!

Mangnum

Ny medlem
Vill inte ha Twist!
Har just inhandlat växlar modell Sram X7. Hittar inte nån passande trigger till komponenterna. Vill
inte ha nån twister för allt smör i Sörmland! Någon som kan hjälpa mig med följande:

1. Vilket växelreglage får anses som lämpligast till mina X7-komponenter?

2. Var kan jag inhandla dessa? Helst över disk eftersom jag har bråttom med att få ihop cykeln.
På Cyclecomponents verkar dessutom alla Sram-reglage vara slut.

Tackar.

/Mange

Vill inte ha Twist!
Kollar man på Cyclecomponents hemsida verkar det som om samtliga reglage (förutom Twisten då försås) är slut hos leverantören. Känns lite onödigt att beställa endast ett par reglage från utlandet. Vore fint om man kunde gynna någon handlare i stockholmstrakten.

Vill inte ha Twist!
Ring runt till pedalogerna, sportson på katarina bangata, cykling och allt vad dom heter och kolla om dom har några inne. Pedalogerna har en massa SRAM på hyllan men om dom har triggers har jag såklart inte koll på.

Vill inte ha Twist!
Fast om du inte är rädd att blanda, så _ska_ det väl gå att använda shimano med? Nu är jag dock inte helt säker, det kommer säkert någon som vet...

Vill inte ha Twist!
X.7 Trigger kostar 415:- paret på CRC. De är så små att de bör gå att skicka med post, dvs 50-60:- i fraktkostnad. Finns de inte att köpa i butik här på hemmaplan så är det väl som det är - jag tycker också att det är trevligt att stötta de lokala handlarna, men det förutsätter ju att de faktiskt säljer prylarna som jag är ute efter.

Vill inte ha Twist!
SRAMs Attack-reglage är avsedda just för Shimano. De fungerar inte ihop med SRAMs egna växlar. Shimano och SRAM drar olika mycket vajer. Det är skillnaden.

Vill inte ha Twist!
JLarsson skrev:
-------------------------------------------------------
> De nya X9:orna är saknar ju indikator (liksom X0)
> men är smutta som fan. Dock ganska mycket dyrare
> än X7.

vet inte hure är me andra, men för mig så är inte indikator en grej som jag behöver. nästan så att jag inte vill ha det :D

Tillbaka
Topp