Vill sälja min elcykel

Calerik

Ny medlem
Vill sälja min elcykel
Hej. Jag vill sälja min elcykel men vet inte för hur mkt jag skall sälja den för? Jag har en Haibike downhill Xduro AllMtn 3.0 köpte den för 52.900 kr cykeln är 1år och 9 mån exakt. Cykeln är som ny .jag Har bara cyklat med den till jobbet och stan. Kvitto har jag och det finns också tillbehör som jag lagt på för ca 10.000 kr vart skall jag vända mig till eller vart? Jag bor i Göteborg. Tacksam för hjälp mvh / C

Mashimaro

Aktiv medlem
Vill sälja min elcykel
En ny verkar kosta 43000 kr idag, om min googling var korrekt. Då får man garanti o.s.v. Jag är inte så insatt i priserna på elcyklar, men 30-35000 kanske. Personligen hade jag inte betalat en krona mer än 30000. Garantin är värd ganska mycket pengar tycker jag. Angående tillbehör etc. så är de endast värdeökande om den som köper cykeln vill precis de tillbehören. Om inte så är det bättre att sälja tillbehören separat.

SocialGimp

Aktiv medlem
Vill sälja min elcykel
Tyvärr går väl garantin på motorn ut efter 2 år (Bosch) vilket spelar en avgörande roll. Oftast är det väl bara lagren som kärvar men det är en kostnad det med att renovera dessa.

Cykeln är säkert fin men det är inte den allra hetaste på marknaden. För en garanti-lös och begagnad cykel hade jag inte betalat mer än 20-25' men visst kan du säkert få ut mer av ngn annan.

Calerik

Ny medlem
Vill sälja min elcykel
En ny verkar kosta 43000 kr idag, om min googling var korrekt. Då får man garanti o.s.v. Jag är inte så insatt i priserna på elcyklar, men 30-35000 kanske. Personligen hade jag inte betalat en krona mer än 30000. Garantin är värd ganska mycket pengar tycker jag. Angående tillbehör etc. så är de endast värdeökande om den som köper cykeln vill precis de tillbehören. Om inte så är det bättre att sälja tillbehören separat.
Super tack för infon 👍🙏

Calerik

Ny medlem
Vill sälja min elcykel
Tyvärr går väl garantin på motorn ut efter 2 år (Bosch) vilket spelar en avgörande roll. Oftast är det väl bara lagren som kärvar men det är en kostnad det med att renovera dessa.

Cykeln är säkert fin men det är inte den allra hetaste på marknaden. För en garanti-lös och begagnad cykel hade jag inte betalat mer än 20-25' men visst kan du säkert få ut mer av ngn annan.
Tack så mycket 👍

SocialGimp

Aktiv medlem
Vill sälja min elcykel
Vill bara påpeka att som marknaden varit den senaste tiden så är det inte omöjligt att du får betydligt bättre betalt än vad vi sagt. Cykelbristen har trissat upp begagnat-priserna ordentligt.
Det stämmer men samtidigt har det varit ganska många kraftigt sänkta priser på just eMTB det senaste halvåret av ngn anledning. Hojar som kostade 80' innan sänktes till 65' på flera ställen o s v.

Topp