Vinter kläder på långtur och Thermosflaskor

hs

Medlem
Har tidigare haft tjocka vinterbyxor med fleec inv och tät väv med lycra som vattenavisande skikt.
Nu blev 10 mils turen försenad och var ej hemma före 1900 med ca 3 grader i ca 1-2 h.
Jag använde hellånga cykelbyxor och damasker upp till låren och MTB shorts utan innerbyxor,då vinterbyxorna var i källaren.
Vinterbyxorna är några år gamla och med lite dålig passform och skulle nog bytas ut.
Men när denna brokiga klädsel fungerade undrar jag om det är flera som provat och skippar fodrade vinterbyxor för gott och som ej tänker på ett stilren klädsel utan mer praktisk jag hade röda damasker och bruna shorts och gul svart jacka.
Jag rekomenderar även thermosflaskor som håller drycken ljumen flera timmar.Jag hade en av varje och när det kalla skulle sväljas krävdes värmning i munnen först så 2 thermosflaskor helst eller stanna och värm om nu någon vågar hjälpa till i dessa tider.

freddes

Medlem
Bumpar tråden då den kanske är mer aktuell nu. Vad kör ni i som cyklar i skogen nu på vintern?
Kör själv med funktionsställ, cykelbrallor, tjockare cykeltröja (Lidl). Samt en vindavvisande jacka.
vet inte om det pallar minus dock :)

glitch

Aktiv medlem
Cykelbrallor, benvärmare, knäskydd och gärna långbyxor för mtb över.
Typ madison zenith 4 seasons eller liknande (endura burner / mt500 serien / race face agent o liknande). Alternativt shorts med vattentät panel på rumpan istället för långbrallor.

På överkroppen underställ, windstopperjacka och eventuellt merinoullströja att komplettera med.

På fötterna merinoullsockor skor och enduras skoöverdrag för plattisar.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer