Vinterförvaring av en tandemcykel i Stockholm?

lagrave

Medlem
Jag är sugen på att köpa en glidig tandemcykel. Det enda som hindrar mig är att jag inte har plats att vinterförvara den. Finns det någon här som skulle kunna bistå? Skulle kanske kunna göra ett litet byte, tillgång till en tandemcykel i centrala Stockholm i utbyte mot förvaring?

Har väl två önskemål om plats: antingen nåbart med pendeltåg så att man kan hämta och lämna cykeln på våren och hösten alternativt om du har något fordon som cykeln kan transporteras på. Jag har bara vanlig cykelhållare för dragkrok och jag tror inte det funkar.

Har för övrigt någon transporterat tandem på pendel? Jag tänker mig att om man gör det kl 21 på en söndag eller så så spelar det inte så stor roll om man står lite i vägen, bara cykeln får plats på tåget.

Ragnvald

Aktiv medlem
Har inte möjlighet att hjälpa till med förvaring, men rörande transporten:
1. om din tänkta tandemcykel är ca 2.5m bred så kan du plocka bort hjulen och komma ner på ”normalbredd” av en bil om den går att hänga baktill utan hjul
2. Om du inte riktigt kommer ner till bredden på bilen så får man ha utstickande last, jag vill mena det är 20cm per sida om fordonet. Kolla hos transportstyrelsen.

Då borde du kunna köra iväg den själv. :-)

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer