Visa din bild när du bottnar!

Mini_me

Aktiv medlem
Mäter sig inte med många andra här men gaffeln var i botten med råge (strax efter denna bild så var det armarna som fick ta smällen?). Mer fart verkar vara lösningen för varv 2 gick bättre.

419F44DB-1270-4D97-B408-87E0639DDF1A.jpeg

zinkpasta

Aktiv medlem
Mårten sa:
Stenmark: Låsringen kan inte ha suttit ordentligt på plats?
Det är frågan ja.. Bottningen hade iofs föregåtts av ytterligare en stadig motlutslandning efter att ha fegat i inrun:en, men hade inget överdrivet högt tryck i dämparen (~250psi har jag för mig). Hade inne dämparen på luftburkservice för ca 50h sedan (och fullservice för ca 100h sedan, dvs det var dags efter resan..), men då har de väl knappast rört piggybacken? Sen dess har den även körts i Vallåsen et.c., så har rimligtvis fått utstå en del även om detta kanske var en av de mer osmutta motlutslandningarna.

Senast ändrad:

zinkpasta

Aktiv medlem
zinkpasta sa:
Mårten sa:
Det är frågan ja.. Bottningen hade iofs föregåtts av ytterligare en stadig motlutslandning efter att ha fegat i inrun:en, men hade inget överdrivet högt tryck i dämparen (~250psi har jag för mig). Hade inne dämparen på luftburkservice för ca 50h sedan (och fullservice för ca 100h sedan, dvs det var dags efter resan..), men då har de väl knappast rört piggybacken? Sen dess har den även körts i Vallåsen et.c., så har rimligtvis fått utstå en del även om detta kanske var en av de mer osmutta motlutslandningarna.
Lite mer CSI:ande visar att piggyn har en form som jag tror kallas "icke-rund":
Piggyback.jpg

Poorpiggyback_zoom.jpg

zinkpasta

Aktiv medlem
Tackar.. Även om jag känner viss stolthet över slutresultatet så var det tragiskt nog ett väldigt litet hopp och dålig hoppteknik/ladd som knäckte piggyn. Oh well.

Rattnalle

Aktiv medlem
zinkpasta sa:
zinkpasta sa:
Mårten sa:
Vackert. Jag blir helt tårögd!

Vad är planen nu då I väntan på ny cykel i december? Vad är det för mått på den där?

jofahjalm

Aktiv medlem
Stream sa:
Men vackert!

zinkpasta sa:
zinkpasta sa:
Mårten sa:
Hatten av!

zinkpasta

Aktiv medlem
Rattnalle sa:
Vackert. Jag blir helt tårögd!

Vad är planen nu då I väntan på ny cykel i december? Vad är det för mått på den där?
Tack. Anade att du skulle uppskatta det.
Planen är att åka förbi Bikeplace idag och kolla om det går att få tag på reservdelar och vad det kostar. Om dyrt så köper jag nog en McLeod, om jag inte hittar något annat (begagnat) till bra pris. Måtten är 200x57 (M/M tune).

happymtb.fr sa:
Det där måste gå att köpa som reservdel, eller?
Förhoppningsvis ja. Att lista ut vad från sprängskisser är utanför min kompetens (eller iaf ork), så tänkte svänga förbi LBS och undersöka..

Luthman Photography sa:
Det är är ändå rätt tufft. Man hade ju velat se hela skiten filmat i 1200fps.
Håller med. Söker just nu spons i form av ny dämpare, höghastighetskamera och ev. resa till Valberg (inget krav, men gör sig bättre som backdrop än Gbg-skogarna). Any takers?

jofahjalm sa:
Botten ur! (Tack, tror jag.)

Egress

Medlem
Sista bilden i sekvensen visar en bottning från ett par år sen. Cyklar för lite med fotografer numera. Föredrar även att inte bottna ur helt. :)

bottning.jpg

zinkpasta

Aktiv medlem
happymtb.fr sa:
mikipedia_ sa:
Vet att det finns en Fast Holy grale på k&s å är du riktigt riktigt snäll å frågar kanske jag kan av yttra en dvo jade? båda i rätt mått.
Ja, det är bara att säga till om du vill köpa en Holy Grail, länken finns i min signatur ?
Tack för era erbjudanden. :) ..Siktar nog först på att försöka rädda Monarchen. Sen är jag osäker om de verkligen passar, vill minnas att det är lite tight med plats så t. ex. en Öhlins TTX funkar inte på V4 (dock på V4.2).

Vernersson

Aktiv medlem
Hasse#7 sa:
Vernersson sa:
Hur länge ska man kunna leva på gamla meriter? ;)
Spräckt hjälm och landat på huvudet orimligt oskadad får väl ses som en värdig utfyllnad av gamla meriter.
Förvisso.... Var närmast nyfiken på om det fanns någon happydefinierad preskriptionstid.. =)

Mina egna tämligen få meriter är iaf preskriberade sedan länge :-D

Senast ändrad:

MickeMud

Ny medlem
Dagen lilla myshuck och bottning av både dämpare och däck som det låter. Skön tur i Brittish Karlbergsmassivet, kör dämperiet och däck i stigkomfortläge för maximalt grepp på hala rötter och sten. Om någon har tokens över till Fox 36 eller dpx2 bakdämpen får ni gärna pma vad ni vill ha för dom, behöver en av vardera.
https://photos.app.goo.gl/hVDNbVoKYY9s84qj6

JojjeM

Aktiv medlem
Lite suddigt för att avgöra om det är en true bottning men kändes tydligen så enligt den lille cyklisten (tror dessutom han överskred hojens 61 centimeters maxgräns).

DSC_0009_BURST20181020162330065.JPG

DSC_0013_BURST20181020162330065.JPG

/Johan

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer