Visa din Canyon!

Sousen

Medlem
Visa din Canyon!
Spectral 29 AL 6 kom igår (y)
IMG_5642888.jpg

ZE

Medlem
Visa din Canyon!
Efter mycket lång beslutsångest, sena kvällar sömnlösa nätter, lång väntan sedan slutet av sommar 2021 så bestämde jag mig för att delta i Canyon träsket 😃

Fick hem i fredags och wow jag är frälst 🖤🤍 väntar bara på fins väder och njuta.....😍🚲🚴

Bilagor

• 16453511101564132345910747078831.jpg
    16453511101564132345910747078831.jpg
    475.9 KB · Besök: 205

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Visa din Canyon!
Efter mycket lång beslutsångest, sena kvällar sömnlösa nätter, lång väntan sedan slutet av sommar 2021 så bestämde jag mig för att delta i Canyon träsket 😃

Fick hem i fredags och wow jag är frälst 🖤🤍 väntar bara på fins väder och njuta.....😍🚲🚴
brutal hoj! riktigt läcker. Grattis! :)

E112

Medlem
Visa din Canyon!
Denna godingen kom förra veckan, skall bli kul att se vad den går för. Snygg är den iaf. Canyon lux trail cf9
Visa bilaga 519112
Någon mer som har en canyon lux trail cf 9 och fått ett aluminiumstyre istället för det specade carbonstyret? Canyon hävdar att carbonstyret blivit ersatt av ett dyrare i aluminium...
Dock vet dom inte vad det är för modell på alu-styret.
Dom ville inte byta ut när jag påpekat detta. Är ju trisst att behöva lägga dyra pengar på en uppgradering när det skulle ingått ett bra styre.

Marklyft

Aktiv medlem
Visa din Canyon!
Någon mer som har en canyon lux trail cf 9 och fått ett aluminiumstyre istället för det specade carbonstyret? Canyon hävdar att carbonstyret blivit ersatt av ett dyrare i aluminium...
Dock vet dom inte vad det är för modell på alu-styret.
Dom ville inte byta ut när jag påpekat detta. Är ju trisst att behöva lägga dyra pengar på en uppgradering när det skulle ingått ett bra styre.
Känns ju märkligt att dom inte kan säga vad det är för styre dom monterat, men ändå hävdar att det är dyrare 😅🙈
Är det inga märkningar på styret du kan se?

Berk

Aktiv medlem
Visa din Canyon!
Har tjuvkikat i den här tråden ibland och tänkt En Canyon skulle man ha... Det verkar vara rediga cyklar.
Så fick jag chansen att bli en i gänget och se vad de fuzz is abaut..
Canyon Trekking CBS Concept till er tjänst.
Stål och frikrans precis som det ska va.
Visa bilaga 577770

Och bra att det är en "Trekking" cykel och inte en "Tracking" cykel, som man ofta ser.

Tob

Aktiv medlem
Visa din Canyon!
Ni som kan Canyon och dess storlekar.
Letar en begagnad racer.
Jag är 173 cm och kollar man i Canyons tabeller så ligger jag o pendlar imellan xsmall eller small beroende på modell.
Ni som har dem i verkligheten? Stämmer detta?

DanielS

Aktiv medlem
Visa din Canyon!
Letar en begagnad racer.
Jag är 173 cm och kollar man i Canyons tabeller så ligger jag o pendlar imellan xsmall eller small beroende på modell.
Kan inte säga att jag har jättekoll på canyons modeller mer än den Grizl jag har. Men där upplever jag att storleksrekommendationen stämde bra. Jag ligger dock mitt i en storlek på den cykeln.

Lite svårt att ge ett generellt svar för ett märke eftersom det kommer att variera beroende på exakt vilken modell och årsmodell du kollar på. Ibland kan det ju skilja mellan olika nivåer på ramar inom samma serie också.. och inte minst vilka preferenser man själv har.

Ligger man mellan två storlekar så är det ju bra om du kan jämföra med någon cykel du har tillgång till.

Kort överkropp i förhållande till längden så är det bra med mindre storlek förutsatt att man kan hantera det ökade drop som blir, alternativt komfort-geomentri snarare än race-geo.

Är man ny på lvg så kommer nog i princip allt att kännas rätt konstigt i början.. Men ofta går det ju att anpassa nästan en storlek upp eller ner med styrstam/reach på styre, sadel-offset osv. Inte optimalt men om det är en första racer som köps begagnad så kan det ju vara värt att köpa något för att komma igång stället för att överanalysera.

Senast ändrad:

Jacke89

Aktiv medlem
Visa din Canyon!
Letar en begagnad racer.
Jag är lika lång och har spanat lite med på Canyon har dock aldrig provat. Men jag skulle gå på small

Topp