Visa din cockpit

Makten

Aktiv medlem
Visa din cockpit
Köpte nytt flexigare styre från OneUp då jag misstänkt att mitt gamla Easton var åt helvete onödigt stumt, och passade på att montera en ny utbytesstyrstam från 77designz. Den gamla återkallades av tillverkaren och efter bevis om destruktion frågade jag om jag kunde få 45 mm istället för 35. Det gick för sig.
Syns inte direkt i bild, men jag blir vansinnigt på att i stort sett alla styrrörsdistanser är tokglappa och hamnar snett. Ett undantag är Cane Creeks distanser som passar i varandra. Haken är att de inte passar i nåt annat styrlager än CC:s egna, så jag vände dem helt sonika uppochned. Det blir dessutom snyggare i ovankant då de smiter in en skvätt under stammen, som annars är mindre i diameter än distanserna (och då är de ändå ovanligt små utvändigt). Distansen ovanpå stammen är en likadan av plast som jag minutiöst slipat en fin radie på, och Hope-topcapen passar exakt i försänkningen på insidan, så kanten blir flush med distansen.👌
I övrigt Wolf Tooth Fat Paw cam-grepp och ODI-ändpluttar som är de enda jag känner till som är stora nog för att skydda feta skumgrepp.

DSCF1453_fb.jpg

DSCF1451_fb.jpg

DSCF1452_crop.jpg

Den örnögde ser att mittmarkeringen på styret inte sitter mitt i stammen. Det är för att den inte heller sitter mitt på styret. :cautious:😁

Mycket nöjd med "prestandan" hos styret. Det blev märkbart bekvämare utan att kännas svampigt eller flexigt. Mer "dött" på nåt sätt då det verkar dämpa ut högfrekvent skrammel rätt bra.

Bengt-re

Aktiv medlem
Visa din cockpit
Köpte nytt flexigare styre från OneUp då jag misstänkt att mitt gamla Easton var åt helvete onödigt stumt, och passade på att montera en ny utbytesstyrstam från 77designz. Den gamla återkallades av tillverkaren och efter bevis om destruktion frågade jag om jag kunde få 45 mm istället för 35. Det gick för sig.
Syns inte direkt i bild, men jag blir vansinnigt på att i stort sett alla styrrörsdistanser är tokglappa och hamnar snett. Ett undantag är Cane Creeks distanser som passar i varandra. Haken är att de inte passar i nåt annat styrlager än CC:s egna, så jag vände dem helt sonika uppochned. Det blir dessutom snyggare i ovankant då de smiter in en skvätt under stammen, som annars är mindre i diameter än distanserna (och då är de ändå ovanligt små utvändigt). Distansen ovanpå stammen är en likadan av plast som jag minutiöst slipat en fin radie på, och Hope-topcapen passar exakt i försänkningen på insidan, så kanten blir flush med distansen.👌
I övrigt Wolf Tooth Fat Paw cam-grepp och ODI-ändpluttar som är de enda jag känner till som är stora nog för att skydda feta skumgrepp.

Visa bilaga 479121

Visa bilaga 479122

Visa bilaga 479123

Den örnögde ser att mittmarkeringen på styret inte sitter mitt i stammen. Det är för att den inte heller sitter mitt på styret. :cautious:😁

Mycket nöjd med "prestandan" hos styret. Det blev märkbart bekvämare utan att kännas svampigt eller flexigt. Mer "dött" på nåt sätt då det verkar dämpa ut högfrekvent skrammel rätt bra.

Det där blev ju snyggt! 👍

Egress

Aktiv medlem
Visa din cockpit
Updaterade min singlespeed.
Whisky-styret jag hade innan var alldeles för styvt - designat för 840mm bredd (!) betyder att det blev ohyggligt obekvämt när det kapats till 760mm.

Snackade med en av mannen bakom Passchier när jag ställde ut på HBSA (Handmade Bike Show Australia) nyligen och fick en deal jag inte kunde motstå.
De är ett nystartat märke från Nya Zeeland som gör styren i bambu och en av de stora fördelarna är att de ska vara väldigt bekväma och absorbera vibrationer.

Första intrycket är att de är väldigt flexibla. Blir intressant att testa på lite singletrack och i uppförsbackar när man drar lite i styret!

4D6EE438-C88C-4067-8D37-8813445FC624.jpeg

Nypåmtb

Aktiv medlem
Visa din cockpit

Visa bilaga 479121

Visa bilaga 479122

Visa bilaga 479123

Väldigt snyggt, särskilt topcapen ihop med stammen.
Ser ut som ett Works angle set också va?
En liten detalj som skulle lyfta det hela till än högre höjder är att få bort växelindikatorn :)

Makten

Aktiv medlem
Visa din cockpit
Väldigt snyggt, särskilt topcapen ihop med stammen.
Ser ut som ett Works angle set också va?
En liten detalj som skulle lyfta det hela till än högre höjder är att få bort växelindikatorn :)

Japp, WC angle set. Just nu kör jag en annan gaffel med liiiite kortare rör, så tyvärr har jag varit tvungen att byta till en vanlig topcap direkt ovanpå stammen. :confused:

Växelindikatorn har jag faktiskt satt dit i efterhand för att se om den kan vara till hjälp, till exempel när man vet ungefär vilken växel man behöver för ett visst krux. Då slipper man försöka känna efter eller kolla ner på kassetten. Tyvärr funkar det dåligt i praktiken eftersom den ändå inte visar tydligt nog vilken växel som är vald.

Mini_me

Aktiv medlem
Visa din cockpit
Kan man inte cykla så får man uppdatera Happy om vad man har för cockpit 😊

*Nukeproof Sam Hill Horizon stam (35mm) med svarta titanskruvar

*Rehntal Stealth styre (dvs svart på svart)

*Hope Tech 3 E4 bromsar med svarta delar (Allt som går att byta är dvs svart)

*WolfTooth dropper reglage (rekommenderas, har funkat felfritt och smooth sen många år tillbaka)

*XT M8100 reglage

*EDC verktyg (numera svart…ni märker temat)

*ESI chunky handtag - ska vara svarta men ser mörkgrå ut)

*Och sist så har jag WolfTooth ändpluppar (svarta) som jag är orimligt nöjd med.

* Blir ev ett XTR reglage längre fram men dom verkar bräckliga så vi får se😊

9E8C8A84-165F-4186-AAD4-B57E53AEA836.jpeg

Senast ändrad:

stigfinnare

Aktiv medlem
Visa din cockpit
785DDE9C-CC21-4CDD-A078-3A0535154DDF.jpeg

Provar ut längd på nya OneUp kolstyret, smidigt med avtagbara end caps på Odi Rogue. Lutar åt att kapa vid 770 mm till en början iaf och cykla lite på riktigt. Hade 760 tidigare. Blir nog att byta handtag igen sen dock, de är lite för stora. Synd på färgmatchningen med låsringarna.

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Visa din cockpit
Nu har jag fått till min cockpitt. Invigde den igår. Bytte pinn-reglage & flyttade om lite på vänsterflanken där. Bytte ringklocka. Bytte reflex till en som sitter under datorfästet. Blev riktigt bra måste jag säga. Inte hundra, men 95 kanske.

_A061079.jpg

MCM_team

Aktiv medlem
Visa din cockpit
Liten uppdatering från senaste inlägget:
F4E20E17-554E-413F-9CB8-92AD4D2B52E7.jpeg

Speclista:
Renthal Fatbar carbon 10mm rise kapat till 770mm
Nukeproof Horizon 35mm stam
K-Edge Garminfäste
SRAM Code RSC bromsar med kolfiberhandtag från Guide Ultimate bromsar.
SRAM AXS reglage (växel o dropper)
Better Bolts titanskruvar i oilslick till Matchmaker.
Ergon GE1 Evo Factory regular handtag
Wolftooth topcap

075652B1-05CF-462D-A506-4907AF8F23EF.jpeg

CF113D88-FD04-4DE6-B6E6-8774A459D773.jpeg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer