Visa din cykel inför 2020

theBrand

Aktiv medlem
Massa pivoter. Sån där Trek-ig bakaxel och grejer.

Helt ocyklingsbar är helt korrekt.
Så det du egentligen har köpt är en Trek, fast med fräsigt spanskt märke på? ;)

Edit:
Den ser ju väldigt fin ut dock får jag säga. Jag sneglade på en Rallon ett tag, vad var det som fick valet att falla på Occam istället?

Senast ändrad:

Rattnalle

Aktiv medlem
Edit:
Den ser ju väldigt fin ut dock får jag säga. Jag sneglade på en Rallon ett tag, vad var det som fick valet att falla på Occam istället?
Mer stigcykel än Rallon som är mer enduro. Alla kandidater var cyklar i spannet 130-150 mm. Men ändå med kravet att vara alp-värdig. Granskat Westmans shortlist rätt noga t ex.

weldion

Aktiv medlem
7F06E6F2-360F-4C8A-8AAE-39D9E180C140.jpeg

En av cyklarna som jag kommer att trampa runt på under 2020.
Ett år gammal, men med ny bakdämpare, framgaffel, handtag, pedaler och kassett för detta år.

Paco

Aktiv medlem
Känns som att jag borde slänga ihop min nya hoj när man tittar igenom den här tråden.....

qma

Aktiv medlem
IMG_20200503_133116.jpg

Jag hade som vinterprojekt att renovera min gamla DH, en UMF (lekhoj-märket som Merida sen la ner) The Duncan 3 Team 2012. Allt mekaniskt är i fint skick igen och den blev väldigt mycket lättare tack vare tubeless och vikbara däck, mycket lättare dämparfjäder och lite lättare hjul.

WSMC

Aktiv medlem
Förlåt, inte min, men jösses vad jag var sugen att spränga hushållskassan på väg hem från jobbet i går...:)
Det går att köpa mycket basvaror till skafferiet för 60 k...…..
Trek.jpg

bakhjul

Aktiv medlem
Den där ser så sjukt rapp och ändå kompetent ut! Hur är den att cykla på? Kör du ren XC eller duger den till lite mer stigcykling?
Jag kör ren XC med denna.
Har redan hunnit testa den en hel del och dessutom uppgraderat med ett par lätta och fina kolfiberhjul. Svårt att göra en objektiv recension.. Den är grym!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer