Tå-overlap märks ju mest om man knixar i riktig skog (stora utslag i låg fart). Men på en gravel i 56-ligan är tårna där och nosar på ett 29er-hjul i MTB-bredd, det är svårt att komma ifrån, men med raceig klossmontering och däck i XC-storlek snarare än utförs så kan man klara sig.
Ska man bli av med det helt säkert så får det blir vinkel och/eller reach (front-to-center) i MTB-klassen. Adventuregravel-hojarna är väl på väg ditåt men kanske av andra skäl än just däckutrymmet då de flesta ändå kör 27.5 snarare än 29.
Jag var nitisk med att säkra noll overlap på den Triton jag lät göra för 11 år sen och som jag sen tog mycket geometri från till Tao-ramen. Här går 42or med klossarna max bakåt fria från 29x3.0 men det är nära gränsen för vad som går om man vill vara garanterat fri från tåskrap på 29ers.