Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
planetx sa:Dags för ett vinterprojekt. Första utmaningen blir fixa den fastrostade sadelstolpen. Allt original förutom däcken.
planetx sa:Ett brunnslock var en ny grej, tror jag prövar med att sätta dit stora skiftnyckeln i över fästet på stolpen o med långt rör försöka vrida bort de först. Ser framför mig o stå ute här med cykeln upp o ner i ett brunnslock o vrida när grannen kommer.. hihi. Hur lyckas man såga med tigersågen där nere på ramröret?
Hasse#7 sa:planetx sa:Ett brunnslock var en ny grej, tror jag prövar med att sätta dit stora skiftnyckeln i över fästet på stolpen o med långt rör försöka vrida bort de först. Ser framför mig o stå ute här med cykeln upp o ner i ett brunnslock o vrida när grannen kommer.. hihi. Hur lyckas man såga med tigersågen där nere på ramröret?
Enkelt, kapa sadelstolpen, stoppa ned bladet och snitta sadelstolpen invändigt, håll lite snett, se ditt barn blekna när spetsen tittar ut på sidan.
planetx sa:De blev ju riktigt bra ju. Tur att de var en stålram med , de är lite lättare o få en snygg osynlig svets. Kör du fortfarande på "eldberget" ?
Får man plats med 34t på Hei Hei 2021?
Insett nu i vinter att jag skulle "behöva" en cykel med mindre dämpning och lättare rull för längre och lättare rundor och har börjat snegla på en Hei Hei![]()
Någon som vet hur brett styret är på Hei Hei 2021? Och stämmer det att det är 35mm styre?
Min 2018 Hei Hei AL kommer med 34t Sram vevparti. Antar att 2021 model har samma baksving (enda skillnad lite längre reach på ramen). Då skulle 34t passa på 2021 Hei Hei om Shimano vevparti har samma kedjelinjen som Sram.
Tackar!Kona uppger inte bredden av styren. Min Hei Hei 2018 kam med 760 mm brett styre. Antar att 2021 har samma. Alla (dyrare?) Kona mtb har 35 mm stam och styre.
Usch.. Det där gjorde bara suget värre!Hej,
på min Hei Hei Al 2021 strl XL är styret 780 mm brett och har diameter 35 mm vid stammen. Ang 34-drev så har jag inte testat men som du ser på bilden är det hyggligt gott om utrymme. Värre är det med utrymmet på andra sidan kedjestaget, tajt att få in bredare än 2,3-däck. F.ö. egentligen det enda negativa jag har att anmärka på. Har cyklat ca 50 mil blandad körning under hösten och mycket nöjd.
Hej,
på min Hei Hei Al 2021 strl XL är styret 780 mm brett och har diameter 35 mm vid stammen. Ang 34-drev så har jag inte testat men som du ser på bilden är det hyggligt gott om utrymme. Värre är det med utrymmet på andra sidan kedjestaget, tajt att få in bredare än 2,3-däck. F.ö. egentligen det enda negativa jag har att anmärka på. Har cyklat ca 50 mil blandad körning under hösten och mycket nöjd.
Usch.. Det där gjorde bara suget värre!Tack för svar!
Var köpte du din XL?
Jag kör 2.35" Maxxis Forekaster bak utan problem, men den har en rund profil.