Visa din misär!

MrSthlm

Aktiv medlem
Visa din misär!
Tack! Japp, polisen har koll på vem det var. För alla andra är det fortfarande sekretessbelagd men jag har lyckats tracka ägaren och övriga personer skrivna på samma adress via regnummer som är en allmän handling. Vem det var av dessa personer vet jag dock inte även om jag har mina teorier :-)

Jag stod förövrigt på min tempohojen i korsningen så den blev helt mosad tillsammans med hjälm och kläder/skor/sockar som räddningstjänst klippte upp. Jag hade varit ute och bombat på tempohojen på en, i princip, otrafikerad väg och cyklade sedan lugnt hem för att grilla lite och ta en öl som avslutning på arbetsveckan.
Traumatiskt men du verkar vara starkt mentalt, man märker det på sättet du resonerar på. (y) Hur länge sedan var det här, går du fortfarande på smärtstillande?

calleking

Aktiv medlem
Visa din misär!
Traumatiskt men du verkar vara starkt mentalt, man märker det på sättet du resonerar på. (y) Hur länge sedan var det här, går du fortfarande på smärtstillande?
Än så länge är skallen med :-)

2:a juli inträffade detta. Var rätt tungt medicinerad med morfin, fragmin mot blodproppar och lite allt möjligt i ca en månad. Nu går jag bara på alvedon för att kunna köra rehab och inte ha allt för ont.

Måste ge en eloge till blåljuspersonalen och sjukvården. Så otroligt proffsiga dom är. Stenkoll på läget, förtroendeingivande, lugna och sansade i kaoset. Räddningtjänst och polis var där på 5 minuter. Helikoptern kom efter 10-15 minuter tippar jag. Helikopter är coolt att flyga men tyvärr såg jag mest det gråa innertaket och en man som sa åt mig att "ta det lugnt, det här kommer gå fint" och någonstans då började allt bli rätt dimmigt.

Bengt-re

Aktiv medlem
Visa din misär!
Äntligen får man göra premiär i misärtråden! :cry:(n)

Så här blir det när man får en E220 Mercedesfront på underbenet i ~70 km/h:
Visa bilaga 505401Visa bilaga 505400Visa bilaga 505402

Stod snällt och väntade i en T-korsning när bilen klipper kurvan mot färdriktningen och sen smiter. Mindre trevlig upplevelse att ligga på asfalten med ett ben hängandes i skinnet. Hade tur som överlevde utan skallskador. Helikoptertur till Karolinska och inlagd två veckor.

360x90mm lång märgspik i titan inopererad. Får nog bli ett nytt cykelprojekt i höst/vinter för att boosta motivationen lite extra medans man glider runt i rullstol och hoppar på kryckor.

Cykla försiktigt där ute allihop. Sånt här händer ju bara andra...

Än så länge är skallen med :-)

2:a juli inträffade detta. Var rätt tungt medicinerad med morfin, fragmin mot blodproppar och lite allt möjligt i ca en månad. Nu går jag bara på alvedon för att kunna köra rehab och inte ha allt för ont.

Måste ge en eloge till blåljuspersonalen och sjukvården. Så otroligt proffsiga dom är. Stenkoll på läget, förtroendeingivande, lugna och sansade i kaoset. Räddningtjänst och polis var där på 5 minuter. Helikoptern kom efter 10-15 minuter tippar jag. Helikopter är coolt att flyga men tyvärr såg jag mest det gråa innertaket och en man som sa åt mig att "ta det lugnt, det här kommer gå fint" och någonstans då började allt bli rätt dimmigt.
Säger de åt en att ta det lugnt är det nog rätt lugnt. Värre om de slappar en ansiktet och försöker hindra en från att ta det lugnt...

Berk

Aktiv medlem
Visa din misär!
Visa bilaga 505375
Jaha, ska jag välja 999kr för "standard" eller 1299kr för "premium"?
Finns olika reservdelar till iphone.

Sen gick poc-jackan sönder också, men den lagar jag själv.

Jävla dyr sysselsättning att trilla...

Inne i någon slags ond bakvattenström just nu. Glömde lösenordet till datorn också...

Bara småmisär jämfört med andra misär i tråden, men undrar hur man bryter (eller undvika att bryta) skärmen när man ramlar. Lanserades mobilen eller ramlade du på den?

Emil777

Aktiv medlem
Visa din misär!
Bara småmisär jämfört med andra misär i tråden, men undrar hur man bryter (eller undvika att bryta) skärmen när man ramlar. Lanserades mobilen eller ramlade du på den?
Hade den i fickan på shortsen. Med glaset utåt mot marken. brukar försöka vända displayen inåt med någon slags fåfäng idé att mobilen klarar sig bättre då.
Det var en ganska ordentlig vurpa, så det hade nog inte spelat någon roll här. Mobilen fick agera krockkudde.
Med det sagt, jag klarade mig fysiskt jättebra och hade en fortsatt fin dag i Järvsö. Men det är dyrt med mobiler tycker jag.

Och...
All krya på till er andra (calleking m.fl.) som återhämtar er från skador som hindrar er från att cykla eller annat.

Visa din misär!
Blev ett tråkigt slut halvvägs in på söndagsturen. Bakväxeln fick för sig att ge upp i en backe, helt plötsligt låste sig bakhjulet så blev till o glida fint åt sidan. Oklart vadfan som hände, fanns typ inget o slå i.. tog med hjulet o ev mer i farten 🤦‍♂️

Får se vad lbs säger om detta. Ny cykel inköpt i juli så har ju garantier men segt o vara utan cykel 99E25F7D-288D-4F3D-A99E-A2304D5BD961.jpegF476103C-5FE3-4305-B714-A429DA19432B.jpeg

Berk

Aktiv medlem
Visa din misär!
Blev ett tråkigt slut halvvägs in på söndagsturen. Bakväxeln fick för sig att ge upp i en backe, helt plötsligt låste sig bakhjulet så blev till o glida fint åt sidan. Oklart vadfan som hände, fanns typ inget o slå i.. tog med hjulet o ev mer i farten 🤦‍♂️

Får se vad lbs säger om detta. Ny cykel inköpt i juli så har ju garantier men segt o vara utan cykel Visa bilaga 509540Visa bilaga 509541

Men det ser ut som kanske bara bakväxlen har gott sönder. Då är det bara att köpa och montera ny bakväxel och kanske kedjan. Då behöver man inte vara utan cykel alls.

Visa din misär!
Men det ser ut som kanske bara bakväxlen har gott sönder. Då är det bara att köpa och montera ny bakväxel och kanske kedjan. Då behöver man inte vara utan cykel alls.
Ett flertal ekrar böjdes o gick av som man inte ser på bilden så tubelessen förstördes. Samt inkilad duktigt vid kassetten så den lär väll må sådär också. Har en downhillhoj jag kan leka med sålänge så ska inte vara för gnällig 😄

Crossmax

Aktiv medlem
Visa din misär!

Får se vad lbs säger om detta. Ny cykel inköpt i juli så har ju garantier men segt o vara utan cykel Visa bilaga 509540Visa bilaga 509541
Låg du på lättaste växeln? Kan ju tänkas att bakväxeln flexat in i ekrarna på något sätt, kanske inte ordentligt fastdragen i växelörat.

darkforce

Aktiv medlem
Visa din misär!
Vad gör egentligen räddningstjänsten med en cykel vid olyckor som när calleking blev påkörd?
beror lite på olyckans karaktär en trafikolycka med flera parter inblandat brukar polis ta hand om cykel som teknisk bevisning alt förvaring om den anses av dyrare slag rostig damtralla åker oftast ner i dikeskanten bara

men tex en singelolycka där polis inte blandas in då lämnas normalt cykel oavsett prislapp på plats dock brukar ofta nån som stannat till på platsen vara god medborgare och lämna kontaktuppgifter o tar hand om cykeln

SIE

Aktiv medlem
Visa din misär!
Det var säkerligen en jättebra förstärkning. Problemet var att det var väldigt svårt att röra på handleden då den satt i armen, handleden och handryggen.

Mitt brott var såpass trasigt att steloperation var enda lösningen.
Ajdå ☹️ Har själv en vänsterarm där båda benen i underarmen är ihoplappade med plattor och ett gäng genomgående skruvar. Läkarna sade att det var en onödig risk att operera ut dem igen, men det är ju 20 år sen nu, kanske läge att be om en second opinion…

m3lk3r

Aktiv medlem
Visa din misär!
Nyckelbensmisären fortsätter. Blev såklart operation. Fick vänta fyra veckor med plockepinn innan de högg i.
Tyvärr blev det inte bra och jag har inte haft känsel i stor del av vänsterarmen och handen och nu har de plötsligt kommit på att det antagligen beror på att de två innersta skruvarna sitter för långt ner i mjukdelarna.
Ny operation i veckan. Är jävligt cykelsugen och jävligt trött på ortopedmottagningen på Mölndals sjukhus.
IMG_20210715_143920.jpg

IMG_20210808_140324.jpg

Edit: operation uppskjuten två veckor för det har börjat bli infekterat. Skitliv

Senast ändrad:

mcperand

Aktiv medlem
Visa din misär!
Var satt den? Och varför plockar man ut den, ser ju ut att vara en grym förstärkning?
Jag var tvungen att plocka ut all plåt i handleden efter en ulnaförkortning eftersom köttet är så tunt där att plåten låg och skavde och störde framför allt nerverna i området. Jag kan gissa att andra kan ha haft samma problem även om anledningen just här kan vara någon helt annan såklart. Jag fick vänta ett år mellan förkortningen och tills det att plåten fick komma ut för att allt skulle vara garanterat läkt.

Maakus

Aktiv medlem
Visa din misär!
Jag var tvungen att plocka ut all plåt i handleden efter en ulnaförkortning eftersom köttet är så tunt där att plåten låg och skavde och störde framför allt nerverna i området. Jag kan gissa att andra kan ha haft samma problem även om anledningen just här kan vara någon helt annan såklart. Jag fick vänta ett år mellan förkortningen och tills det att plåten fick komma ut för att allt skulle vara garanterat läkt.

Urk, hatar den känslan. Hade skruvar som satt kast till, knät och fotleden. Skavde och hade sig. Fyfan bort med skiten.

xdr

Aktiv medlem
Visa din misär!
Trevligt av dem att låta dig behålla plåtbiten. Kan du inte göra någon snygg pryl av den och posta i fulmekstråden?
Vet inte riktigt vad jag ska göra med den. Är ju rätt svårt att bearbeta med tanke på att det är titan. Något coolt ska det bli iallafall.
Går kanske att använda som däckjärn?
Bra tips. Hamnar på listan
Ajdå ☹️ Har själv en vänsterarm där båda benen i underarmen är ihoplappade med plattor och ett gäng genomgående skruvar. Läkarna sade att det var en onödig risk att operera ut dem igen, men det är ju 20 år sen nu, kanske läge att be om en second opinion…
Har en platta i andra armen som sitter där den sitter. Märker inte av den alls. Den här låste dock handleden så det var en lite annan sak.

Putte--

Aktiv medlem
Visa din misär!
Nyckelbensmisären fortsätter. Blev såklart operation. Fick vänta fyra veckor med plockepinn innan de högg i.
Tyvärr blev det inte bra och jag har inte haft känsel i stor del av vänsterarmen och handen och nu har de plötsligt kommit på att det antagligen beror på att de två innersta skruvarna sitter för långt ner i mjukdelarna.
Ny operation i veckan. Är jävligt cykelsugen och jävligt trött på ortopedmottagningen på Mölndals sjukhus.
Visa bilaga 509635
Visa bilaga 509637
När jag läser den här tråden så undrar jag ibland om nyckelbenen fyller någon funktion annat än att gå sönder..

Visa din misär!
D0079D09-69CF-4DEF-B080-C8D6434A53C7.jpeg

2 veckor sen krasch, 6 veckor kvar i det här helvetet (minst) inställd på 0 grader rörelse och ingen belastning, verifierad tibia-fraktur som verkar ”snäll” men gjorde MR i veckan för att kolla bakre korsbandet (främre redan trasigt sen några år), får besked om det på torsdag. Så kanske operation av det om det vill sig illa. Och ute skiner solen… 😄

SocialGimp

Aktiv medlem
Visa din misär!
Visa bilaga 510610
2 veckor sen krasch, 6 veckor kvar i det här helvetet (minst) inställd på 0 grader rörelse och ingen belastning, verifierad tibia-fraktur som verkar ”snäll” men gjorde MR i veckan för att kolla bakre korsbandet (främre redan trasigt sen några år), får besked om det på torsdag. Så kanske operation av det om det vill sig illa. Och ute skiner solen… 😄
Aj då! Hade du knäskydd vid kraschen?
Krya på dig! (y)

Visa din misär!
Visa bilaga 510610

Misären är lite mindre efter resultat från MR, frakturen verkar snäll och kommer läka utan ingrepp, inga ytterligare korsbandsskador och som extra present verkar det som att mitt tidigare trasiga främre korsband läkt ihop av sig självt. Så rehab börjar om två veckor, ser fram emot stigarna efter vintern förhoppningsvis.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer